Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: joonaz - 25.10.2014, 14:47:04
-
Terve! Mitähän eroa mahtaisi olla volvo-penta b20 (venemoottori) kun taas auton b20 moottorilla? Oisi tarkoituksena ahtaa jompi kumpi kone :)
-
Alakerta on sama molemmissa. Sylinterikannessa on sen verran eroa, että venemoottoreissa on kiertovesipumpun kaksi liitäntäreikää tukittu ja niissä on natriumjäähdytetyt venttiilit. Nokka-akseli on venemoottoreissa jyrkempi, tosin joissakin autojen sporttimalleissakin käytettiin C-nokkaa.
Jakopäänkoppa, vauhtipyöränkoppa, vetolevy, pako- ja imusarja, moottorikiinnikeet sekä kaasutin/kaasuttimet ovat erilaiset.
-
Alakerta on sama molemmissa. Sylinterikannessa on sen verran eroa, että venemoottoreissa on kiertovesipumpun kaksi liitäntäreikää tukittu ja niissä on natriumjäähdytetyt venttiilit. Nokka-akseli on venemoottoreissa jyrkempi, tosin joissakin autojen sporttimalleissakin käytettiin C-nokkaa.
Jakopäänkoppa, vauhtipyöränkoppa, vetolevy, pako- ja imusarja, moottorikiinnikeet sekä kaasutin/kaasuttimet ovat erilaiset.
Nonii kiitoksia!