Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: kanis187 - 23.10.2014, 17:49:59

Otsikko: 940 ecun irroitus
Kirjoitti: kanis187 - 23.10.2014, 17:49:59
Elikkä miten tuo ecu irroitetaan kehikostaan, kun ei näe poksin numeroa kun metallikehikko on tiellä..
Otsikko: Vs: 940 ecun irroitus
Kirjoitti: Jakkefp - 23.10.2014, 18:01:45
Mikä vuosimalli? Ajonestollisissa se on kiristetty katkopultilla ja se täytyy siitä jollain hajottaa pois. Mikäli löytyy esimerkiksi Dremel tai vastaava, voi siihen yrittää tehdä uraa ja avata talttapäämeisselillä. Itselläni tämäkään ei toiminut, vaan Dremelillä hajoitin koko kannan ja tällä tavoin pääsin boksiin paremmin käsiksi. Lisäksi boksin ylä-, sekä alapuolella on muistaakseni Torx-kantaiset ruuvit pitämässä boksia paikallaan
Otsikko: Vs: 940 ecun irroitus
Kirjoitti: kanis187 - 23.10.2014, 18:03:45
Auto vuosimallia 1997. Tuleekohan lastutuksessa ongelmia ajoneston kanssa? Kiitos vastauksesta.
Otsikko: Vs: 940 ecun irroitus
Kirjoitti: Jakkefp - 23.10.2014, 18:05:01
Eli kyseessä taitaa poikkeuksetta olla jo ajonestollinen boksi. Ajoneston kanssa ei tule ongelmia lastuttaessa :)
Otsikko: Vs: 940 ecun irroitus
Kirjoitti: kanis187 - 23.10.2014, 18:11:53
Joo hyvä. Pitääpi hankkia joku vempele jolla saa sen pultin pois. Kiitoksia. :)
Otsikko: Vs: 940 ecun irroitus
Kirjoitti: pomo - 23.10.2014, 18:37:20
Ei mulla ollu mitään ongelmaa irrottaa classicista 984 boxia.
Otsikko: Vs: 940 ecun irroitus
Kirjoitti: kanis187 - 23.10.2014, 18:49:09
Joo mulla oli xd. Kun pakkasessa rassailee siinä ei ajatuskaan kulje eikä ollut lamppua, yhtäkuin tyhmästä päästä kärsii koko volvo vai miten se oli. Sain sen katkopultin kärkipihdeillä auki ei tarvinnut dremeliä :)
Otsikko: Vs: 940 ecun irroitus
Kirjoitti: Pyssy - 23.10.2014, 22:27:07
Taitaa olla aika yleistä, että katkopultit katkeavat liian pienellä momentilla.  Monia tarinoita olen kuullut, joissa (yleensä ohjaus&virtalukon) katkopultti on kierretty auki peukalonpäällä, kumipäisellä lyijykynällä tai sivuleikkurin kärjillä.  Helposti aukesi Citroën Visan ohjaus-virtalukko, jonka johdot varas oli katkaisut ihan lukon juuresta.  Yhden ruuvimeisselin oli omaksunut, ja ajanut auton pois ruudusta.  Rattia käännettyään oli saanut ohjauslukon naksahtamaan päälle.  "Auto" oli ajettu mittansa ulos parkkiruudusta, ja jätetty siihen.