Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ViudeH - 21.10.2014, 13:46:59
-
Millä kierrosluvulla vakio t5sessa rajoitin lyö pelin poikki? Onko se aina sama vai ohjaako moottorinohjaus rajoitinta? Kysymys liittyy siihen kun omassa autossa on lastu,3tuuman putkisto ja isompi imuputki ja rajoitin lyö 5500 kierroksen kohdalla. Tuntuu omasta mielestä alhaselta. Muutenkin auto tuntuu tukkoselta 4000 kierroksen jälkeen. Meinasin ilman kattia koittaa ku kerkee että laulaako paremmin isoilla kierroksilla mutta tuo rajoitin kummittelee siellä kuitenkin.
-
Missä kohtaa alkaa punaraja siinä kierrosmittarissa.Noissa vapareissa saa päästellä reilusti yli 6000 kiekan ennen kuin alkaa katkomaan.3 vaihteella mennään 160km/h ja 4 vaihteella 207km/h jos sattuu olemaan suljettu "pätkä" jossa voi kokeilla noita hommia.Noita juttua lukee ei siitä lastusta taida paljon apua ollaa jos kone on hengetön.Huippunopeus ja kuinka se kiihtyy 0-100km/h
-
Kuullostaa kyllä siltä, että jotain vikaa on jossain...veto pitäisi vasta alkaa noilla vaihein :)
Mikä lastu lienee?
-
Lastu on mallia dp-racing, ruotsista. Mietin tossa ku tuli ite kolvailtua se paikoilleen et oisko siellä kylmäjuotoksia. Mut toimisko auto ollenkaan jos olis? Muuten auto pelittää hyvin, käy nätisti ja lähtee kyllä vetään alhaalta hyvin mut loppuu vähän veto kesken kaiken :). Kaikki sytkäosat on uusia, puolaa lukuunottamatta ja polttoainesuodatin just vaihdettu. Kytkinremppa tuli kyllä tehtyä tossa lähiaikoina et oisko joku anturi ottanu itteensä et ei pelitä kunnolla.
-
Lastu on mallia dp-racing, ruotsista. Mietin tossa ku tuli ite kolvailtua se paikoilleen et oisko siellä kylmäjuotoksia. Mut toimisko auto ollenkaan jos olis? Muuten auto pelittää hyvin, käy nätisti ja lähtee kyllä vetään alhaalta hyvin mut loppuu vähän veto kesken kaiken :). Kaikki sytkäosat on uusia, puolaa lukuunottamatta ja polttoainesuodatin just vaihdettu. Kytkinremppa tuli kyllä tehtyä tossa lähiaikoina et oisko joku anturi ottanu itteensä et ei pelitä kunnolla.
6500rpm rajotin ja dp-racingilla kohta 40k menty.
-
Noniin homma selvä eli vikaa etsimään. :)
-
Noniin homma selvä eli vikaa etsimään. :)
Vikakoodien lukuun mars. Villi veikkaus, että sytkäpuolella häikkää.
-
Noniin lisätutkimuksia hieman suoritettu. Ahtovuotoja etsiessä ohitin coolerin kokonaan ja tarkistin imuputken kunnon. Tarkistin myös kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet. Luin vikakoodit, ei yhtään löytynyt. Vähensin hieman ahtopaineita. No sitten kokeilemaan. Kierrosrajoitin edelleen 5500rpm ja 4000rpm jälkeen puutuilee huolella. 3 vaihteella rajoittimelle kaasu pohjassa niin vauhtia oli pikkasen alta 150kmh. Sitten parkkiin ja pelti ylös niin mittatikun reiästä lentänyt öljyä hieman konepeltiin. Eli huohotin tarkastukseen. Seuraavaksi varmaan pitää tarkastaa puristuspaineet. Semmosta mietin et jos jako heittäis hampaan verran, voisko se aiheuttaa tälläsiä ongelmia? Niin ja kokeilin myös 1/3 osa kaasulla kiihdyttää 2 vaihteella rajoittajaan mikä löyty 5500 kierroksen kohdalla ja kun vaihdoin 3 vaihteelle ja painoin lisää kaasua mitään ei tapahtunut n.3 sekunttiin ja sitten vasta rupes toimiin, mystistä. No pitää jatkaa tutkiskelua jos jotain löytyis. :)
-
Noniin homma taas jatkuu. Eli mittailin bensanpaineet ja ne ei ollu tontilla joten uus pumppu tilaukseen. Laitoin uuden boschin pumpun tankkiin ja huomas het kun lähti ajelee et kulki ihan erilailla. Nyt vetää 4000 kierroksen jälkeen paremmin mutta rajoitin edelleen 5500rpm. Vaihoin myös virranjakajan kannen ja pyörijän ja mittasin moottorin lämpötila-anturin ja kaasuläpän anturin ja näytti oikeita arvoja. Jos joku ajelee manuaalilaatikkoisella t5sella jyväskylän seuduilla ja pystyis sen verran jeesaan että pääsis toisella ecuboxilla kokeilemaan et kiertääkö tuo mun auto ees toisella eculla sen mitä pitäis. Näkis onko se lastusta kiinni. Rupee loppuu ideat.
-
Heipä hei taas. Eli ongelma on vieläkin läsnä. Auto on toiminut moitteettomasti muuten. Eli rajoitin edelleen 5500rpm. Kokeiltu eri eculla, kampiakselin tunnistimella ja puolalla. Ja jakopää laitettu uusiksi ja jako kohdillaan. Ei mitään vaikutusta millään. Ei nyt vaikuta ajeluihin kovin paljoo mut nyt taas iski kauhea motivaatio etsiä vika. :) Jos jollain on ihan mitä vaan visioo mitä tarkistaa seuraavaksi niin heitelkää ilmoille. :)
-
Heipä hei taas. Eli ongelma on vieläkin läsnä. Auto on toiminut moitteettomasti muuten. Eli rajoitin edelleen 5500rpm. Kokeiltu eri eculla, kampiakselin tunnistimella ja puolalla. Ja jakopää laitettu uusiksi ja jako kohdillaan. Ei mitään vaikutusta millään. Ei nyt vaikuta ajeluihin kovin paljoo mut nyt taas iski kauhea motivaatio etsiä vika. :) Jos jollain on ihan mitä vaan visioo mitä tarkistaa seuraavaksi niin heitelkää ilmoille. :)
Tulpanjohdot ?
-
Mitenkäs sen nokan anturin tarkistit?
Koittanut toisella?
Vieläkös sitä öljyä puskee tikun reiästä?
-
Tulpanjohdot on uudet aidot volvolaiset. Ja kokeilin myös vanhoilla, ei vaikutusta. Nokan anturin mittasin yleismittarilla ja näytti oikeita lukuja mutta sitä anturia en oo koittanu korvata vielä toisella. Se pitää kokeilla vaihtaa kun löydän toisen jostain. Tikusta ei oo tullu mitää sen yhden kerran jälkeen mutta huohotinjärjestelmä pitäis rassata auki. Puristuspaineet mittasin ja joka pytty oli väliltä 12,9-13bar. Kovasti vaan rassaa mieltä kun kytkinremontin tein ja kaikki osat oli irti vauhtipyörää myöten oisko siellä jotain vaurioitunut kasatessa. Mitään vikakoodeja ei ole tullut kertaakaan ja bensankulutus on normaalia. Pitää seuraavaks kokeilla toisella nokka-anturilla kun sellasen löydän jostain.
-
Oireetko alkoi vasta kytkinrempan jälkeen? :o
Sitä nokan anturia ei tosiaan pysty luotettavasti mittaamaan kuin oskilloskoopilla koska se on HALL anturi
Se puola kannattanee kokeilla toisella, siinä kun on integroituna se sytkän pääte........
-
Kokeilin vaihtopuolalla kanssa, sillä koko paketilla. Ostin tän auton aikanaan kytkinvikaisena. Kytkin ravisti aikalailla ja en silloin uskaltanut kauheasti kenkää antaa. Kun otin kytkimen irti oli asetelman reunasta sellanen metalliliuska poikki. Ja se oli vetäny asetelman kieroon. Vaihdoin uuden levyn ja asetelman ja sen jälkeen loppui tärinät. Sen jälkeen vasta uskalti antaa lenkkaria ja huomasin ongelman. Et voi vai arvailla toimiko oikein ennen remonttia. Tuo nokka-anturi kyllä menee sit kokeiluun seuraavaks kun sitä ei tosiaan oo mitattu sit oikein.
-
:( Nyt kokeiltu toisella nokka-anturilla. Ja yllätys ei mitään vaikutusta. Nyt loppu tältä sedältä ideat. No, kyllä se kuitenki kulkee eteenpäin. Se on plussaa. :)