Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: KaksNeliKymppi - 17.10.2014, 19:18:59
-
Missä vika kun jarruvalot pimenivät? Puskuri oli irti ja normaalin takavalo polttimon vaihdoin. En kyllä näy miten nämä olisivat yhteydessä jarruvalojen katoamiseen... yleismittarilla tarkistettu jarruvalokytkimen toimivuus
Auto siis Volvo 240 sedan -87
-
Tuplatarkastus paljasti vian olevan sulakkees. Tyhmä minä :idiot2:
-
Olisihan tuo vika voinut olla muuallakin. Volvojen jarruvalokatkaisin on niin tyhmästi rakennettu, että polkimen painaminen painaa jarruvalon katkaisijaa, ja siinä on vieteri välissä, että voi polkea jarrua syvemmälle. Melkein kaikissa muissa automerkeissä jarruvalon katkaisin on polkimen topparissa, ja toimii niinkuin jääkaapin valo. Kummassakin Volvossani jarruvalo syttyy vasta, kun poljinta on painettu hyvän matkaa. Lievä jarrutus ei sytytä jarruvaloa. Muun merkkisellä autolla pystyy jarrupoljinta hipaisemalla antamaan jarruvalolla merkin niin, ettei jarruta ollenkaan. Siitä huolimatta en hanki Fiatia.
-
Volvojen jarruvalokatkaisin on niin tyhmästi rakennettu, että polkimen painaminen painaa jarruvalon katkaisijaa, ja siinä on vieteri välissä, että voi polkea jarrua syvemmälle. Melkein kaikissa muissa automerkeissä jarruvalon katkaisin on polkimen topparissa, ja toimii niinkuin jääkaapin valo. Kummassakin Volvossani jarruvalo syttyy vasta, kun poljinta on painettu hyvän matkaa. Lievä jarrutus ei sytytä jarruvaloa. Muun merkkisellä autolla pystyy jarrupoljinta hipaisemalla antamaan jarruvalolla merkin niin, ettei jarruta ollenkaan.
Siinä topparin puolella se on Volvoissakin, Daffista eli 300-sarjasta en tiedä. Eli poljin ylhäällä kytkin on painettuna ja sen asentoa voi säätää jos haluaa valon syttyvän jo ennen kuin jarrutus alkaa.