Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Juusoo - 22.10.2014, 12:37:09
-
Ostaessa oli lämpöanturin liitin sulanut hiukan ja anturi kahdessa osassa. Vaihdoin uuden anturin ja edelleen antaa vikakoodia. Liitin on ehjän näköinen. Uutta anturia en vielä oo mitannu. Kuinka pitkältä pitää ruveta vikaa selvittään? Lämpösenä lähtee kyllä käymään ihan hyvin mut kylmänä saa sahata ja paljon.
-
Ostaessa oli lämpöanturin liitin sulanut hiukan ja anturi kahdessa osassa. Vaihdoin uuden anturin ja edelleen antaa vikakoodia. Liitin on ehjän näköinen. Uutta anturia en vielä oo mitannu. Kuinka pitkältä pitää ruveta vikaa selvittään? Lämpösenä lähtee kyllä käymään ihan hyvin mut kylmänä saa sahata ja paljon.
Kait oot nollannutkin ne vikakoodit? :)
Sekä mittaa boksien päästä arvot, niin saa selville sitten johtojen oikean kunnon.
-
Monta kertaa. Pitää huomenna mittailla, löytyy onneks noita sähköhiluja jonkin verran varalle jos alkaa näyttään pahalta. Piti paalata jossei oo viikossa katsastettu mutta kai sillä nyt yhden talven ajaa :D
-
En saanut yleismittarilla mitään lukemaa edes suoraan anturista mitattuna... Pitää varmaan koittaa vaihtaa patterit :D Kurkkasin ecua, tais olla -549 loppuinen boksi, voiko tälläsen tilalle laittaa jotain -9xx boksia? Jos olisikin boksissa vika. Mikäs tämä lh:n ja ezk:n pinnien "numerojärjestys" on jotta voin mittailla myös boksin päästä tuon anturin? Täytyy varmaan askarrella jotain puuhapiuhoja jos ei tule mitään tietoa bokseille asti :D
-
En saanut yleismittarilla mitään lukemaa edes suoraan anturista mitattuna... Pitää varmaan koittaa vaihtaa patterit :D Kurkkasin ecua, tais olla -549 loppuinen boksi, voiko tälläsen tilalle laittaa jotain -9xx boksia? Jos olisikin boksissa vika. Mikäs tämä lh:n ja ezk:n pinnien "numerojärjestys" on jotta voin mittailla myös boksin päästä tuon anturin? Täytyy varmaan askarrella jotain puuhapiuhoja jos ei tule mitään tietoa bokseille asti :D
EZK pinni 2 ja maa.
LH pinni 13 ja maa.
Ohmi-arvot tuolta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0
Eli molemmille purkeille (EZK&LH) pitää tulla samat arvot muutamien prosenttien sisään. Jos ei tule, niin anturi vaihtoon.
-
EZK pinni 2 ja maa.
LH pinni 13 ja maa.
Ohmi-arvot tuolta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0
Eli molemmille purkeille (EZK&LH) pitää tulla samat arvot muutamien prosenttien sisään. Jos ei tule, niin anturi vaihtoon.
Nämä olikin jo tiedossa, kiitos kuitenkin. Mutta mistäpäin katsottuna 13. pinni ja 2. pinni? :D
-
aukaise liittimen kotelo joka on yhdellä ruuvilla kiinni niin sen alta löytyy pinnien numerot
-
aukaise liittimen kotelo joka on yhdellä ruuvilla kiinni niin sen alta löytyy pinnien numerot
Kiitoksia!
-
Yleismittarilla en saanut vieläkään lukemia, täytyy ostaa uusi. Ei toimi vaikka vetää suoran johdon anturista ecun 13 pinniin. Koitettu kahdella eri anturilla ja boksit nollattu pariin kertaan. Mitäs tohon nyt pitäs seuraavaks koittaa? Joku kun kertois, voinko laittaa -9xx ecun ton -549 tilalle niin pääsis sulkemaan sen mahdollisuuden pois. Vedän kohta paalikortin ja nyppään tosta kannen johonkin parempaan koppaan ;D
-
Yleismittarilla en saanut vieläkään lukemia, täytyy ostaa uusi. Ei toimi vaikka vetää suoran johdon anturista ecun 13 pinniin. Koitettu kahdella eri anturilla ja boksit nollattu pariin kertaan. Mitäs tohon nyt pitäs seuraavaks koittaa? Joku kun kertois, voinko laittaa -9xx ecun ton -549 tilalle niin pääsis sulkemaan sen mahdollisuuden pois. Vedän kohta paalikortin ja nyppään tosta kannen johonkin parempaan koppaan ;D
Joko lämpöanturi on rikki tai sitten mittaat väärin. Siinä vaihtoehdot jos et saa puuhakaapelillakaan mitään mittaustulosta lämpöanturista sieltä ECU:n liittimestä.
Jos anturin liittimestä ei tule tuloksia, niin anturi on sökö.
-
Joko lämpöanturi on rikki tai sitten mittaat väärin. Siinä vaihtoehdot jos et saa puuhakaapelillakaan mitään mittaustulosta lämpöanturista sieltä ECU:n liittimestä.
Jos anturin liittimestä ei tule tuloksia, niin anturi on sökö.
Yleismittarin toinen johto anturin pinniin ja toinen maihin? Oisko tuo uusikin nyt sitten rikki >:( Onko tohon mahdollista tehdä mitään patenttia eculle menevän johdon väliin niin pääsis koittaan jääkö vikakoodi pois?
-
Yleismittarin toinen johto anturin pinniin ja toinen maihin? Oisko tuo uusikin nyt sitten rikki >:( Onko tohon mahdollista tehdä mitään patenttia eculle menevän johdon väliin niin pääsis koittaan jääkö vikakoodi pois?
Jos ei anna mitään tulosta moottorin rungon (esim imusarja) ja molempien lämpöanturien pinnien väliltä, niin joko anturi on rikki tai väärän tyyppinen. Orkkis lämpöanturissa on kaksi NTC-vastusta maihin nähden, joista toinen menee EZK:lle ja toinen LH:lle.
Antureissa voi tulla sekaannus, sillä se taisi olla K-jetin anturi, jossa NTC-vastus on pinnien välillä, joten se ei käy LH:lle.
Puuha-patentti, jolla saat vikakoodin testattua on 200 ohmin vastus maata vasten LH:n piuhaan.
Jos vikakoodi tulee siitäkin huolimatta, ECU:ssa on todennäköisesti juotosvika. Jolloin vaihda ECU toiseksi.
-
Joo eli molemmista pinneistä mitattuna sain lukemia, eli väärä taitaa olla... mittasin sekä vanhan että uuden ja molemmissa näin, samaa lukemaa ei antaneet kuitenkaan. Kumpikaan anturi ei anna lukemaa kun mittaa niinkuin lh:n anturi pitääkin. Motonetistä ei vaan löytynyt muuta anturia 5/8" kierteellä.
-
Joten ongelmasi ei ratkea ennenkuin saat uuden anturin, siis oikeanlaisen.
-
Joo huomenna ois tarkotus nypätä kaverin volvosta lainaan ettei mene taas turhia euroja.
-
Onko kaikissa lh ohjatuissa sopiva anturi? Tänään nappasin jostain sähköruisku koneesta anturin mutta se oli samanlainen kun noi aiemmatkin. Uutta ei vissiin saa kun volvolta :idiot2:
-
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/373309/730181 (http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/373309/730181)
Anturin saa mistätahansa varaosaliikkeestä joten ei ole pakko mennä siniselle tiskille
Kaikissa LH2.4:lla olevissa on sama anturi
-
Ai miksi ei toimi? Vois auttaa kun vaihtais oikeaa anturia ;D Elikkä nyt on sit uusittu mittariston anturikin, ecun anturi vielä puuttuu :D
Oikea anturi vaihdettu ja toimii. Nyt vaan antoi 1-4-3 6 pistokkeesta mutta tutkin sitä myöhemmin jos vielä koodien nollaamisen jälkeen palaa. Nyt leimalle.
-
Ai miksi ei toimi? Vois auttaa kun vaihtais oikeaa anturia ;D Elikkä nyt on sit uusittu mittariston anturikin, ecun anturi vielä puuttuu :D
Oikea anturi vaihdettu ja toimii. Nyt vaan antoi 1-4-3 6 pistokkeesta mutta tutkin sitä myöhemmin jos vielä koodien nollaamisen jälkeen palaa. Nyt leimalle.
1-4-3* Nakutusanturin singaali puuttuu tai epäkelpo
Tarkista, että liitin on kiinni, kun olet siellä nurkilla noine antureinesi kikkaillut! :D
-
Joo pitää tutkia johdot ja liittimen kunto kun vikavalo syttyi taas >:(
-
Jos oikein muistan, niin nakutusanturille on annettuna melko pieni kiristysmomentti, olisko ollut 1-2 k luokkaa ? Liika kiristys saattaisi rikkoa tuon tai tehdä toimimattomaksi? (korjatkaa jos puhun pehmosia)
-
Jos oikein muistan, niin nakutusanturille on annettuna melko pieni kiristysmomentti, olisko ollut 1-2 k luokkaa ? Liika kiristys saattaisi rikkoa tuon tai tehdä toimimattomaksi? (korjatkaa jos puhun pehmosia)
Puhut asiaa! :hello:
Nakuanturilla on kiristysmomentti.
1-tyypille 11Nm (kantikasmalli, vaikka pyöreä)
2-tyypille 20Nm (uudempi ja luiskareunainen)
Ja tosiaan tuo nakuanturin signaalivika sytyttää vikavalon.
-
Ai miksi ei toimi? Vois auttaa kun vaihtais oikeaa anturia ;D Elikkä nyt on sit uusittu mittariston anturikin, ecun anturi vielä puuttuu :D
Oikea anturi vaihdettu ja toimii. Nyt vaan antoi 1-4-3 6 pistokkeesta mutta tutkin sitä myöhemmin jos vielä koodien nollaamisen jälkeen palaa. Nyt leimalle.
Käytä nakuanturi irti ja puhdista anturin lohkon pinnat, myös liitin kannattaa puhdistaa jollakin.
Omassa syttyi valo samasta syystä pari kertaa, vasta tuon operaation tehtyäni vika on toistaiseksi pysynyt poissa.