Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: kanis187 - 23.10.2014, 17:49:59
-
Elikkä miten tuo ecu irroitetaan kehikostaan, kun ei näe poksin numeroa kun metallikehikko on tiellä..
-
Mikä vuosimalli? Ajonestollisissa se on kiristetty katkopultilla ja se täytyy siitä jollain hajottaa pois. Mikäli löytyy esimerkiksi Dremel tai vastaava, voi siihen yrittää tehdä uraa ja avata talttapäämeisselillä. Itselläni tämäkään ei toiminut, vaan Dremelillä hajoitin koko kannan ja tällä tavoin pääsin boksiin paremmin käsiksi. Lisäksi boksin ylä-, sekä alapuolella on muistaakseni Torx-kantaiset ruuvit pitämässä boksia paikallaan
-
Auto vuosimallia 1997. Tuleekohan lastutuksessa ongelmia ajoneston kanssa? Kiitos vastauksesta.
-
Eli kyseessä taitaa poikkeuksetta olla jo ajonestollinen boksi. Ajoneston kanssa ei tule ongelmia lastuttaessa :)
-
Joo hyvä. Pitääpi hankkia joku vempele jolla saa sen pultin pois. Kiitoksia. :)
-
Ei mulla ollu mitään ongelmaa irrottaa classicista 984 boxia.
-
Joo mulla oli xd. Kun pakkasessa rassailee siinä ei ajatuskaan kulje eikä ollut lamppua, yhtäkuin tyhmästä päästä kärsii koko volvo vai miten se oli. Sain sen katkopultin kärkipihdeillä auki ei tarvinnut dremeliä :)
-
Taitaa olla aika yleistä, että katkopultit katkeavat liian pienellä momentilla. Monia tarinoita olen kuullut, joissa (yleensä ohjaus&virtalukon) katkopultti on kierretty auki peukalonpäällä, kumipäisellä lyijykynällä tai sivuleikkurin kärjillä. Helposti aukesi Citroën Visan ohjaus-virtalukko, jonka johdot varas oli katkaisut ihan lukon juuresta. Yhden ruuvimeisselin oli omaksunut, ja ajanut auton pois ruudusta. Rattia käännettyään oli saanut ohjauslukon naksahtamaan päälle. "Auto" oli ajettu mittansa ulos parkkiruudusta, ja jätetty siihen.