Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: edking - 05.10.2014, 17:27:14
-
Vaihdoin 940 ft 2,3 ft (vakio) -98 lämpöanturin koska auto oikutteli puolilämpimänä käyntiinlähdön kanssa, kastellen yleensä tulpat. Anturin vaihdon jälkeen kaikki toimi hetken hienosti, mutta seuraavan lämpimänä käynnistyksen jälkeen sytytti lambda valon. Lisäksi vaikuttaa siltä, että flekti lähtee käyntiin ihan omia aikojaan kun auton sammuttaa ja tuuletin sammuu kun virrat kytkee taas päälle. Muuten meno maittaa ihan normaalin tuntuisesti. Olisiko uusi anturi viallinen (FAE) tai olisinko räpeltänyt jotain johtoa poikki... Sytytysjohdot , pyörijä, kansi ja tulpat. ovat uudet. En ole lukenut vikakoodeja koska en omaa lukijaa, myöskään enkä tiedä kuinka ne nollataan. Olisin kiitollen avusta, koska omat ideat ovat nyt lopussa...
-
Vikakoodit nollautuu käyttämällä 1 sulakkeen irti 5min ajaks abaut.. Tai akunkenkä.
-
Tänks, kokeillaanpas...
-
Juu ei. Lambda valo syttyy melkein heti ja flekti lähtee heti myös käyntiin ilman ilmeistä syytä. Onkos noita Lämpöantureita muitakin tjms.? Lämpömittari tuntuisi kylläkin näyttävän oikein. Mistähän tätä kannattaisi lähteä ruotimaan, toisen uuden anturin vaihto esim.?
-
Onhan toki voitu antaa väärä anturi varaosakaupasta.. Turboihin vissiinkin kuuluu sinisellä liittimellä oleva anturi ja non turboon mustapäinen. Numeroa nyt muista mut takaveto faq löytyy tietoja.
-
LH 2.4 taitaapi olla kaikissa sama anturi? Vai?
Unohda ne FAI paskat, itte vaihtanu niitä nyt kaksi vai kolme ja sen jälkeen todennut boschin maksavan vähän enemmän ja toimivan taas vuosia.
Bosch numero on vaihtunut numerosta: 0 280 130 032 numeroon: 0 280 130 069.
Ilman alennuksia n. 40-60e Suomesta.
-
FAQ:sta lainattua:
"Boksin liittimestä tai suoraan anturista mitattuna maata vasten. Kummastakin nastasta pitäisi tulla samat arvot." (lämpöanturin mittaamisesta)
Mittasin suoraan anturista ja toisesta nastasta tuli n. 2.5 Kohm, mutta toinen nasta näytti pyöreää nollaa. Myytiinkö minulle sittenkin susi (ei olisi ensimmäinen kerta (vanh.konst. Hautamäkeä mukaillen))? :-\
Edit: Nyppäsin liittimen pois auton käydessä, eikä ollut vaikutusta. Flekti huusi kuin viimeistä päivää kylmällä koneella ja starttaaminen oli hyvin pykivää...
-
Minkä värinen liitin anturissa? Pitää olla Musta.
-
Musta liitin on.
-
FAQ:sta lainattua:
"Boksin liittimestä tai suoraan anturista mitattuna maata vasten. Kummastakin nastasta pitäisi tulla samat arvot." (lämpöanturin mittaamisesta)
Mittasin suoraan anturista ja toisesta nastasta tuli n. 2.5 Kohm, mutta toinen nasta näytti pyöreää nollaa. Myytiinkö minulle sittenkin susi (ei olisi ensimmäinen kerta (vanh.konst. Hautamäkeä mukaillen))? :-\
Edit: Nyppäsin liittimen pois auton käydessä, eikä ollut vaikutusta. Flekti huusi kuin viimeistä päivää kylmällä koneella ja starttaaminen oli hyvin pykivää...
Jos toinen nasta näyttää nollaa ja toinen sen 2500 ohmia, niin joko anturi on väärä tai sökö.
Flektin käynnistyminen taas kertoo siitä, että LH näkee moottorin olevan +105C tai enemmän. Nollalla ohmilla LH menee hätäjäähdytystilaan, eikä lopeta puhaltamista ennenkuin anturi "näyttää" lämpötilan olevan alle 115C eli ohmit nousee sadan suuremmalle puolelle.
-
Kiitos vastauksista. Taitaa olla nykyään trendi, että varaosat ovat valmiiksi sekundaa. Ainakin jenkkiautopuolella tuntuisi olevan loton makua saako alimittaisen, rikkinäisen tai ehjän. Taidan ostaa Boschin anturin ja palaan asiaan jos aihetta ilmenee...
-
Uusi anturi (Bosch) ja kaikki hyvin, meno maittaa taas. Kiitos vastauksista.
-
Onhan toki voitu antaa väärä anturi varaosakaupasta.. Turboihin vissiinkin kuuluu sinisellä liittimellä oleva anturi ja non turboon mustapäinen. Numeroa nyt muista mut takaveto faq löytyy tietoja.
Onko tähän mitään tarkempaa tietoa? Mun turpossa ei ole yhtään sinistä anturia.
-
Onko tähän mitään tarkempaa tietoa? Mun turpossa ei ole yhtään sinistä anturia.
Ei pidäkkään olla. Musta sen olla pitämän.
Tämä selittää antureiden erot.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=288842
-
Onko tähän mitään tarkempaa tietoa? Mun turpossa ei ole yhtään sinistä anturia.
Jossakin vuosmallissa on tuo anturi sininen liittimeltään ja joissakin se on musta.
Ja tuollane sinine mikä mikanin linkittämäs tb jutussakin kuvattuna on nii oli omaan autoon joskus joku laittanu ja ei kirveelläkään käymään kylmänä. Lämpösenä roikasta ja kuumalla koneella kyl lähti. Mittaamalla anturia anto ihan järkeviä lukemia mut silti ei toiminu. Vaihdoin mustapäiseen anturiin ja kylmästä lähteny siitä asti kun palmun alta ilman ongelmia.
Sori ot..
-
Jossakin vuosmallissa on tuo anturi sininen liittimeltään ja joissakin se on musta.
Ja tuollane sinine mikä mikanin linkittämäs tb jutussakin kuvattuna on nii oli omaan autoon joskus joku laittanu ja ei kirveelläkään käymään kylmänä. Lämpösenä roikasta ja kuumalla koneella kyl lähti. Mittaamalla anturia anto ihan järkeviä lukemia mut silti ei toiminu. Vaihdoin mustapäiseen anturiin ja kylmästä lähteny siitä asti kun palmun alta ilman ongelmia.
Sori ot..
Ei se sininen anturi toimikkaan, koska sen kytkentä on sisäisesti toisenlainen kuin mustan.
Toinen karva menee LH:lle ja toinen EZK:lle (mustassa siis) ja anturi maadoittuu kanteen. Sininen on vastus karvojen välissä.