Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Customer - 21.10.2014, 00:29:45

Otsikko: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 21.10.2014, 00:29:45
Josko tästä nyt tohtisi aiheen pistää pystyyn kun päästiin kunnostuksessa hyvään alkuun.

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Volvo%20PV544%20Custom%20Project/DSC_0146.jpg)
Hyvin vanha kuva vuodelta 2010. Ostokunnossa. Takalokari jo irroitettu.

2010:
Kuplan kunnostuksen jälkeen ostin seuraavaksi projektiksi tämän vuoden 1965 PV 544:sen. Projektikertomusta olikin jo silloin mutta se loppui auton purkamiseen
jonka jälkeen 360 jatkojalostus meni etusijalle. Sitten välissä käyttöentisöin seiskan. Sitten tultiin tähän vuoteen ja lokakuuhun asti ennen kuin PV sai taas huomiota.

Nytkään PV ei tule jatkuvalla syötöllä etenemään sillä toinen projekti on nyt syksyllä aloitettu ammattikorkea ja PV on 200km päässä kotiseudulla. PV toimiikin nyt hyvänä
rentoutumiskeinona opiskelun ohella.

Autosta jos lyhesti. Malli alun perin karvafavorit. Viimeisin kilpi ollut: UI-747. Kuulemma ollut viimeiset vuotensa kiertopalkintona Härmän seudulla. Rakennettu tyylistä
päätellen joskus 80-luvulla viimeksi. Auto oli kokonainen mutta täysi läjä kuitenkin. Kaikki menee uusiksi. Kun auton purki paloiksi niin sellainen hyväpuoli kävi ilmi että
korin keulaosa on hyvässä kunnossa. Ilmeisesti edellinen rakentaja myös kotelosuojannut ja massanut joka paikan joten ruostevauriot ovat rajautuneet hyvin eivätkä ole
levinneet ympäriautoa.

Mitä tästä sitten pitäisi tulla? 1930 ja 1940 luvun jenkit miellyttää mieltä. Ovat vain niin kalliita että piti ottaa lääkkeeksi 1947 tuotantoon tullut PV. Upea 40-luvun
muotoilu kun on tässä vahvasti läsnä. Autosta pitäisi tulla nostalginen kustom. Elikkäs tästä ei tule mikään hilebile candyllä maalattua showkustom. Vaan tarkoituksena
olisi pitää nostalgisempi tyyli, eli joku aikakauteen sopiva väri ja kromia tulee. Korimuutoksista tärkeimpänä tulee olemaan konepellin jatkaminen hieman keulan yli kuten
aikakauden chevyissä. Myös maskiin tulee vaikutteita chevystä. Lokasuojiin tulee muutoksia myös mutta niistä lähempänä. Sisätilat aikanaan tyylikkäästi nahkasta tai
vinyylistä.

Tekniikkapuoli on se ongelma kun tehoa ei saa paljoa näihin pistää. Suunnitelma olisi, että ulkoa ja sisältä wanhaa tyyliä, mutta tekniikka olisi modernia. Mukava olisi kun
sellaiset 150hv saisi ainakin. Automaattilaatikko. Ilmastointi. Sähkölasit ja muut sähkövimpaimet. Niin ja musiikkilaitteisto tietysti.

Tähän on jo hommattuna 240 taka-akseli levyjarruilla. Amazonin etulevyjarrukamat. B200ET sähköineen ja B20 vahvemmilla veiveillä, ruiskukannella ja ruiskuimusarjalla.
Näitä ehkä yhdistellään tuon 150hv saavuttamiseksi. Tosin tuo moottori saisi olla ihan joku modernimpikin jonka saisi leimattua.

Moottoriksi pitäisi joku ratkaisu keksiä. Ja jos nyt Bxx pohjainen tekniikka tulee, niin miten tappilohkon perään saisi automaatin? Onko tappikoneisiin suunnitellut ihan
onnettomia? Tällä kun pitäisi sitten joskus pystyä ajamaan luotettavasti ja sujuvasti matka-ajoa, eli kierrokset saisi olla 100kmh vauhdissa max. 2500rpm. Pystyykö aw70L
naittaan tappilohkoon?




Viimeviikolla oli syysloma ja silloin tuli työnnettyä PV talliin ja laikka soimaan. Peltiä ehti vaihtumaan n. 500 x 500 mm arkillisen verran 5 viiden päivän aikana.
Laitan nyt tähän muutaman kuvan ja loput linkin takana.

Ensimmäisenä aloin koria laittamaan vasemmalta puolen takapenkin alta. Voisi melkein sanoa korin pahimmaksi paikaksi. Esimerkiksi tuo takapenkin alle tuleva
poikkipalkki oli mäjääntynyt lattiasta irti. Seisovan veden aiheuttamia vaurioita. Kotelosuojaus on kuitenkin pistänyt vastaan ja poikkipalkin vauriot ulottui n. 6cm korkealle
jonka jälkeen oli tervettä peltiä. Jos verrataan oikealle puolen, niin siellä on tuo palkki aivan ehjä, edes peltisaumat eivät ole turvonneet yhtään, kiitos kattavan massauksen.
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/IMG_1760_zps3d1c805e.jpg)

Ja kyseinen alue korjattuna:
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/IMG_1807_zpsb6aaadf1.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/IMG_1806_zpse3f875f0.jpg)

Kerkesin vielä siivota iskaritornin ja sen alla olevat mädät pois. Iskaritorni on 2mm peltiä joten se puhalletaan ja hitsataan takaisin.

Tässä vielä tuo alue kun vanhoja peltejä on siivottu pois:
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/IMG_1790_zpse0843d2c.jpg)

Ja mihin jäätiin:
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/IMG_1827_zpsf389f04f.jpg)



Täältä kunnostuskuvat http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus?sort=3&page=1 (http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus?sort=3&page=1)
Täältä purkukuvat http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Volvo%20PV544%20Custom%20Project?sort=3&page=6 (http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Volvo%20PV544%20Custom%20Project?sort=3&page=6)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: jonesv8 - 21.10.2014, 20:58:48
Pakko sanoo että moni luovuttaa mätä hommissa, mutta tää on iloa silmälle kun näkee että pelti taipuu ja kolvi palaa  ;)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: v0lv0245 - 23.10.2014, 04:25:52
B20+AW7x ei käy suoraan, koska laatikko tulee vinoon. AW:n kaavelin leikkaa auki ja hitsaa oikeaan asentoon. Tällainen kombinaatio on minulla joskus (v.2016) tulossa Amazoniin.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 23.10.2014, 08:33:36
Pakko sanoo että moni luovuttaa mätä hommissa, mutta tää on iloa silmälle kun näkee että pelti taipuu ja kolvi palaa  ;)
Kiitoksia. Pitkän aikaa teheny mieli päästä tekeen autoa taas ihan alusta niin tuossakin kun alkuun pääsi niin sitten edettiinkin vauhdilla ja välistä ei malttanu
lopettaakkaan, mutta pakko oli välillä lopettaakkin että jäi aikaa palotarkistuksille  :D Kummasti helpottaa korigrilli hommaa kun ei tarvi kontata eikä maata lattialla.

B20+AW7x ei käy suoraan, koska laatikko tulee vinoon. AW:n kaavelin leikkaa auki ja hitsaa oikeaan asentoon. Tällainen kombinaatio on minulla joskus (v.2016) tulossa Amazoniin.
Voisi olla yksi ratkaisu tosiaan, eipä tullut mieleenkään. Tekisi jonkun jigin jolla koppa tulee sitten taas suoraan. Mitenkä lämmön johtuminen, varmaan riittää kun pitää huolen
ettei laatikon puolelle pääse kuumaksi?
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: v0lv0245 - 24.10.2014, 01:53:40
Tai vie pelkän kaavelin ammattitaitoiselle koneistajalle/hitsarille, joka tekee sen käännön.

Tuolla naapuri foorumissa on tuollainen http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=7621.0

Mielestäni varsin huima hinta siinä.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: pkar - 24.10.2014, 22:21:46
Voisi olla yksi ratkaisu tosiaan, eipä tullut mieleenkään. Tekisi jonkun jigin jolla koppa tulee sitten taas suoraan. Mitenkä lämmön johtuminen, varmaan riittää kun pitää huolen
ettei laatikon puolelle pääse kuumaksi?
Tai sitten tähän linkin tyyliin. Mulla on tähän tapaan. http://www.v1800reg.org/pages/AW70%20CONV.PDF

Edit: niin, siis tuossa edellisessä viestissä puhutaan tietenkin just tästä samasta...
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 04.11.2014, 00:17:55
Nonniin, tenttiviikko suoritettu ja matematiikan kurssikin meni odotettua paremmin, joten oli hyvä lähteä taas vähän pajomaan PV:tä.

Sain tehtyä tuon takakulman melkeen valmiiksi. Ei olisi enään kuin iskaritornin etumainen pelti laittaa kiinni ja kairata lattiaan reikä iskarille. Sitten tehdään
tuo ulkokaari ja helman takapätkä valmiiksi. Sitten samat hommat oikealle puolen, siellä onneksi mätää vähemmän. Sitten peräkontti. Keula onkin sitten
säilynyt, ei tarvi muutako vasen lattia vaihtaa kokonaisuudessaan ja joskus korjattu helma tehdä uusiksi ;D Varasto palvelusta tulossa vaihtopelti helmaan ja
"takahiekkapelti'" takaluukun alle. Nuo takapään "ulkokaaret" onkin tullut tilattua jo aikaisemmin varasto palvelusta.

Runkopalkki meni puolimatkaa uusiksi. Keskimmäinen palkki säilynyt 90 prosenttisesti kotelosuojauksen ansiosta ja siinä selvitäänkin vain päiden vaihdolla.
Iskaritorni tuli hiekkapuhallettua ja hitsattua takaisin. Iskaritorniin uusin myös iskarin kiinnityksen vahvikerikat joista alimmainen olikin tosi mätä. Kun torni
oli paikallaan, vaihdoin myös sisäkaaren palan mikä tulee iskaritonin kohdalle koska siinä oli muutamia ruosteorkosia niin ei viitsinyt jättää paikalleen.

Pientä kustomointia jo näkyy, korista poistuu tuo mätäolake, eli alkuperäinen kontinlattian, kaaripeltien ja runkopalkkien liitoskohta tässä samalla kun peltiä vaihtelee :)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%202/IMG_1836_zps5af8b6d6.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%202/IMG_1846_zps7127e777.jpg)




Katso täältä työvaihekuvat http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/Part%202/IMG_1836_zps5af8b6d6.jpg.html?sort=3&o=19 (http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/Part%202/IMG_1836_zps5af8b6d6.jpg.html?sort=3&o=19)
Klikkaile vasenta nuolta niin kuvat etenee oikeassa järjestyksessä.




(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/IMG_1790_zpse0843d2c.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%202/IMG_1879_zpsc9972972.jpg)


Tekniikasta, kyllä laatikoksi tulee melko varmasti aw70/71. Toimii merikontissakin niin komeasti. Ja sehän on melko pieni kooltaan lukuunottamatta
öljypohjaa. Ei tarvi tehdä isoja tunnelimuutoksia. Moottorista sen verran että kaveri ehdotti Fordin 2 litraista V6:sta. Tiedä sitte minkä sinne laittas.
Tappi ja vinokone vehkeitä olisi nurkat täynä.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: estate - 04.11.2014, 08:05:03
Ole erilainen ja laita tinanelonen ;)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Divi - 04.11.2014, 09:57:54
Kyllä, T4 PV!  :P
Paljon näkyy olevan hitsattavaa mutta mikäs siinä kun tommosta jälkeä tulee.  O0
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: juha745 - 04.11.2014, 17:21:16
Hyvä että perinteisestä custom-tyylistäkin vielä joku innostuu! Ja siis nimenomaan toteutetaan näitä omia visioita, joilla autosta saa juuri itseään miellyttävän!  O0
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 04.11.2014, 17:49:17
Jees kiitoksia vain :) Kustomit on kiinnostanut kyllä aina, mopoaikoina tuli chopattua Kinroad Prince ja sen jälkeen -67 VW kupla kunnostettua. Sen
jälkeen jäi mieleen kytemään myös kustom auton teko. Kuplaakin on hiukan laitettu vintage henkisesti mutta koriltaan se on täysin alkuperäinen.
Vaikka iän puolesta pitäs olla stansemiehiä niin kyseinen homma ei sytytä.

Tuota T4 voisi alkaa tietty sulatteleen ja mietiskeleen :) Siinä ei taida pulttijako olla sama enään laatikolle kuin tappi ja vinokoneissa? Että automaatin
sovitus voi olla vähän työläämpi homma. 
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Ristus - 04.11.2014, 18:16:42
tina lohko niin pitäs käydä teoriassa laatikko vaikka 960:stä...
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Elk - 04.11.2014, 18:21:25
tina lohko niin pitäs käydä teoriassa laatikko vaikka 960:stä...
Ja käytännössäkin käy, tarttee vaan laatikon ohjainlaitteen (suprastick tai vastaava).
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Ristus - 04.11.2014, 18:28:19
Ja käytännössäkin käy, tarttee vaan laatikon ohjainlaitteen (suprastick tai vastaava).
olikos se kulmiksen D5 960 muuten just suprastikillä tms. hieman aiheesta ohi
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Amanssi - 04.11.2014, 18:54:54
Hyvä että perinteisestä custom-tyylistäkin vielä joku innostuu! Ja siis nimenomaan toteutetaan näitä omia visioita, joilla autosta saa juuri itseään miellyttävän!  O0

Kyllä! Mielenkiintoista lukea tämmösiä.

Hienoa jälkeä!  O0
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 17.11.2014, 23:50:43
Taas on päästy eteenpäin. Iskaritornin pellitin loppuun ja sitten siirryin tekemään ulkopeltejä. Alkuperäinen kaari lähti romuläjään ja uutta tilalle.
Myös helmanpää muotoutui. Alkuperäiseen kaareen joskus ruostunut reikä konttiin asti ja tukirakenteisiin tuossa kohtaan missä korjauspelti nyt loppuu.
Mutta oli niin hyvin korjattu ettei ollut ruostunut enään ja helpotti meikäläisenkin hommia joten saa jäädä muistoksi menneistä, siitä nyt ei sen
kummempaa kuvaa ole.

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1893_zps614fceed.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1896_zpsee37de5a.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1901_zps0e1639a5.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1902_zpsd8ce153d.jpg)
Tämän jälkeen yläreunasta on tietty ylimääräset vielä poistettu että pellit osuu kohikkain, ei päällekkäin ;)

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1904_zps0d25fb99.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1905_zps435eef9d.jpg)

Semmonen siitä tuli.

Lokasuojaakin tuli sovitettua. Muistelin että lokasuojista ei ole paljoa jäljellä. Kaivelin yhden esille ja se näyttikin alkuun pahalle.
Pulttikaari on hävinnyt kokonaan tietysti kun se koristakin oli hävinnyt. Muistelinkin että nuo lokasuojat olikin jonkun suuremman
voiman ansiosta enään kiinni korissa :D Lokasuojaan oli ladattu heti kunnon kerros massaa aikoinaan. Rapsuttelin kaikki pois ja
kas lokari onkin muuten hyvä paitsi että pulttikaari puuttuu. Massaus on auttanut ja lokasuojassa ei ole kuin pintaruostetta. Tuo
kaaren pokkauskin on täysin ehjä koko matkaltaan lukuunottamatta tuota osaa joka jää kiveniskusuojan alle.

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1925_zps3bad21f7.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1923_zpsc8769bbb.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1924_zpsb9b72fca.jpg)
Kuvissa jää rakoa koska korjauspelti on vähän erimallinen mitä alkuperäinen. Ekassa kuvassa näkyy myös että listat poistettu joskus.

Lokasuojien osalta on tietysti ollut mielessä se perinteinen levitys, mutta suoraa suikalettahan tuonne ei voi pistää, kaikki tietää miltä
se tulee näyttämään. Myös jatkaminen on ollut mielessä. Saas nähdä nyt mitä näille tekee. Ensin ainakin pulttikaaren teko sillä kiinnitys
tulee pysymään alkuperäisenä, siitä lähdetään sitten venyttelemään.

Tästä vielä kaikki kuvat näistä hommista
http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1893_zps614fceed.jpg.html?sort=3&o=16 (http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1893_zps614fceed.jpg.html?sort=3&o=16)
Etene taas painamalla vasenta nuolta.

Jos joku tietää tämän auton elämästä niin kertomusta kehiin. Liikkunut eteläpohjanmaalla. Rekisteri ollut uudesta asti UI-747 Henkilö Kaskikari
ostanut uutena Helsingin Volvo Auto AB:ltä ja luovutettu 26.10.1965. Paikkakunta Järvenpää.

Auton ostin härmästä 2010. Kilvet palautettu 2004 Lapualla. Kuulemma kiertänyt usealla täällä Eteläpohjanmaalla. Mutta kuka tämän on rakentanut
80-90 luvulla?

E: Teinkin sitten rekisterikyselyn. Vanhoja tietoja ei löydy muuta kuin rekisteröity 1964. Omistushistoria alkaa vuodelta 1987 ja silloin omistaja ollut
CUSTOM LAMPINEN KY, omistanut auton 1987-1992. Firmaa ei enään ole. Kenelläkään tietoa tuosta? Missä on vuodet väliltä 64-86?
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Jukkaw - 18.11.2014, 20:34:58
Tyylikästä pellin työstöä.  O0
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: ässäarpa - 19.11.2014, 08:30:54
Tyylikästä pellin työstöä.  O0
Kyllä! S*
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 25.11.2014, 00:42:05
Kiitoksia vain :hello:

Kaveriporukan pikkujoulujen ohessa kerkesi vähä pellittäänkin. Kaarta piti vähän asetella paremmin, sitten laputin vielä jäljelle jääneet reijät.
Korjauskaaren jälkeen jäi vielä pieni pala vaihdettavaa ja tekasin senkin sitten vielä vaikka sunnuntai alkoi jo olla lopuillaan ja kylä jo piemänä
kun tuon sain valmiiksi.

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%204/IMG_1959_zps19303bf0.jpg)

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%204/IMG_1951_zpsad28b67b.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%204/IMG_1952_zpsba926133.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%204/IMG_1953_zpsf4fcf4d5.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%204/IMG_1960_zps501968ef.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%204/IMG_1965_zpse9583ffd.jpg)
Ei ole tämän pyöräkaaren kohdalla enään kuin hitsaustalkoot ja runkopalkki ehjätä loppupäästä. No kuvissa näkyy vanhoja paikkoja jotka
muuten on hyvät  mutta saumat on karut niin pitää ne fiksata vielä. En tiiä mikä funktio tuolla reijällä kyljessä on ollut vaikka täyttöputki meni
eri paikasta. Sekin pitänee hitsata umpeen.

Täyttöaukko oli ajatuksissa siirtää takaluukun taakse jotta saa lokasuojasta sen pois. Mutta taitaa tulla sitten bensahuurut sisälle? Takalampun
allekkaan sitä ei voi laittaa kun tähän tulee jotkut pienet valot.

http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus/part%204?sort=3&page=1&postlogin=true (http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus/part%204?sort=3&page=1&postlogin=true)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Juhizz - 25.11.2014, 08:34:34
"Mitä tästä sitten pitäisi tulla? 1930 ja 1940 luvun jenkit miellyttää mieltä. Ovat vain niin kalliita että piti ottaa lääkkeeksi 1947 tuotantoon tullut PV. Upea 40-luvun
muotoilu kun on tässä vahvasti läsnä. Autosta pitäisi tulla nostalginen kustom. Elikkäs tästä ei tule mikään hilebile candyllä maalattua showkustom. Vaan tarkoituksena
olisi pitää nostalgisempi tyyli, eli joku aikakauteen sopiva väri ja kromia tulee. Korimuutoksista tärkeimpänä tulee olemaan konepellin jatkaminen hieman keulan yli kuten
aikakauden chevyissä. Myös maskiin tulee vaikutteita chevystä. Lokasuojiin tulee muutoksia myös mutta niistä lähempänä. Sisätilat aikanaan tyylikkäästi nahkasta tai 
vinyylistä."

Pakko laittaa seurantaan  O0
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 25.11.2014, 09:25:35
Mitä tässä olen tutkinut 40-luvun lopun jenkkejä, niin 1947 Ford on hyvin samannäköinen PV:n kanssa. Fordissa jopa keula ja lokasuojien listat on
samanlaiset, vain konepelti tulee keulan tasalle.

Varmaan Fordi oli ensin ja Volvosta pätkästy konepelti ettei ihan samalle näytä. PV:ssä kuitenkin linjat on paremmat, Fordissa tuo katto kääntyy vähän
kuin yhtäkkiä laskuun.
(http://image.hotrod.com/f/9717415+cr1/rodp_0703_01_z%2B1947_ford_tudor%2Bfont_beauty_shot.jpg)
Kuvassa oleva rakennustyyliä ei siis tule vaan pv varustetaan ihan aikakauden mukasilla kapeilla renkailla 8)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 25.11.2014, 11:22:04
Nyt on sen näköistä että päivityksiä odotetaan ja kuolataa. O0

Hienoa jälkeä!
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: ata - 25.11.2014, 18:38:35
Se lokasuojan alla oleva reikä lienee toiminut poistoilmakanavana. Itselleni meinasin puhkaista sellaisen kanssa ja laittaa jostain sellaisen kumiläppäsysteemin ettei pöly tule sisään, mutta ilma pääsee ulos. Tietysti sen ilman pitää päästä sisältä konttiinkin. 
(-> parempi ilmanvaihto eikä huurru niin helposti)

Mukava katsella kunnolla tehtyjä peltitöitä!
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: atso - 25.11.2014, 20:00:44
terve, mukava katsella näitä kuvia ,olen itse laittamassa samanlaista -64  , ostin keväällä oli tarkoitus saada kesällä liikenteeseen ,Mut kesä meni , nyt koetetaan talven aikana saada kasaan .En purkanut noin paljon vain tarpeellisen määrän .oli hitsattavaa varapyörän kotelo ja takaa penkin alla ne nurkkapalat ja suojan kiinnikkeissä, lattiaa ei tarvinnut hitsata ,jarrut laittaa kuntoon ym .pientä,nyt koitetaan pakkeloida ja sovitella suojia paikoilleen  .Saas nähdä  ,ajattelin kokeilla paikka maalata  jos onnistuu, tai sitten kokonaan .Pitää sitten tehdä aina tarpeen vaatiessa , tarkoitus pitää alkuperäisen näköisenä , omani oli kyllä loppupeleissä hyvin säilynyt  oli kyllä jon aikaisemmin laiteltu ja maalattu mutta ollut 10 vuotta poi rekisteristä, , kyllä massauksella on suuri merkitys lähoamiseen jos pidetty kunnossa, mukava seurata tätä projektia...
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: TwistOla - 26.11.2014, 16:29:33
Kenties tämän tyylistä ratkaisua konepellin osalta:

(http://i146.photobucket.com/albums/r254/TwistOla/Volvoilua/Jupenent_1_zps2f5d3301.jpg) (http://s146.photobucket.com/user/TwistOla/media/Volvoilua/Jupenent_1_zps2f5d3301.jpg.html)

Joka tapauksessa mielenkiintoinen projekti  8)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 26.11.2014, 20:16:58
terve, mukava katsella näitä kuvia ,olen itse laittamassa samanlaista -64  , ostin keväällä oli tarkoitus saada kesällä liikenteeseen ,Mut kesä meni , nyt koetetaan talven aikana saada kasaan .En purkanut noin paljon vain tarpeellisen määrän .oli hitsattavaa varapyörän kotelo ja takaa penkin alla ne nurkkapalat ja suojan kiinnikkeissä, lattiaa ei tarvinnut hitsata ,jarrut laittaa kuntoon ym .pientä,nyt koitetaan pakkeloida ja sovitella suojia paikoilleen  .Saas nähdä  ,ajattelin kokeilla paikka maalata  jos onnistuu, tai sitten kokonaan .Pitää sitten tehdä aina tarpeen vaatiessa , tarkoitus pitää alkuperäisen näköisenä , omani oli kyllä loppupeleissä hyvin säilynyt  oli kyllä jon aikaisemmin laiteltu ja maalattu mutta ollut 10 vuotta poi rekisteristä, , kyllä massauksella on suuri merkitys lähoamiseen jos pidetty kunnossa, mukava seurata tätä projektia...
Mukava kuulla kuulumisia saman mallin harrastajalta! Se on mukavaa jos autoa ei tarvi atomeiksi pistää ja pääsee kohtuu hommilla ajelemaan. Pariin kertaan auton maalanneena suosittelen kyllä maalaamaan vain koko auton jos meinaat maalailla. Itse tehtynäkään ei paha homma jos pääsee sopivaan tilaan maalailemaan. Ja kun todennäköisesti väriksi tulossa jokin perusväri niin ei pitäisi olla paha rasti maalata koko auto :) Massaus on tosiaan tätäkin autoa paljon säästänyt vaikka tuota peltiä meneekin. Etupäälle ei sitten paljoa tarvi tehdäkkään massauksen ansiosta.

Tämän oman ostin ihan seuraavaksi isoksi projektiksi niin purin koko auton. Muutenkin kaikilta osin niin kulahtanut että kaikki pitää uusia muutenkin. Siksipä onkin hyvä aihio vapaalle rakentelulle, ei tarvitse vaalia alkuperäisyyttä. Ja myös tarkoitus poistaa jokainen ruosteenripe niin auto pitää silloin pistää ihan osiin.

Se lokasuojan alla oleva reikä lienee toiminut poistoilmakanavana. Itselleni meinasin puhkaista sellaisen kanssa ja laittaa jostain sellaisen kumiläppäsysteemin ettei pöly tule sisään, mutta ilma pääsee ulos. Tietysti sen ilman pitää päästä sisältä konttiinkin. 
(-> parempi ilmanvaihto eikä huurru niin helposti)

Mukava katsella kunnolla tehtyjä peltitöitä!
No niinpä tietenkin! Kun tuossa on puhkottu hattuhyllyynkin 4 pientä reikää, arvelin että onko ne tuuletukseen liittyviä. Tuon kyljen reijän arvelin suoraan täyttöaukoksi, mutta kyllähän se taitaa olla poistokanava. Tuo systeemi pitänee jättää, sillä kuplallakin pitää aina sateella ajaa tupakkiluukku ravollaan. Tosin venttiili pitää muuttaa siistimmäksi.

Kenties tämän tyylistä ratkaisua konepellin osalta:

Joka tapauksessa mielenkiintoinen projekti  8)
Joo kyllä, mutta tarkoituksena on vielä muokata koko keulaa enempi jenkkien suuntaan, nostaa ajovaloja ylemmäs ja nurkemmas ja iso maski. Saranoiksi kaavaillut jo seiskan/ysin saranoita kun ovat niin hyvin suunnitellut että ei edes pumppuja tai keppiä tarvi pellin kannatteluun.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Artorou - 11.12.2014, 06:37:39
Mää oon sua kehunu muuallaki, mutta täytyy ny tulla hehkuttaan tännekki! Jumal**ta on komeeta jälkeä!  S* :D
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 24.12.2014, 10:22:06
Joulupläjäys.

Tenttiviikon jälkeen pääsi joululomille ja peeveetä pajomaan.

Sisäkaarta tuossa tuli tehtyä loppuun. Tehtaan runkopalkin/kyljen/kontinlattiapellin yhdistävää peltiliitosta poistettu, yksi turvonnut
peltiliitos poistettu, ja edellisen pajan paikkauksien saumoja siistitty. Muuten vanhat paikat saivat jäädä paikalleen mutta peltien
reunat oli päällekkäin niin piti siistiä.

Tästä sitten tuli jatkettua runkoaisan päähän ja poistin huonon pätkän vaihtaakseni sen. Tästä päästiin siihen että konttiin piti uusia
lattiaa ennen runkopalkin tekoa. Lattian ja runkopalkin ollessa paikallaan pääsin tukkimaan vanhan tuuletuskanavan. Uuden kanavan
ajattelin sijoittaa tankin ja takalattian syvennyksen väliin, kuvan osoittamaan paikkaan. Kuvassa myös osoitettu vanhojen paikkojen
fixaukset:

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1982_zps72396672.jpg)

Auto muuten oli altapäin massattu niin paksusti että kontti näyttää altapäin hyväpeltiseltä, mutta sitten taas kontin sisällä on vesi
seisonut niin että paljon saa uusia ::) Tankkia sovitellessa huomasi että tankki on massauksen ansiosta kuin juuri tehtaalla tehty. Edes
sisällä ei ainuttakaan ruostetäplää, jotain positiivistakin.

Sitten kuvia:

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1969_zps99b94a65.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1976_zps62623aa1.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1979_zps02794a99.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1983_zps0249ee21.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1984_zps92b1c1e1.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1987_zpsc4f0b197.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1991_zpsc07fe9c9.jpg)

Parit kuvat taisi jäädä linkin taakse: http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1967_zps9146f514.jpg.html?sort=3&o=10 (http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1967_zps9146f514.jpg.html?sort=3&o=10)
Mää oon sua kehunu muuallaki, mutta täytyy ny tulla hehkuttaan tännekki! Jumal**ta on komeeta jälkeä!  S* :D
Thänks! Perjantaina saunoo!! :buck2:
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Artorou - 24.12.2014, 17:54:52
Perjantaina lankkuun tukitanko remonttia ja vodkaa  :D kyllä tää sun peltityöskentely on sellasta pornoa että!  :-* :D pitää tulla ihan paikanpäälle ihasteleen.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 25.12.2014, 00:19:58
Jouluaaton pikapäivitys. Ennen jouluruokaähkyä kävin vähän askartelemassa tuota takanurkkaa.

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1995_zps3762a93a.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1994_zpsb15b9474.jpg)

Pikkusen siinä olisi hitsaustalkoota tiedossa ::) Huomenna alkaa hitsaamaan läpi ja vaihtaa tuo pikkupätkä alkuperäistä peltien
liitos-saumaa pois.

Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 29.12.2014, 10:33:17
Kontti on alkanut muotoutumaan. Alkuun oli melko lohduton näky, mutta nyt alkaa konttikin kiiltää.

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1998_zps2b89a250.jpg)

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_2000_zps10b98f3f.jpg)

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_2001_zps56640086.jpg)

Tästä lähdettiin.
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1969_zps99b94a65.jpg)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: kalkkis - 29.12.2014, 17:41:03
> Kontti on alkanut muotoutumaan. Alkuun oli melko lohduton näky, mutta nyt alkaa konttikin kiiltää.

Jääkö alkuperäisestä korista jäljelle muuta kuin katto, tyyppikilpi ja runkonumero? Ei kun sorry tyhmä kysymys, katon hitsaamista et ole ilmeisesti vielä aloittanut.

Respektiä :tykkää:
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: hazaa - 29.12.2014, 19:43:26
Hatunnosto täältäkin -H-

Aikamoinen peltisavotta ollut työn alla. Hyvää näyttää tulevan.
Tsemppiä loppu savottaan.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 29.12.2014, 21:53:14
Alkuperäisestä korista jää yllättävänkin paljon. Tämähän on kertaalleen rakennettu ja siinä yhteydessä ruostesuojattu. Seisova vesi on lahottanut kontin, mutta suojaus on säästänyt mm. Vänkärin lattiat ja helman alkuperäisenä. Myös eturunkoaisat vaikuttaa olevan kunnossa. Ja kattoakaan ei tarvi hitsata :D Jos californiasta olisi uittanut paremman aihion mutta olishan siinäkin ollut maksuja ja purkaminen.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: arska11 - 29.12.2014, 22:45:10
Todella hienoa jälkeä!!!
Innolla odotetaan edistymistä  :o
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: _Simppa_ - 30.12.2014, 12:15:21
Nättiä tulee! :)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 16.01.2015, 22:44:03
Kiitoksia kaikille P>

Olisi jo varmaan aika päivitellä. Eli tämä vasenpuoli tuli aikalailla valmiiksi vuodenvaihteen tienoilla. Ei siinä ole enään kuin hivoskella saumoja ja valmistella
pohjille. Olihan työmaa hitsata ja jäähdyttää koko kylki :buck2: Myös poistelin vanhoja maalikerroksia että näkisi kuin paljon pakkelia tässä on. No ei nyt
onneksi näytä olevan juurikaan pakkelia. Paksusti on kyllä ruiskukittiä ja maalikerroksia. Helpoin tapa poistaa nämä kerrokset tuntu olevan taltta ja kuuma-
ilmapistooli. Varmaan haettu jo kaukaa suoraksi niitä alueita joita vähän paikkailtu aikoinaan ::)

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2015_zps68a1eaed.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2018_zps85186f76.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2021_zps40625f13.jpg)

Oikeaa kylkeä vähän jo perkkailin. Täällä pääsee onneksi vähemmällä mitä vasemmalla.

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2009_zps40e23542.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2012_zps27d7e9f3.jpg)

Uusia peltiosia saapui Varastopalvelulta:

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2031_zps14bd5112.jpg)

Hätäselle kaverille menis nykyinenkin helma aivan hyvin, mutta nyt kun on alettu tekemään niin vaihdetaan entisiä paikkauksia täynä oleva helma
uuteen.

ps. Entiiä johtuuko tuo kuvien utuisuus kamerasta vai lataamisesta phukettiin, mutta ei tunnu kohtuuella menevän.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 17.01.2015, 07:31:25
Talliolosuhteissa hirveän moni kamera tärähtää herkästi, mikä on yksi syy siihen miksi itse en kovin paljoa kuvia ottele.

Melkonen työmaa sulla, mutta kyllä se on näin metallimiehenä ilo kahtoa kun joku tekee kunnolla O0
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: dneproshin - 17.01.2015, 09:51:48
Kyllä niitä hieman utuisiakin kuvia katselee ihan mielellään, mukavampi lukea kun on kuvitusta välissä. Hieno projekti, hyvää työnjälkeä ja myönnetään että olen kateellinen kun jollakin on aikaa ja taitoa tehdä tällaisia  O0
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Volvopoju - 17.01.2015, 16:44:01
Talliolosuhteissa hirveän moni kamera tärähtää herkästi, mikä on yksi syy siihen miksi itse en kovin paljoa kuvia ottele.

Hämärässä kameran suljinaika pitenee jolloin sulkimen kiinni ollessa pitäisi kameran olla vakaana.
Kannattaa melkeimpä jostain ottaa kameralla tukea. Toinen vaihtoehto on laittaa kameraan lyhyt itselaukaisuaika, asettaa kamera alustalle, ja laittaa itselaukaisin päälle. Näin kamera ei kyllä hievahda pätkääkään.

Itse projuun: On kyllä mahtavaa katsoa, kun peltityöt tehdään noin asiallisesti! Mitä ruosteenestomaaleja muuten käytät?
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 18.01.2015, 16:03:19
Metalliartesaanina pitää koittaa tehdä mahdollisimman hyvin vaikka inssiksi oonkin kouluttautumassa ;D

Tässä olen ajatellut niin että kaikki vähänkin mätä vaihdetaan ja sen jälkeen jäljelle jääneiden paikkojen hiekkapuhallus. Siinä samalla voi
pyyhkästä vaihdetut pellit karheaksi. Pintapeltejä ei puhalleta. Sitten maalataan kaikki vaihdetut alueet, mutten vielä sen kummemmin ole
miettinyt millä ne maalaan, varmaan raskaskonemaalilla.

Ennen tuota vaihetta tarvittaessa suojaan nuo uudet peltipinnat varmaankin kevyellä CRC perfect zink kerroksella, niin että se lähtee nätisti pois
sitten puhalluksessa. Vai liekö parempi käyttää jotain perus pohjamaalia säilöntään?
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: tomimikael - 18.01.2015, 16:30:32
Kyllä se hieno ruoste mikä säilytyksen aikana kerkeää pintaan tulla, lähtee sitten puhaltamalla.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 26.01.2015, 10:11:19
Tuli pyörähdettyä kotopuolessa. Viikonloppuna tuli tehtyä sellainen 15h pajotus. Lauantaina 12h. Piti vähän tiivistää kun muu aika meni kyläilyyn.
Vissiin hiihtolomalla lisää.

Mutta heti aamusta kun aloitti niin hyvään alkuun sain myös oikeanpuolen. Pistän tähän muutamia kuvia, loput katsokaa linkin takaa.
http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus/Part%206?sort=3&page=1&postlogin=true (http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus/Part%206?sort=3&page=1&postlogin=true)

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2032_zpswiuun3k9.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2050_zpsso50fwpv.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2052_zpsm77hbilr.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2080_zpsqfm9jggi.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2079_zpsdw35v3ah.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%206/IMG_2098_zps6qdibznp.jpg)

-Varapyöräkotelosta ajattelin puolet jättää. Saa syvennyksen tavaroille ja saa tehtyä myös korin ilmaventtiilin siitä auton alle suojaisaan
paikkaan.

-Viimeisessä kuvassa oleva pelti jäi vielä kesken. Joutuu hiukka muotoileen vielä, mutta eiköhän se siitä muotoudu kun saa tuota romu-
koteloa eteenpäin.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 03.03.2015, 18:56:54
Hiihtoloma takana ja kerkesihän siinä "neliseiskaakin" rakentamaan. Ihan hyvin sai aikaseksi, alkaa olemaan oikea kylkikin nyt pellitetty.
Isoimmat vaiheet oli tuon takarungonpätkän ja romulokeron yhdistys ja rakentaminen.

Toinen isompi homma oli kaarenvaihto. Kaarenvaihto onnistuikin nyt nappiin kun vertaa toiseen. Tämän kaaren heftailin nyt toisesta päästä
toiseen päähän, jolloin näki miten pelti vetelee ja näin pysty tarvittaessa availemaan heftejä ja korjaamaan asentoa. Voisi melkeen väittää
että istuu kuin tehtaalta :pomo:

Varapyöräkotelon jämät hyödynnän siis romulokerona. Alkuun oli ideana että sinne saa myös kopan tuuletuskanavan. Kun lokero oli tehty
niin huomasin että sinne mahtuu jopa 100Ah akku, tai vaikka ilma-alustan palikoita jos sellainen tulee tai polttoainepumppu :P

Tekniikkaakin on mietiskelty. Joko tappikone turbotettuna, tai tinakone. Pitää edelleen olla automaatti ja moottorinohjaukseksi tulee mega,
kun näin miten komeasti kaverin -70 manta käy megalla S*

Jos tinakoneen laittaa, niin vissiin se mopoin 1,6 l on ainoa vaihtoehto? Siinähän on 105hv. Mitenköhän siihen saa turbon sitten leimattua
muuten kuin ehkä poikkeusluvalla? Ja automaatti pitäs ottaa ilmeisesti siitä jo edellä mainitusta 960? Onko 960 tomaatit miten kestäviä ja
oliko niissä jotain sähköohjaustakin?

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%207/IMG_2155_zpsyezxnpll.jpg)

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%207/IMG_2136_zpshrtzhf9f.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%207/IMG_2148_zpsuqitl7ou.jpg)

Harmillisesti tuo ihan takakulmanpää on kolaroitu joskus, siksi myös lokasuoja on ihan rutulla ja myös niin ruosteinen ettei kannata siitä tehdä.
Eli saa tarjota kohtuullisen kuntoista oikeaa takalokasuojaa!

Tässä vielä kuvaa tuon takakulman takavalosta, johon on joku peltityötaitoinen tehnyt korjailuja kolauksen jälkeen:
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%207/IMG_2156_zpsb63mn1xh.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%207/IMG_2157_zpsykabiqqe.jpg)

Täältä työvaihekuvat. Etene vasenta nuolta painamalla. http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/Part%207/IMG_2112_zpszmo2eg7g.jpg.html?sort=3&o=15 (http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/Part%207/IMG_2112_zpszmo2eg7g.jpg.html?sort=3&o=15)

Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Osxu - 03.03.2015, 23:44:02
Joo ei voi muuta ku hattuu nostaa  -H-

Kovinkaan moni ei varmasti tuollaiseen savottaan olis lähtenyt.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 02.06.2015, 21:37:46
Hieman on tätäkin taas viety eteenpäin. Mahoton, alkaa tämäkin näyttää takaosaltaan ehjältä autolta :pomo: Välissä piti ottaa kesäautot ajoon ja niitäkin rapata niin pv on saanut odotella.


Hommat jatkui oikean takahelmanpään teolla:
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%208/IMG_2183_zps01h4bdgf.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%208/IMG_2184_zps06pakdnm.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%208/IMG_2187_zpsrutt4rf4.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%208/IMG_2188_zpsriq38ftd.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%208/IMG_2198_zpsstnc44g4.jpg)


Tuon jälkeen pääsi poistamaan myös iskaritornin ja tekemään sille uusia pohjia:
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%208/IMG_2190_zpsrbb9azsg.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%208/IMG_2192_zpsvzntfw27.jpg)


Yleistilanne:
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%208/IMG_2194_zps4zjt8po2.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%208/IMG_2196_zps7swqiiyi.jpg)

Korin takaosassa nyt ei siis enään ole kuin tehdä takakylki takapäästään valmiiksi ja sovittaa uusi hiekkapelti. Sitten pikkuset hitsaustalkoot ja
hiontatalkoot. Vähän kerkesi aloittaa vielä takakyljen viimeistä korjauspeltiä. Huomioi että tuo hiekkapelti on kolaroitu ja taipunut eteenpäin joten
korjauspala näyttää tulevan alaosastaan liikaa ulos, saahan sitä nyt vielä tietty muotoillakin.
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%208/IMG_2199_zpsvbk5k52r.jpg)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: kalkkis - 02.06.2015, 22:52:50

Sun kannattaisi ilmottautua Marttakerhon vuoden tilkkutäkin tekijä -kilpailuun. Tai vaihtoehtoisesti vuoden auton parsija skabaan.

Respectiä :tykkää:
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Karhjo - 02.06.2015, 22:53:10
Ai hitsi ku o komia! Tuosta hitsaamisesta kelpaa ottaa mallia ;)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: ata - 03.06.2015, 21:03:11
Oliko sulla ajatusta/suunnitelmaa muuttaa sitä iskarikotelon "taskua", joka kerää hiekkaa yms. runkopalkin päälle?

Kotimaisuusaste alkaa olla korkealla.  -H-
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 03.06.2015, 21:20:28
Kiitosta vain :hello:

Tilkkutäkki se on juu, vaikea lähteä reippaasti mätää koppaa korjaamaan kokonaisella palalla kun ei tiedä edes minkä muotoisia osat pitäs olla.
Runkopalkkia ja kaaria oli sen verran jäljellä että tiesi juuri ja juuri mihin uudet lätkäistään :D

Mutta kuten todettua kori "vaikuttaa" erittäin hyvältä takaosasta eteenpäin. Eturunkoaisat on kovat ja oikeanpuolen lattiat, kiitos edellisen tekijän
massaus-intoilun. Vasen helma menee kuitenkin vaihtoon vanhojen korjausten vuoksi.

ata: Meinasin alkuun tehdä alkuperäisen kaltaiset mädätystaskut. Ajattelin että ne menee kesäajossa ja ne suojataan perusteellisesti. Valmiilla
puolella on jo raakareikä iskarille tehtynä, mutta voi olla että vedän kokonaan auki tuon tornin pohjan. Liekö jotain 40-luvun aerodynamiikka
ajattelua kun se iskaritorni on niin sulavasti pellitetty? Kuten koko pohja on sileä koteloituine kardaanitunneleineen.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 17.07.2015, 20:19:46
Päivitellään jo tätäkin kun tätä tuli viimeksi tehtyä juhannuksena ja pari viikkoa sitten.

Aika hyvässä mallissa alkaa peräpää olla. Juhannuksena pellitin kontin lattiat valmiiksi ja leikkasin myös takahiekkapellin irti.
Sen jälkeen parin viikon päästä tuli soviteltua tuota uutta hiekkapeltiä. Samalla tuli oiottua tuota oikean kulman kolarivauriota
ja alkoi sekin näyttää jo hyvälle. Tietysti takaluukku tuli asennettua ennekuin aloin hiekkapeltiä asentamaan. Kaikki on kuitenkin
vasta heftattuna koska on tuo luukku elämää nähnyt ja istuu vähän miten sattuu, joten vielä pitää asetella korin reunoja ja luukkua
kohdillensa ennen kuin hitsaa hiekkapellin kunnolla.

Tähän jäätiin juhannuksena:
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%209%20and%2010/IMG_2232_zpsdjev21he.jpg)

Sitten hiekkapellin sovittelua. Huomaa kuinka huonosti tässä oikea kulma sopii uuteen hiekkapeltiin.
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%209%20and%2010/IMG_2254_zpsq6llasxy.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%209%20and%2010/IMG_2256_zps1chyqfsu.jpg)

Piti suorittaa leikkauksia ja taivutuksia niin alkoi asettumaan. Ekaksi tuo kylki auki jolloin kolarin energia jo vähän pääsi vapautuun. Viimeisessä kuvassa
kulma taivuteltuna kohdilleen ja lokasuojan pulttikehä taivutettu oikeaan asentoon. Takakansikaan ei aluksi mennyt kiinni koska oli niin sisässä tuo seinä.
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%209%20and%2010/IMG_2261_zpscupfjeqf.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%209%20and%2010/IMG_2263_zpsogp3ycko.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%209%20and%2010/IMG_2267_zpsw79dxqrx.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%209%20and%2010/IMG_2269_zps96dcxirw.jpg)

Pääsi lopuksi jo ihaileen 40-luvun korimuotoilua:
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%209%20and%2010/IMG_2277_zpse9qltiea.jpg)

Vielä seuraavalla kerralla olisi tarkoitus hioa takakansi pellille jotta pääsee tarkasti kohdistaan luukun reunat koriin.

Muutamat lisäkuvat: http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus/Part%209%20and%2010?sort=3&page=1 (http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus/Part%209%20and%2010?sort=3&page=1)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Demi - 18.07.2015, 10:20:56
Komian näköistä jälkeä :)
sehän näyttää jo autolta kun on renkaatkin alla mutta vähän sitä vois madaltaa :2funny:
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: luchadore - 18.07.2015, 10:32:29
Joo kyllä tuo oma runkopalkkien korjailu kalpenee tämän rinnalla :) Ei kyllä pellin hallinnassa enää paremmaksi pistetä, kertakaikkisen tarkkaa kirurgin työtä O0
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Karhjo - 18.07.2015, 22:44:25
Mä tykkään tästä! Pistää ihan matalaksi ittensä, ku tietää ettei pääse varmaan koskaan samalle tasolle. Toisaalta, en varmaan ryhtyis noin suuritöiseen koriin  :buck2: . Mutta motivaatio on sulla selvästi kohdillaan ;)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 19.07.2015, 20:03:32
Noh noh älkäähän nyt liikaa ylistäkö  P> Katsokaa Facebookista metalshapers niminen ryhmä. Siellä vasta on mykistävää metallitaitoa :o

Niin, varmaan moni ajattelee että on se hullua tehdä tollasesta aihiosta. Myönnetään että kun vuonna 2010 tämän nettiauton halvimman
PV:n ostin niin ei vielä ollut auton tarkastelutaidot ehkä parasta luokkaa. Purkaessa kuitenkin sai yllättyä kuinka hyvä auton etuosa on
kunnoltaan kun 80-luvulla oli otettu kiinni runkopalkkien ruostuminen etuakselin ja runkopalkin välistä.

Mutta pääsyy tähän läjän korjaamiseen on säilyneen etuosan lisäksi myös se että tähän saa tehdä kaikki omat visiot säälimättä. Kun ei viitsi
ehjää autoa ostaa ja alkaa laikkaamaan erinäköiseksi. Mielenkiinto Yhdysvaltojen WWII:n jälkeiseen aikakauteen saa ehkä tunnepuolella
eniten motivaatiota aikaan. Vastaavan amerikkalaisen auton hommaus vain ei tule kysymykseen ennen lottovoittoa tai hyvää vakityöpaikkaa.
Lisäksi on mukavaa vaihtelua kaupunki ja opiskeluelämään käydä välillä pajottaan :pomo:  Niin ja kai sitä muutenkin on "normaalista" poikkeava
kun tuntuu mukavalta tehdä romusta taas auto.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Kenoviiva - 19.07.2015, 23:18:22
Mutta pääsyy tähän läjän korjaamiseen on säilyneen etuosan lisäksi myös se että tähän saa tehdä kaikki omat visiot säälimättä. Kun ei viitsi
ehjää autoa ostaa ja alkaa laikkaamaan erinäköiseksi. Mielenkiinto Yhdysvaltojen WWII:n jälkeiseen aikakauteen saa ehkä tunnepuolella
eniten motivaatiota aikaan. Vastaavan amerikkalaisen auton hommaus vain ei tule kysymykseen ennen lottovoittoa tai hyvää vakityöpaikkaa.
Lisäksi on mukavaa vaihtelua kaupunki ja opiskeluelämään käydä välillä pajottaan :pomo:  Niin ja kai sitä muutenkin on "normaalista" poikkeava
kun tuntuu mukavalta tehdä romusta taas auto.

Tuo on hyvä periaate, samoilla linjoilla mennään oman projektin kanssa, visiot voi kyllä toteuttaa myös helpommin saatavilla oleviin kohteisiiin. Siistiä työtä ja eiku jatkoa samaan malliin.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 09.11.2015, 23:29:25
PV on taas edennyt hiukan. Piti välissä tehdä pikku fiksailua ja täysi huolto seiskaan, jotta saa taas talven päästää huoletta.

Sain takahiekkapellin haettua nyt kohdilleen. Sai muutamaan kertaan aukoa pistehitsejä ja asettella peltiä paremmin. Hiekkapelti on mitattu oikeaan
kohtaa yksinkertaisesti ovenpielestä mittaamalla. Se on nyt millimetrin tarkkuudella kohdillaan auton pitkittäisakselin suuntaisesti. Pysty ja sivusuunnassa
kohta haettiin yksinkertaisesti silmällä takaluukkuun vertaamalla. Takaluukun paikalleen laitossakin meni aikansa että sen sai riittävän hyvin ennen
hiekkapellin asennusta. Luukun reunojen pikkuheitot haetaan sitten lopuksi tinalla kohdilleen.

Luukussa riittää vielä kuitenkin oiottavaa, kuka tietää mitä tuolle on joskus tapahtunut. Vähän se on ropellilla sieltä sun täältä ja ylänurkka on aivan
muhkurainen, samoin luukun ja takalasin välinen pelti korissa. Pitää oikoa noita vetovasaralla.
Luukku painaa varmaan tonnin. Ihmeen ylimitoitettu. Ehkä painoa tulen karsimaan luukun rungosta. Vähän se kevenee myös kun tuo lattaraudasta
tehty vakio lukitusmekanismi muuttuu modernimmaksi. Saranoinnin korikiinnityksiä pitäisi myös vahvistaa kun ovat tosi heppoiset verrattuna tuohon
kymppitonnin painoiseen luukkuun.
Varmaan myös kaasujouset siihen saa asentaa, kun tuo vakiosysteemi on hieno mutta epävarma. Plus vakiosysteemi rasittaa koria todella paljon.

Ja kuvat varmaan kiinnostaa enemmän kuin teksti:
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%2011/IMG_2508_zpsdm6762tr.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%2011/IMG_2514_zpsrzyvabcf.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%2011/IMG_2511_zpspe3bghiv.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%2011/IMG_2509_zps89nwse6d.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%2011/IMG_2503_zpsljurhxyp.jpg)
(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Peeveen%20kunnostus/Part%2011/IMG_2501_zps5wv62hhg.jpg)

http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus/Part%2011?sort=3&page=1 (http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus/Part%2011?sort=3&page=1)

Alkaa olla jo voiton puolella. Kolarivauriosta ei hirveästi enään tiedä. Kuljettajan lattiat pitäisi vielä jostain keksiä. Mistä saa saman muotoiset.
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: VALON NÄYTTÄJÄ - 09.11.2015, 23:41:42
Ei voi yhäkään ku todeta että -H- tuon tasoiset pellitykset on parasta mitä vanha auto voi vain toivoa :)
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: ata - 11.11.2015, 21:06:23
Tuli noista takaluukun kaasujousista mieleen, että kun olin omaani saanut ne laitettua, niin näin kuvan missä jouset oli asennettu pystyyn. Etuna on saranan kulman muuttuessa sama jousi alkaa painamaan luukkua kiinni. Huonona puolena tilan vienti tavaratilasta. Oma versio painattaa luukkua kokoajan aukipäin.
Minkälaisen lukkolaitteen aiot vaihtaa vai tehdä kevyemmästä aineesta uuden?
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Artorou - 30.12.2015, 15:20:47
Voi vitsit! En ole vähään aikaan foorumilla käynyt niin jäänyt tämänkin seurailu vähän vähäiselle. Sun pitäis laittaa enempi kuvia tuolla somen puolella meikäläisen suuntaan kun saat tätä parsittua  ;D
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Zebe - 23.06.2017, 13:23:17
Siistiä jälkeä oot kyllä tehny tän kanssa, aika paljon ollut korjattavaa omaan tulokkaaseen nähden  :o Mitäs tälle nykyään kuuluu? Vai onko jäätynyt projekti kokonaan?
Otsikko: Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
Kirjoitti: Customer - 03.07.2017, 06:56:52
Kyllä vieläkin on sama tarve saada joku 40-lukuinen. Ei ole nyt tullut rakennettua kun talli ollut täysi kun seiskaan piti keula vaihtaa viime kesänä ja talven aikana tein kuplaan "10-vuotis" huoltoa ja kunnostelua.

Kyllä tätäkin tehdään kun aikaa tulee. Itse asiassa pian olisi laatikko tähän. Ostin seiskaan AW71L laatikon, niin alkuun voisi tuon AW71 laitaa tähän. Rattikarahkahan sille pitäisi sitten nikkaroida :o