Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volvosuhari - 11.05.2011, 14:40:53
-
Joo, tulipa yllättäen ilmi moinen harmi, ainakin sivullisten korville. volvoni startti kyllä pyörii, mutta pendixlaite ei aina satu hampaille vaan kirskahtaa todella kamalalla metelillä. Tämä toistuu useimmiten 2-3 kertaa ennenkuin starttaa. Missä vika, tää ei ilmene jatkuvasti vaan silloin kun lähistöllä on ns. loistopeleillä liikkuvia?
Mun korviini osu keskustelun pätkä, jossa syyksi sanottiin solenoidi, siis sen heikko kosketus, liekö miten kohillaa moinen?
Kertokaas viisaammat mistä syytä tommoseen pitäisi ensin etsiä. Mulla on toimiva startti jo valmiina, mutten vielä viittis sitä alkaa vaihtamaan jos syy onkin muualla.
-
voisi olla ne vivut jotka liikuttaa Bendixiä kuivat/likaiset. Taikka solenoidi kanittaa.
Solenoidi on kahdella ruuvilla kiinni päästä, ei muutakuin auki ja putsaten.
Sama vaiva kuin uuden startin vaihdossa...
-
Bendixi siellä jumittelee, purku, putsaus ja ohut rasva ja kasaan. Syytä tehdä startti irrallaan.
-
Bendixi siellä jumittelee, purku, putsaus ja ohut rasva ja kasaan. Syytä tehdä startti irrallaan.
Ääni tälle.
Eli startti irrota ja asenna, siinäpä se suurin työ. Sitten voi valita haluaako maksaa rahaa uudesta/uudistetusta startista vai putsaako ja rasvaa vanhan.
-
Kiitti vinkeistä, mä alotan "ansaitun" kahen viikon loman ja kun kerran on aikaa, niin eiku heti aamulla vollen kimppuun :D
-
Jee, vihdoinkin volle starttaa niinkun pitääkin, eikä luve vauhtipyörän hampaita. Kaikki korjaantui startin vaihdolla. Olikin melko tavalla lyttääntyneet startin hampaiden kärjet. Mites on, voisko ne saaha esim. viilalla hinkattua kuosiin, vai onko eessä toisen startin metsästys?
-
Olikin melko tavalla lyttääntyneet startin hampaiden kärjet. Mites on, voisko ne saaha esim. viilalla hinkattua kuosiin, vai onko eessä toisen startin metsästys?
Ei varmaan ole pitkäikäinen patentti viilata tai muuten takoa hampaita.
Mulla löytyis nurkista startti josta särkyi toisesta päästä kommutaattori, yksi kupariliuska oli antautunut. Oliskohan siitä mahdollista ottaa hammasratas hyötykäyttöön. (Startti on B28E:n kyljestä, mutta hampaat varmaan passaa vinokoneenkin hammaskehälle.)
-
Kiitti tarjouksesta, mä yritän pärjätä ton nykysen startin kanssa, mut pietäänpä mielessä jos vaikka tarttis.
-
Mulla sama vika eli startti sutii aina välillä. Auto 940 -95 b230fk. Pitäs startti irrotella, sehän se suurin työ on. Käykö vanhan b19 koneen startti suoraan ton tilalle, vai onko niissä eroa? Niitä olis muutama nurkissa pyörimässä.
-
Pitäis sen sopia, on fyysisesti vaan isompi kun on ns. normaalistartti. Tuo uudempi on ohkasempi kun on alennusvaihteella...