Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Harrik - 06.10.2014, 22:07:05
-
Moro..mikä mättää kytkenässä..kyseessä apupitkät.
- suoravirta releelle pinniin 30
- releen maasoitus pinni 86
- virta valoille( apupitkille) pinni 87
- ryöstö sulakekotelolta sulakehaaroittimella pinni 85
- rele on diodisuojattu 12v 30a
Sulake palaa ryöstäjältä heti kun valoja kokeilee. Ryöstö suoritettu auton toisesta pitkävalo sulakeesta. :-[
Volvo v70d5 -04
-
Se sulake voi olla "koko ajan kuuma".
Muutappa näin
Akulta + 30 (tähän sulake väliin)
Kaukovaloumpiosta ryöstäjällä + 86
Maadoitus - 85
Lisävalojen + 87
Siellä on konehuoneessa valmiit ohjauksen piuhatkin olemassa, mutta vaatii merkkiliikkestä napin kojelautaan.
-
Kiito vinkistä pitänee töiden jälkeen taas kokeilla :)
-
No niin kokeiltu on ja sellanen havainto todettu että bilteman suojaamattomalla releellä toimii mutta kun laitetaan suojattu rele niin sulake palaa välittömästi..en tiedä mikä v.ttu niitä vaivaa. Olisko kellään vinkkiä mitä seuraavaksi :-\
-
Olisko 85 ja 86 navat ristissä?
-
En ihan tarkkaan ymmärrä mitä tarkoitat, mutta 86 maadoittaa releen ja auton pitkiltä tulee 85..ja toisinpäinkin on kokeiltu tulos sama..palanut sulake.
-
Se johtosarjan nappi menee suoraan sinne paneeliin, siihen ei tule piuhoja.
Veikkaan, että rele on rikki. Laita semmoinen suojaamaton normaali sinne niin pitäisi pelata.
-
Ok eli vain nappi puuttuu pitänee hankkia sellanen. Se rele homma on kokeiltu toisellakin uudella releellä jossa on se suojaus ilman suojausta toimii hienosti..pelottelevat vaan että suojaus pitää olla.
Kiitos. >:(
-
Täällä on juttua sitten siitä napin asennuksesta ja releen kytkennästä sen napin piuhojen kautta.
Ohjelmointi takaluukku auki :D
-
Vika selvisi..kiitos kaikille osanottajille avusta :)