Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: axubub - 23.10.2014, 10:42:45
-
Noni elikkäs ostin tuossa yks päivä, 740 b230ft turbo koneella.
Mietiskeltiin että mitä viritys palikkaa kannattaisi lähetä hommaamaan/mitä pitäis huomioida samalla.?
Tehoa ajateltiin hakea 400-500-600hv.
Jos jollain on lisätietoa tämmösestä kokoonpanosta. Niin tänne kirjottelemaan. 8)
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0 Alota viritys lukasemalla toi läpi näin aluksi.
-
Noni elikkäs ostin tuossa yks päivä, 740 b230ft turbo koneella.
Mietiskeltiin että mitä viritys palikkaa kannattaisi lähetä hommaamaan/mitä pitäis huomioida samalla.?
Tehoa ajateltiin hakea 400-500-600hv.
Jos jollain on lisätietoa tämmösestä kokoonpanosta. Niin tänne kirjottelemaan. 8)
varaa ainaki 10tonnia budjettia aluksi ja teet kaiken. ;D
-
Pitääpäs lukea. :) Joo no nyt on varausta se 8t verran. :P
-
Mistäs.löytyis imusarjoja tuohon koneeseen.?
Ja minkäs kokokosta bensa pumppua pitäis näin heti aluksi varata.
. entäs suuttimet 1000cc ?
-
Mistäs.löytyis imusarjoja tuohon koneeseen.?
Ja minkäs kokokosta bensa pumppua pitäis näin heti aluksi varata.
. entäs suuttimet 1000cc ?
Siis onko bensapumppu ja suuttimet oikeasti oleellisin kohta aloittaa moottorispeksaus ja osahankinnat? Kyl mä speksaisin eka koneen rautapuolen, voimansiirron ja moottorinohjauksen kondikseen. Noi on niitä mitkä maksaa ehkä oikeesti jotain. Suuttimet ny voi ostaa Finjectorilta viikkoa ennen starttia, koska silloin tietää jo melkohyvin mitä koneen reaalipotentiaali on.
Venttiilien tai sylinterien tuplauksella saisi aikaiseksi nätimmän käyttöalueen.
-
No tällä hetkellä meillä on tuo 531 kansi koneistamolla.
Tilattu on wisecon mäntäsarja.
H-profiili kanget.
Holosetin hx40w ahdin.
Nukeperformance suutinkisko.
Nukeperformance säädettävä nokkapyörä.
Ja kun Tällä hetkellä ku osat on matkoilla. niin vedetään bensa linjoja. Siks aattelin kysyä. Osa listakin on puutteellinen. ELK
-
Imusarjoja saa vaikka KL-Racingiltä
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/insug-_-plenum/volvo-16/index.html
-
Holosetin hx40w ahdin.
Jaettu nielu ja sisänen hukkis?
-
Pakosarjaa turbolle ei olla tehty vielä. Ajateltiin ulkosta hukkista.?
-
eikös tuo W holsun mallin perässä tarkota sisästä hukkista? Sekä hx40 taitaa olla jaetulla pesällä jollon sisänen hukkis vaikuttaa vaan toiseen nieluun...
Ulkonen hukkis ja sisäsen hukkiksen jumittaminen :)
-
Vinokone, hx-40, 600hv= voi unohtaa.
-
Aateltiin tehä pakosarjaa oma lähtö hukkikselle. turbo jäi hommaamatta tästä tilauksesta.
Joo sis ajateltiin hakea se 450-500horsea irti.
Oisko jollain vaikka ideoita laatikoista mikä ois kannattava valinta ?
/ja tai kytkin asetelmasta.?
Ja suunnitelmissa ois viel se 85 bensalla toimiva ettei ala nakuttamaan.:0
-
Kannattais lukasta läpitte noita projektipäiväkirjoja vaikka yks viikonloppu niin löydät vastauksen kaikkiin kysymyksiin. Tuossa on kiinnitettyki muutama aihe käsitellen juuri tälläsiä asioita.
-
Tosta kattelee mun projektipäiväkirjaa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=37986.0 Itellä +500whp 740 sedan projekti menossa ja jos siitä jotenkuten kestävän haluaa ja sellasen turvallisen (turvakaaret, alusta yms) niin 8 tonttua ei riitä mitenkään. Mulla on jo yli 10 tuhatta tämän maan valuuttaa menny ja on paljon sellasia osia, mitkä on ostettu hyväkuntoisina käytettyinä (auto makso 2500e ja siellä oli jo osittain turvakaaret tehty, kuppijakkarat, sparcon mokkaratti yms).. Niin ja edes alustasarjaa ei oo ostettuna ja vielä menee paaaaljon rahaa.. :D Harrastaminen on hauskaa :) Tsemppiä projektiin
PS: Toivottavasti koppas on edes ei vähäpäästönen, niin helpottaa hommia kummasti, mikäli tieliikenteeseen meinasit sen tehä.
-
Juu pitää nytten viikonloppuna lukea noit projekti hommia :)
-
Nonni no nyt.on S* :o pitääpäs lukea tämä sun projektipäiväkirja melkeen heti. Me aateltiin kanssa turvakaaret pistää kiinni. Sisusta ihan kesken vielä pitäis pistää semmosta drift tunnelmaa sinne sisää :D ja joo huomasin sen tässä eilen et ei todellakaan riitä tuo 8tonttua mihinkään ku ei oo ees viel kunnollista alustaa ja jarru hilppeetki hankkimatta:D joo harrastaminen on hauskaa todellakin. No kiitos :) tsemppiä sunki projekteille :)(Y)
joo.on ei vähäpäästöinen 89.vuosimallin porrasperä. Ja ihan katukäyttöön tulee :)
-
Jees. Tekee kunnolla alusta asti, niin hyvä tulee ja samaa itekkin. Katukäyttöön tulee, mutta radalla sivuluisua. Sitten joskus ehkä joku mörkömoottori tuonne jos driftinki enemmän nappaa ja sitten koko vehje pois tieliikenteestä ja rataleluks.. Tosin sitten varmaan kallistun japanilaiseen.. Nooh.. Anyway onnea projektiin ja silleesti :) Kirjottelehan tännekin jotain :P
-
Katukäyttöön kun tulee niin malta vähän ja rakentele noilla tilaamillasi osilla ensin toimiva kombinaatio, voi olla että 200 hv menee rikki. Eteenpäin pääsee kun TOIMIVALLE koneelle alkaa miettiin lisä potkua. Ja parasta kaikessa , opit itse koko ajan lisää ja sitä kautta itsetuntokin kasvaa, eikä kaikki pääty vaan helevetinmoiseen mosaukseen. Asenteesi on ainakin kohdallaan.
-
Tässä perusresepti
- Pitkäiskuinen akseli vakion tilalle.
- Mittatilaus kiertokanget ja männät
- Nykyaikainen kuulalaakeriahdin (hyvä herääminen ison alakerran kanssa)
- Kunnon pakosarja ja imusarja
- ohjelmoitava moottorinohjaus
- Kansi ammattilaiselle portattavaksi ja hyvä, nokka tai 16v hattu vaparin nokilla mielellään siistittynä
- Teräsvauhtipyörä ja kunnon asetelma (SRE M3 tai M5)
- Kunnon vaihdelaatikko
- Lukkoperä
- aikaa
- rahaa
- kiinnostusta
- ymmärtäväinen tytöystävä / vaimo (sellanen jolla on omat harrastukset ja omat tulot, eikä kitise, että käytät kaikki rahasi johonkin Volvon romuun)
Tuolla setillä sat aikaan pommin varman alakerran, jota ei tarvitse kierrättää maailman tappiin, eikä ahtoa tarvitse olla + 2 bar.
Kone kestää isältä pojalle...