Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: palonen - 24.10.2014, 13:59:47
-
elikkäs jäi mietityttämään onnistuisiko moisen homman tekemään itse ?
tässä tapauksessa autona olisi v70 D5 -03 ja turbon laakerit on loppu.
löysin tällaisen paketin:
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Rumpfgruppe-Volvo-Penta-Schiff-S60-S80-V70-2-4-D-2001-120-Kw-/280934163849?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVolvo|
ymmärtääkseni tällaista pakettia ei tarvitse tasapainottaa :idiot2:
onko kenellään kokemusta ?
-
Ei tarvitse tasapainottaa kun tuo on valmiiksi tasapainotettu.
Vanhasta ahtimesta vaan pesät tuohon ja kovaa ajoa. :sundaydriver:
-
kiitoksia :) kyllä on helppoa ja halpaa uuteen turboon nähden O0
-
Toivotan onnea...
-
Eipä tuossa ihmeitä jos pesät vaan on ehjät. Paikalleen asennuksen jälkeen kannattaa pitää akselia paikallaan ja pyörittää startilla öljynpaineet ettei pääse kuivana pyörimään. Voi olla ehkä vähän hätävarjelua mutta kuitenkin...
-
Voihan sinne vähän crctä ruikata. Ihan vaan varalta. Äkkiä se palaa pois mutta ei kerkeä kuivana käydä.
-
helpoimmalla pääsee kun ihan kaataa korkillisen moottoriöljyä turbon oljyreijästä sisään ja hieman pyörittelee siipiä sormin ja romut läjään ja vetoja
-
ihan moottori öljyä aattelin laittaa tippakannulla ettei kuivana pyöri..
tilaus tehty ja sunnilleen parin viikon päästä olis osat suomessa :pomo:
-
tätä hommaa pystyn suosittelemaan nyt kaikille joilla vähänkään pysyy työkalut käsissä ja uuden turbon hinta hirvittää O0
osat tulivat kolmessa päivässä ja eilen tuon vaihdoin :) auto käyttäytyy vallan erilailla ja älyttömät ahtopiikit myös hävisi :3/4 jättää sen:
-
Kokoonpanoöljynä kannattaa käyttää mahdollisimman jäykkää tavaraa, oli laite mikä hyvänsä. Pääasia, että öljy pysyy kaikissa voitelukohteissa riittävän pitkään. Ensisavujen oton yhteydessä kerkiää koneen oma öljy lähteä kiertämään ennen kaiken kasausöljyn poistumista. Vanhan liiton väki käyttää STP:tä kasausöljynä.
CRC on liian juoksevaa, eikä öljykalvo kestä, ja syntyy metalli-metalli-kosketus, joka vaurioittaa laakeria. Eikä voida olla varmoja, että laakereissa edes on enää CRC:tä jäljellä, kun öljy vihdoin alkaa kiertää.
Ei sitten huudateta eikä kuormiteta liian aikaisin.