Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: VolvoMimmi - 13.05.2011, 12:00:10
-
Luistonestojärjestelmä (DSTC) huutaa huoltoa ja Volvolla sanovat vian olevan BCM-boksissa.
Voiko tämän osan vaihtaa purkuautosta ja saako sen ohjelmoitua uudelleen?
Onko näitä bokseja kenties useita erilaisia moottorista tahi jostain muusta johtuen?
Pystyykö boksin kyljestä kotona löytämään numeroa jonka perusteella voisi vaihto-osaa metsästää?
Kiitos jo etukäteen!
-
BCM:llä tarkoitettaneen tässä tapauksessa CEM-yksikköä? Meillä huolletaan noita ja tarvittaessa käytetyn hankkiminen / tiedonsiirto vanhasta onnistuu.
-
BCM on lyhenne Brake Control Module:sta
-
Aivan... ehken ole nyt terävimmilläni. ;D
-
Lista vikakoodeista auttaisi. Kyseisessä automallissa abs-anturien liittimet ovat pyörännavassa kolossa yläpuolella ja saattavat esim. saada kosteutta, jolloin näyttöön tulee juuri tuollainen viesti. Jarrujen lukkiutumattomuus tosin pitäisi samalla kadota.
-
Kiitos vastauksista!
Jarrut toimii moitteetta. Niissä ei vikaa, ainoastaan se vikakoodi herjaus aina ku auton käynnistää ja vakionopeuden säädin ei tietenkään luonnollisesti toimi. Oon yrittänyt löytää vaihto-osaa maailmalta mutta numerot jotka volvo antaa ei täsmää kyseisten boksien numeroihin. ATEN-bokseista puhuvat romppareilla. Hydrauliyksikön kylkeen liitetty boksi on siis rikki. Hydrauliyksikössä ei lieni vikaa koska ABS:t toimii..?
Onko noita bokseja erilaisia..uskaltaako sen tilata? Saako sen tiedot vaihdettua?
PS. yritän saada vikakoodit tietooni!
-
On eroja. Vuosimallit esim. yli 2001 tarvii softan. Ei voi suoraan käyttää käytettynä ja ohjelmoituna toisesta autosta. Myös STC ja DSTC on yleinen erotus. Korjattavissa asiantuntevalla henkilöllä. Softa muutos tietyllä konstilla myös.