Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Belsebub - 08.10.2014, 15:15:11
-
Elikkäs polttoaineen siirtopumppu ilmeisesti ollut jo jonkin aikaa sökö. Ääntä ei kuulu pumpusta ja suodattimen vaihdon jälkeen ei meinaa millään käynnistyä.
Ajoittain sahauttaa pitkään ja yskii vaan kun yrittää käynnistää, varsinkin lämpimällä koneella. Kylmänä lähtee yleensä ongelmitta käyntiin.
Mitä lueskelin aiheesta niin ilmeisesti pumppu pyörii ainoastaan virrat päällä noin minuutin verran ja konetta reilummin kuormittaessa.
Suuttimet vasta vaihoin 7-reikäsiin ja vaikutukset:
- savutus loppui
- kilinät ja tikitykset hävisi koneesta
- poweria tuntui tulevan reilustui lisää
- ylimääräiset tärinät hävisi
Tosiaan aivan kuin uus auto suuttimien vaihon jälkeen...
Käynnistysvaikeuksiin suuttimien vaiholla ei vaikutusta eikä vanhoissakaan ohivuotoa juurikaan ollut.
Onkohan tällä siirtopumpulla vaikutusta käynnistymiseen näinkin paljon vai olisko vikaa syöttöpumpun puolella? Tehot on tallella ja kovissa kiihdytyksissä polttoainekin tuntuu riittävän vaikka siirtopumppu ei pyöri. Ollut tosiaan jo pitkään vaikeuksia lämmintä konetta käynnistellä mutta nyt tuntuu vaikeutuvan entisestään. Joskus lähtee käyntiin kuin palmun alta ja joskus taas ei... Ja miksihän kylmänä käynnistyy hyvin...
Vikokoodeja ei ole tallentunut mistään.
Siirtopumpun jo tilasin, maksoi jotain 60€ ebayssa. Mistähän vikaa lähtee hakemaan jos ei pumpun vaihto auta...?
-
volvo v70 5d.
käynnistyy kylmänä mut lämpösenä joutuu sahaamaan.
-
Missä kunnossa startti on ?
Minulla oli kanssa niin, että lämpimänä oli startattava pitkään... Kylmänä yleensä lähti helpommin käyntiin. Startti pyöritti liian laiskasti.
Toisinaan lähti "yskien" käyntiin kun oli pyörintänopeus rajoilla ja joskus lähti käyntiin melko helposti.