Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Selg - 14.10.2014, 20:44:37

Otsikko: Miksi kuljetamme rautalaatikkoa keskikonsolissa? V70 1999
Kirjoitti: Selg - 14.10.2014, 20:44:37
Ehkä tämä olisi yleistä jutustelua.
Ihmettelen kun löysin autoa purkaessani laatikollisen rautaa keskikonsolin alla.
En keksinyt sille mitään funktiota :idiot2:
Osaako joku sanoa mitä se siellä tekee?
Niin tehtaalla se sinne on ilmestynyt. Enkä huomannut varsinaista kytköstä airbagjuttuihinkaan. :o

T. Sebastian
Otsikko: Vs: Miksi kuljetamme rautalaatikkoa keskikonsolissa? V70 1999
Kirjoitti: KalleKyy - 14.10.2014, 22:27:54
Sellainen keltaisella kumilla päällystetty murkula siellä tosiaan on, minkä takia se säilytyslokerokin on niin pieni. Omasta kasipätkästä sellaisen myös löysin ja möykyssä olevia tekstejä googlailtuani totesin sen olevan jonkinlainen resonanssivaimennin, jonka tehtävä on vain lisätä massaa tiettyyn kohtaan koria. Sinänsä olisi ihan mielenkiintoista tietää, mitä insinöörit tarkalleen ovat ajatelleet sen suunnittellessaan juuri siihen, missä se on.

Ja jos saa tähän vielä lisätä oman mysteeriosaihmettelyn, niin tietääköhän joku, mikä tämä on:
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg626/KalleKyy/2013-01-09-0320_zpscffb1484.jpg)
Löytyi kasipätkän vasemman takapenkin alta, äänieristeiden sisäpintaan niitattu foliopussi, jossa sisällä jotain pehmeää, jätin sinne. Pussi on paistettu tiiviisti kiinni, eikä autolla tiettävästi ole vierailtu esim. Kolumbiassa tms... ;D
Otsikko: Vs: Miksi kuljetamme rautalaatikkoa keskikonsolissa? V70 1999
Kirjoitti: Juzi - 14.10.2014, 22:40:17
Sama kalikka löytyy jo jostain 850 malleista. Niin ja onhan tommonen vastaava viritys ollut pultattuna myös 740 volvon tulipeltiin jossain tapauksissa.
Otsikko: Vs: Miksi kuljetamme rautalaatikkoa keskikonsolissa? V70 1999
Kirjoitti: Selg - 15.10.2014, 15:33:41
Tuo resonanssivaimennus kuulostaa järkevältä.
Silti se tuntuu Quick&Dirty ratkaisulta.
Voisi kuvitella että resonanssin voisi korjata jollain toisella tavalla.
No enpäs olekaan mikään auto-insinööri. :2funny:
Otsikko: Vs: Miksi kuljetamme rautalaatikkoa keskikonsolissa? V70 1999
Kirjoitti: Selg - 15.10.2014, 15:39:19
Tuohon foliopussiin...
Eiköhän pusseja piiloteta naapurimaissakin ;)
Olisiko kosteudenpoisto vaikkei se siitä pussista koskaan poistukaan.
Takapenkillähän voi olla hyvinkin kostea meininki... vaikkei kuski siihen saa osallistuakaan.
Otsikko: Vs: Miksi kuljetamme rautalaatikkoa keskikonsolissa? V70 1999
Kirjoitti: Merlin - 15.10.2014, 15:58:36
Ja jos saa tähän vielä lisätä oman mysteeriosaihmettelyn, niin tietääköhän joku, mikä tämä on:
(http://i1247.photobucket.com/albums/gg626/KalleKyy/2013-01-09-0320_zpscffb1484.jpg)
Löytyi kasipätkän vasemman takapenkin alta, äänieristeiden sisäpintaan niitattu foliopussi, jossa sisällä jotain pehmeää, jätin sinne. Pussi on paistettu tiiviisti kiinni, eikä autolla tiettävästi ole vierailtu esim. Kolumbiassa tms... ;D
Olisit avannut ja katsonut, mitä sisältää. ;)
Otsikko: Vs: Miksi kuljetamme rautalaatikkoa keskikonsolissa? V70 1999
Kirjoitti: KalleKyy - 15.10.2014, 20:11:08
Kyllähän tuo pussi pitää joskus tutkia, ties vaikka löytyisi volvon rakentajan terveiset :D
Joku kosteudenpoistaja itsellekin tuli siitä mieleen, mutta on vaan jännässä paikassa, kun eristeiden alle peltiä vasten laitettu ja vain tuo yksi pieni pussi.
Otsikko: Vs: Miksi kuljetamme rautalaatikkoa keskikonsolissa? V70 1999
Kirjoitti: Kuoma - 16.10.2014, 12:36:17
Ei tuollaista foliopussia ainakaan meikäläisen vm -95 850 farmarissa ollut. Tietäisin kyllä, koska purin aikanaan penkit ja matot pois. Enkä kyllä tuon kanssa ajaisi tuosta imatran raja-asemaltakaan yli...  ;D
Otsikko: Vs: Miksi kuljetamme rautalaatikkoa keskikonsolissa? V70 1999
Kirjoitti: Juzi - 16.10.2014, 14:39:32
kyllä toi pussikin kuuluu asiaan joissain autoissa. näkee usein kun vaihtaa käsijarruvaijeria..