Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Naussi - 19.10.2014, 18:22:10
-
Eli otsikon mukaisen vikakoodin antaa aika-ajoin. Samalla menee vikatilaan. Ongelma tulee kun vauhtia on +120, välillä saa ajaa pidempääkin ilman ongelmaa. Kiihdyttäessä ei vikaa tule. Vikavalo jää palamaan ja tulee teksti "huolla moottori seuravassa huollossa".
Viimeaikoin vaihdettu naftasuodatin, motonetin tarvike. Sekä halpis virilastu, jonka jälkeen. 200 km ja ongelmat alkoi.
-
Tietämättä tuosta virilastusta ja sen toteutuksesta mitään niin kuvittelisin sen "huijaavan" boxille menevää jonkin anturin tietoa ja on jotenkin normaalia että siitä seuraa mahdollisesti jossain kohtaa vikailmoitus. Siis halpiksen "ominaisuus". ::)
-
Ota se boksi liitosjohtoineen pois välistä ja testaa tuleeko vika uudestaan.
-
Muuten kyllä, mutta eipä tuota airti saa, ainakaan mun näppivoimin.
-
No niin, palikka on poissa ongelmat jatkuu. Eli turboa ja polttoainepumppua herjaa. Toimii hyvin, kestää antaa kenkää, mutta 120 vauhtia, niin "huolla moottori seuraavassa huollossa" ja menee vikatilaan, jolloin autosta tehot pois.
Edit:
Eipä herjannut virilastu, vaan tuossa linkissä on vastaus, oli tuo letku ihan juuresta poikki:
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fi&prev=/search%3Fq%3Decm%2B0039%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DcfM%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26channel%3Dnts&rurl=translate.google.fi&sl=sv&u=http://forumbilder.se/ba2/ba201034109PM4ef4&usg=ALkJrhjFpq0OWaKsA5n60s8DIYUA9imPXA
-
Mapin letku on yleinen vian aiheuttaja, yleensä tosin tukkeutumisen myötä. Kannattaa öljynvaihdon yhteydessä rassata tuo nippa ja letku aina puhtaaksi mönjästä.
-
Eli eipä tuo letku ole hetkessä katkennut. Alavääntöä tuntuu (tai sitten vaan luulen) lisää ja nykimisongelma alle 1500 kierroksilla on poissa. Eli vuotanuthan tuo letku on jo kauan.
-
Harvemminhan se letku on mitään ongelmia aiheuttanut vaan se nippa joka on imusarjassa kiinni jossa on kovin pieni reikä joka karstoittuu helposti tukkoon.
-
Jos egr on vielä käytössä niin kannattaa aina öljynvaihdon yhteydessä 2mm poranterällä kairata se nippa puhtaaksi. Tukkeutuu melko nopeasti.