Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: xUniQu3x - 24.10.2014, 10:41:21
-
Volvo S60 T5 2001, n.184000km, aamulla auto kävi tyhjäkäynnillä niin pirun huonosti ettei voinut edes miettiä liikkeelle lähtöä, heti kun yrittää antaa kaasua niin ei regoi hirveästi ollenkaan vaan pelkkää "röpötystä" ja antoi vika koodin P0121-Voimansiirto-Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Range/Performance Problem?? Viittaakohan tuo mihin?? Kaasuläppäkotelo ja ilmamassanmittari vaihdettu 2v ja n.40000km sitten...Voisko olla että kaasuläppäkotelo olisi jo uudelleen sökö??
-
Kaasuläppäänhän tuo viittaa, mutta lontoon murteen volvofoorumilla tiietään sanoa että alipainevuoto on aiheuttanu samaa koodia.
-
Itse katsoisin kaasupoljinanturin kunnon ensimmäiseksi
-
Ja sitten... Onko läppäkotelo "hyvä ja halpa" vai siniseltä ostettu...
-
Kaasuläppäkotelo on vaihdettu Autoserviassa eli varmaankin sinisen marelli pska... :D No nyt lähti auto hinurilla kohti Autoserviaa, sen verran katsoin Torquella että kaasuläpän asento on 20,87%????
-
Jep jep, eli kaasuläppäkotelossa vika, Autoservia ilmoitii että 880€ korjauslasku tiedossa...Voihan prkl, ja vuoden takuu oli kaasuläppäkotelossa, onkohan jotain syytä että miksi on hajonnut noinkin nopeasti???
-
Tilanne on päättynyt tasapeliin, eli Biliassa oltiin sitä mieltä että turhan nopeasti on läppäkotelo mennyt rikki sekä kuluttajaneuvonnan täti oli myöskin sitä mieltä että virhevastuu oli edelleen Autoservialla, nämä asiat ilmoitettuani suostuivat tulemaan vastaa puoleen väliin joten korjauskustannukset jäivät 440€, edelleenkin mietityttää että miten tämä nyt näin äkkiä hajosi, ehkä maanantai kappale tjn... Meinaan pyytää rikkinäisen kaasuläppäkotelon itselleni ja huollattaa sen Sercap:illa niin jää sitten huollettu vara läppäkotelo..
-
Saas nähdä antavatko sinun pitää rikkinäisen. Hyvä idea on jättää se varalle kunhan on Rovanimellä saatu korjattua.
-
Juu eipä antaneet pitää rikkinäistä, onkos kokemuksia onko jotain toimenpiteitä millä pystyy pidentämään tuon läppäkotelon elinikää vai kestää niin kauan ku kestää??
-
Auto kävi korjauksessa ja ehdin ajelemaan n.40km kun samat oireet palasi, vilkasin konehuoneen puolelle ja jonkun anturin ilmeisesti ovat jättäneet kiinnittämättä, kuva kertoo, ekassa kuvassa putkessa joka tulee läppäkotelolle tyhjä reikä ja toisessa kuvassa anturi joka ilmeisesti kuulu siihen paikkaan, Onkohan anturi kärsinyt tuosta irrallaan olemisesta ja onko uuteen kaasuläppäkoteloon päässyt jo roskia kun anturi ei ole ollut paikallaan????
(http://i8.aijaa.com/t/00283/13564395.t.jpg) (http://aijaa.com/JZfqwy)
(http://i11.aijaa.com/t/00936/13564396.t.jpg) (http://aijaa.com/w5C4HF)
-
Näyttää olevan lämpötila-anturin reikä ja itse anturi. Tuskin on paljoa tappiota tuottanut tuossa ajassa. Käyntihäiriöitä varmaankin, koska antanut väärää tietoa imuilman lämpötilasta ja vielä vetänyt ylimääräistä mittaamatonta ilmaa reilusti reiästä.
-
Jep eli kävi auto liikkeessä, eivät myöntäneet että olisi heidän puolestaan jäänyt irti :P mutta yhtäkaikki, kyseessä siis ahtoilmanlämpötila-anturi ja nyt siis auto kunnossa, itse meinaan henk.koht. jatkossa käyttää tuota Sercap:ia jos ja kun tuon läppäkotelon kanssa tulee vielä ongelmia...