Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Verkku - 12.10.2014, 18:45:02
-
Autolla ajettu 256tkm, ja huoltokirjan mukaan jakohihna+kiristin+vesipumppu vaihdettu vuonna 2010 210tkm kohdalla. Jonkun ihan firman leimakin on huoltokirjassa, tosin kun kyseisestä firmaa googletti ei löytynyt mitään...
Kysymys kuuluukin, miltä jakohihna näyttää teidän silmäänne? Vieläkö uskaltaa ajaa? Ja mistähän mahtaa tuota öljyä vuotaa?
(http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/F3B641D3-744E-0B65-F31F-D9E7FDF5A9B8/size/default/20141012151932.jpg)
(http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/A5942949-CA19-EA90-26A1-6C75FDB0DF7D/size/default/20141012151915.jpg)
(http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/340C4CC6-4D92-094C-D93B-927811DB1A4C/size/default/20141012151922.jpg)
(http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/054F30BD-9409-7A43-C84E-F4FEC7A17AA3/size/default/20141012151941.jpg)
Moniurahihnan kiristin kannatais varmaan kans vaihtaa kun vikisee välillä, samoin tietysti moniurahihna. Se onkin ihan murteilla sisäpuolelta.
-
Päällisin puolin hihna näyttää ihan hyvältä, mutta hankala kun ei näe toista puolta, että onko murtumia jne...mutta onhan tuolla hihnalla jo sen 4 vuotta sitten ikää, että eiköhän sae kannattaisi jo senkin takia vaihtaa pikku hiljaa.
Tuohon vuotoon ei taida oikein muita vaihtoehtoja olla kuin nokka-akselien stefat tai sitten siitä venttiilikoneiston kannen välistä on liima pettänyt.
-
http://postimg.org/gallery/1cj90xq84/
Tuolla muutama lisäkuva öljyvuodosta, kuvittelin aluksi että vuotaisi turbon öljynpaluu letkusta. Mutta se onkin ihan kuiva, joten mistähän toi tota öljyä noin pahasti kusee? Maassa silloin tällöin tippa jos on pitempään parkissa.
Ja sitten jakopäästä, mitä valmistajia kannattaa välttää? Ajattelin ebaysta tilata jakopääsetin (sis vesipumpun yms). Tarvitseeko jotain erikoistyökaluja että saa nokka-akselin stefat vaihdettua?
Edit:
Toinen öljynjäähdyttimen letku ainakin vuotaa rutkasti, mutta mistähän toi öljy tonne turbon imupuolen ympärille tulee? Valaiskaa tyhmää.
-
Tuohon vuotoon ei taida oikein muita vaihtoehtoja olla kuin nokka-akselien stefat tai sitten siitä venttiilikoneiston kannen välistä on liima pettänyt.
Eikö voisi olla myös öljypumpun tiiviste?
Näyttäis jakohihna joutuneen kosketuksiin öljyn kanssa, siksi kannattaisi vaihtaa se pikapuoliin.
-
Eikö voisi olla myös öljypumpun tiiviste?
Näyttäis jakohihna joutuneen kosketuksiin öljyn kanssa, siksi kannattaisi vaihtaa se pikapuoliin.
Voisi olla sekin, kun katselee kuvia googlesta 850 öljyvuodoista. Mimmonen homma tuo on vaihtaa? Tarvitseekö tämä jotain erikoistyökaluja?
-
Kannattaa tietenkin selvittää väriaineella mistä se öljy vuotaa, ettei turhaa joudu vaihtelemaan osia.
Oli miten oli, tässä on ohje öljypumpun vaihtoon:
http://www.volvohowto.com/how-to-oil-pump-removal-and-inspection-on-volvo-850-s70-v70-or-c70/
-
Selvisikö tämä vuoto? Itsellä T-5R vuotaa myös jakopäästä aika reilusti jo.
Luulin aluksi että vuotaa nokka-akselien stefoista mutta stefat olivatkin kuivat.
Venttiilikannen päällä öljyä ja alapäästä myös aivan öljyinen.
-
Vaikea sanoa aiheen aloittajan öljyvuotoon mitään varmaa mutta ylhäältä näyttäisi vuotavan, ehkä nokkien stefa tai se välikansi.
Jos jakopää tehty kokonaan edelliskerralla, vaihtaisin vain pelkän remmin. Gates ykkössijalla tai sitten Contitech.
Öljyvuoto tietenkin selvitettävä erikseen mieluusti ennen remmin vaihtoa.
Jos venttiilikannen päällä on öljyä niin vuotaa todennäköisesti öljykorkista tai huohotuksen ylälähdöstä.
-
Mulla tuhras vuotava öljyntäytönkorkki jakopään sekä koneen takaosan. Mätänetin korkki lisäsi vain vuotoa, tein itse uuden tiivisteen alkuperäiseen korkkiin niin loppui vuodot. Huohottimen letku myös oiva vuotopaikka.
-
Ainakin vähentyi kun vaihtoi uuden öljykorkin tiivisteen (siniseltä haettu).
Tosin auto myyty jo aikapäiviä sitten..