Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: MattiK - 10.10.2014, 15:19:47
-
Otsake kertoo oireen.
Mistäpäin lähtisi etsimään ratkaisua ongelmaan?
Sadetunnistimen kautta pyyhintoiminta on ihan normaali.
-
Viiksi kenties tai sen johdot?
-
Viiksi kenties tai sen johdot?
Viiksi on yksi vaihtoehto?? Kävin Wetterin "tietäjiltä" kysymässä oireeseen ratkaisua. Ei mikään yleinen vika,vaatii
testausta/vian etsintää.
Eivät suositelleet satunnaisten osien summassa vaihtamista(=viiksi).
Onkait viiksessä ehditty "riippua",kun kilometrejä on 431tkm.
-
Viiksi on yksi vaihtoehto?? Kävin Wetterin "tietäjiltä" kysymässä oireeseen ratkaisua. Ei mikään yleinen vika,vaatii
testausta/vian etsintää.
Eivät suositelleet satunnaisten osien summassa vaihtamista(=viiksi).
Onkait viiksessä ehditty "riippua",kun kilometrejä on 431tkm.
Wetterillä tunti vianhakua maksaa kolme kertaa niin paljon, kun purkaamolla toinen viiksi :D Se on helposti itsekin vaihdettavissa, ei tarvita kuin T25 torx- ja ristipäämeisseli.
-
Viiksi vaihtoon vaan
-
Mutta halvin kokeilu taitaa olla "akun navan tuuletus" eli akun piuha vartiksi irti. Yllättävän usein "käsittämättömät" viat korjautuvat tuolla keinolla. Tietokonepohjaiset CAN-väylävehkeet omaavat usein "bitti poikittain"-ongelman jonka voi hyvällä säkällä saada pois em. jutulla.
-
Mutta halvin kokeilu taitaa olla "akun navan tuuletus" eli akun piuha vartiksi irti. Yllättävän usein "käsittämättömät" viat korjautuvat tuolla keinolla. Tietokonepohjaiset CAN-väylävehkeet omaavat usein "bitti poikittain"-ongelman jonka voi hyvällä säkällä saada pois em. jutulla.
Ei auttanut"akun navan tuuletus"
-
Viiksi on yksi vaihtoehto?? Kävin Wetterin "tietäjiltä" kysymässä oireeseen ratkaisua. Ei mikään yleinen vika,vaatii
testausta/vian etsintää.
Eivät suositelleet satunnaisten osien summassa vaihtamista(=viiksi).
Onkait viiksessä ehditty "riippua",kun kilometrejä on 431tkm.
Varsinkin vilkunviikseä käännellään enemmän ja niissä on "yleisesti" ollut katkenneita johtoja sen takia että ohuiden johtojen kuori kovettuu varsinkin kylmässä ja murtuu saranakohdan paikkeilta poikki. Viiksen saa helposti palasiksi jolloin vian voi todeta ja vian voi korjatakin. Ei se uusi viiksikään paljon maksa.
-
Romikselta tullut viiksi vaihdettu. Nyt toimii niinkuin pitääkin.
Vikaa näyttäisi olevan ainakin piirilevyn liukupinnoissa.
Kiitos kaikille vika-arviointiin osallistuneille!