Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: LAIRA - 24.10.2014, 19:52:44
-
Tekeekö noilla mitään? Ulkoiset erot saksalaisiin on selkeät. Tuli otettua nuo kiireessä Motonetista kun kuvittelin saavani samoja saksalaisia kuin ennenkin. Vasta kotona huomasin katsella mitä mulle oli laitettu. Tietääkö joku onko Bosch siirtänyt koko tulppien tuotannon tuonne?
-
Eiköhän noissa toleranssit ole emoyhtiön vaatimusten mukaiset. Tehtaat nyt sijaitsevat nykypäivänä missä tahansa maailmankolkassa, mutta isoveli valvoo tuotantoa ;)
-
Sopii toivoa, mutta kyllä näissä "hohkaa" samaa ilmiasua kuin neukkulan tavaroissa aikoinaankin.
-
Sopii toivoa, mutta kyllä näissä "hohkaa" samaa ilmiasua kuin neukkulan tavaroissa aikoinaankin.
Taitaa olla vaan psykologinen juttu tuossa tuntumassa ;)
Johan vuosia sitten tarkkasilmäinen saattoi huomata kovalla rahalla ostamissaan Nokian talvirenkaissa merkinnän, joka viittasi itäiseen valmistusmaahan. Tai sitten ei huomannut, vaan ajeli tyytyväisenä ostokseensa, koska alla oli "kotimaiset" renkaat :2funny:
-
Toivottavasti psykologia riittää silloinkin jos/kun ongelmia ilmenee. Lähinnä kiinnostaisi kuulla käyttökokemuksia noista. Vai ovatko aivan uusia täälläpäin?
-
Vaikka neukkulan tavaraan suhtaudun aina varauksella ( ::) ), niin ainakin Nokian Hakkapeliitat siellä tehtyinä ovat pelanneet enemmän kuin loistavasti. Nastat on pysyneet, pitoa riittänyt ja kulutuskestävyys kiitettävä. Äänikään pohjoisen teillä ajaessa ei ole häirinnyt. Hakkapeliitta ei vähällä muuksi vaihdu talvirenkaana. Áutomerkistä riippumatta näin.
Silti en ottaisi mitään, en yhtään mitään, sähkön kannassa yhteen sovitettua laitetta siellä tehtynä. En syttötulppiakaan. Se venäläinen perseensuristin on oiva esimerkki heidän ajattelustaan; tehdään ja myydään, kun siinä on vain kaksi vikaa: ei surise, eikä sovi perseeseen. :2funny:
Täytynee siis juoksuttaa motonetin myyjää kiusalla; pyytää Boschin tulpat tiskiin, vilkaista pakettia ja sanoa, etten ota, kun on valmistumaa tuo. Samahan se on siellä monen muun osan kanssa, ensin pyytää tiskiin, näkee että on Oscca (=tuska) ja sanoo, jotta enpä otakaan.
Nyt on vielä boikottikin päällä Ukrainan takia, joten sekin on syy olla ostamatta. Nyt siis jäävät ostamatta myös ne vielä olevan rajan takana tehdyt Nokian renkaatkin.
_sfr-
-
Joo, näinhän se menee. Mulla on juuri koneistamolta tullut peruskunnostettu kansi, jossa myös tulppakierteet tarkistettu,korjattu ja niihin pyörittelin noita tulppia käsipelillä kokeeksi. Hyvin menivät pohjaan asti, ettei vähän liiankin helpolla? Enpä tiedä arvaisko noita kiristellä momenttiinsa.?
Tuo on kyllä mielenkiintoinen talo , tuo Motonet, muutoinkin. Jos tunnet eri tuotemerkit ja omaat riittävästi kokemusta alalta niin osaat kyllä varmaan tuoltakin kunnon tavaraa ostaa jopa edullisesti. Muutoin joudut kyllä helposti toimimaan heidän laaduntarkastusosastonaan. Tästähän on esimerkkejä tälläkin foorumilla aina vähän väliä. Tätä ennen oli pakko luopua Mapco-merkkisistä etupaloista kun en saanut niitä hiljaiseksi millään eivätkä ne sopineet paikalleen muutoinkaan ns. heittämällä niinkuin sinisen palat. (vaikka olivatkin made in India)
Niin, ja eilen tuli otettua samalla öljypohjan tulpan kuparitiiviste tuolta. Oli vaan liian pieni vaikka heidän luettelonsa mukaan sopisikin. Vai onko näissä b230 fk/ft koneissa ollut useamman kokoisia tulppia?(no, ei ole tietenkään iso ongelma)
-
Niin, ja eilen tuli otettua samalla öljypohjan tulpan kuparitiiviste tuolta. Oli vaan liian pieni vaikka heidän luettelonsa mukaan sopisikin. Vai onko näissä b230 fk/ft koneissa ollut useamman kokoisia tulppia?(no, ei ole tietenkään iso ongelma)
Ei näytä olevan tuolla motonetissä vinokoneen kuparitiivistettä listattuna ollenkaan 900-sarjan kohdalla. Itsekin ihmettelin samaa, miten tämä ei mene paikoilleen, tarkemmin kun tutkailin listatut tiivisteet käyvät vain dieseliin, joita oli jo itselläni varastossa edeltäneen diesel 940:n jäljiltä :facepalm: Sitten kun kattoi vaikka 200-sarjan kohdalta löytyi oikea kuparirenkula(olikohan 19mm?) :)
-
Oho, olivatpa nopeita tuolla motonetissä päivittelemään noita tietoja :o Lauantaina laitoin palautetta, ja nyt näkyy löytyy vinokoneeseen käyvät hilppeet öljyvaihtoon tuolta 900-sarjankin kohdalta :)