Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: eerok - 25.10.2014, 16:06:55
-
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/20141007_1809041_zps9e63e6a2.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/20141007_1809441_zpsac935081.jpg)
Tällainen komistus tuli ostettua vanhalta Volvo-mieheltä muutama viikko takaperin. Kunto on hyvä ja hinta oli mallia pilkka. Ruostetta ei ole ja kaikki pelittää niin kuin kuuluukin. Pelleissä ainoa häikkä on takaluukussa mallimerkinnän yläpuolella; edellinen omistaja on kolhaissut johonkin, lienee korjattavissa aika helposti. Oikealle käännyttäessä moottorijarruttaessa alkaa keulasta kuulua jurnuttavaa ääntä, ajoon tosin ei vaikuta muuten. Huoltokirjaa on päivitelty lähes koko auton historian ajan. Katsastuksessa ei ole tullut kertaakaan hylsyä. Mittarissa oli ostettaessa 299tkm, nyt noin 301tkm. Varusteita tuossa on automaatti-ilmastointi, neljät sähkölasit, sähkölämmitteiset ja -säätöiset peilit, lukkoperä, jälkiasennettu vakionopeudensäädin sekä puolinahkasisusta. Edellinen omistaja lykkäsi mukaan vielä vähän osia, muun muassa uuden ahtimen.
Muuta ei ole vielä autolle tullut tehtyä, muuta kuin moottoriöljyn ja suodattimen vaihto, muutamat pesut ja vahaus sekä xenonit ajovaloihin ja umpioiden lisäpitkiin (ja jos saan pyytää, ei aloiteta väittelyä noista xenoneista, siitä käytiin jo fb-ryhmässä pikku debatti). Seuraavana vuorossa on talvirenkaiden ja vanteiden hankinta, vanha omistaja kun halusi laittaa Dracot nastarenkailla omaan mk1 S80:n ":D". Jakohihnan vaihto on vuorossa noin 15tkm päästä. Jossain kohtaa kun aikaa ja kiinnostusta on enemmän niin voisi tuon keulasta kuuluvan äänen lähteen selvittää ja korjata.
Kulkupuoli tällaisessa automaatissa nyt ei ole kummoinen, joten jossain kohtaa varmaan tilaan lastun ja nostan vähän paineita. Näissähän on vissiin paksummat kanget, amirite?
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/20141019_1348351_zpsd73a4bbf.jpg)
Ihan kauniisti kuplii vahauksen jäljiltä, muuten en kyllä ole tyytyväinen jälkeen, joten se täytyy tehdä paremmalla ajalla ihan kunnolla ja ajan kanssa.
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/20141024_1304241_zpsb52b9f30.jpg)
Siinä xenonit ajovaloissa, ihan kohtuullisesti valaisee, eikä ainakaan toistaiseksi kukaan vastaantulija ole välkytellyt pitkiä.
-
Hieno!
Sisältä kuvia kans :nälkä:
Kovat kanget on 99% varmasti. Onko vaihteistoöljyä ikinä vaihdettu? Kannattaa pitää hyvä öljy siellä niin on vähän turvaa sen puolesta. Onko muuten lukkoturbiinilla eli AW71L?
-
Laturinhihna sitten otti ja katkesi. Noh, ei muuta kuin kyselemään kyytiä kasarmille >:(
Hieno!
Sisältä kuvia kans :nälkä:
Kovat kanget on 99% varmasti. Onko vaihteistoöljyä ikinä vaihdettu? Kannattaa pitää hyvä öljy siellä niin on vähän turvaa sen puolesta. Onko muuten lukkoturbiinilla eli AW71L?
Vaihteistoöljyä ei ole vaihdettu ainakaan viimeisen 60tkm aikana, en muista onko sitä aiemmin vaihdettu. Mistäs tuon vaihteiston mallin saa selville?
-
Hihna vaihdettu maanantaina, nyt taas kovaa ajoa sen minkä intiltä ehtii :)
-
L:n tunnistaa laatikon kilvestä tai siitä että muuttuu yhdeks puuks 90-110 km/h (riippuu perävälityksestä).
-
Tänään tilipäivä, paina lastu tilaukseen ja baari painetta :pomo:
Ja työjäbävanteethan mä sulle jo myinkin :D
Tai sit unohat noi vakioahdin viritykset ja ostat multa scwitzerin tonne puhaltaan
-
L:n tunnistaa laatikon kilvestä tai siitä että muuttuu yhdeks puuks 90-110 km/h (riippuu perävälityksestä).
ja kahdesta solenoidista laatikon kyljessä
-
Jahas, sinne meni viimeiset rahat, kun painoin lastun ja rp-venttiilin tilaukseen. Nyt vaan seuraavia päivärahoja ja veronpalautuksia odottelemaan :D
-
Lastu tuli ensin yhtä piikkiä vajaana, mutta palautin sen ja sain uuden, jonka sitten eilen laitoin paikalleen ja nostin ahdot noin baariin. 8)
-
Tuleeko sulla semmosta jurinaa/tärinää auton alta täyskiihdytysessä baarin ahdoilla?
-
Autossa istuneena ja sitä ajaneena voin sanoa että ei tule. Onko sun kartaanis ihan jiirissä? Mulla oli jotain ongelmaa perän vaihdon jälkeen omassa seiskassa niin silloin juristi kans kiihdytykses
-
Tuleeko sulla semmosta jurinaa/tärinää auton alta täyskiihdytysessä baarin ahdoilla?
Jos sulla M90 niin se vika/ominaisuus on siinä.
-
Juuh elikkäs, tuli pestyä ja vahattua Volvo. Tämän näköinen se on talvikuosissa.
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150121_214835_zpsc3z6ja5n.jpg)
-
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150122_134340_zpsmvhzgtnx.jpg)
Päivänvalossa vielä. Pitäsköhän tuon ruutumaskin kehys maalata joskus korinväriseksi?
-
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150122_134340_zpsmvhzgtnx.jpg)
Päivänvalossa vielä. Pitäsköhän tuon ruutumaskin kehys maalata joskus korinväriseksi?
Kokeille pois *karkuun->
-
Osta hyvä mies Tarjoustalosta 15 eurolla kapselit noiden vanteiden päälle edes! ;)
Hyvä väri on Vollessa! Kelpais mullekin.
-
Ei todellakaan. Maski on semmonen paikka, mihin korinväri ei vaan sovi.
-
Osta hyvä mies Tarjoustalosta 15 eurolla kapselit noiden vanteiden päälle edes! ;)
Hyvä väri on Vollessa! Kelpais mullekin.
Ei todellakaan mitään löyttiksen pölykapseleita :D jokkut 850 pölykapselit olis ehkä ihan näpsäkät jos jokkut.
Onks kellään mitään kuvaa missä maski ois korinvärissä?
-
kehys
(http://i6.aijaa.com/t/00877/13680522.t.jpg) (http://aijaa.com/vXQAXd)
-
Onks kellään mitään kuvaa missä maski ois korinvärissä?
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/image.jpg1_zpsq6byceua.jpg)
Onpa muuten tökerön näköistä kun on puskurit maalattu korin väriin ja vedetty jotkut kromilistat vielä päälle tuossa ylemmässä kuvassa. Tuo maskin kehys ei näyttäs edes kauhean paskalta maalattuna.
Ja täytyy katsoa jos noita 850 pöläreitä tai vastaavia sais ilmaseksi jostain, maksamaan en niistä ala :D
-
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150122_222214_zps5qpsndnp.jpg)
Tällainen tuli asennettua tuohon kyynärnojaksi. On muuten ehkä paras lisävaruste ikinä! Eikä pelkästään mukitelineiden takia, vaan siksi että nyt saa kyynärpään juuri oikeaan asentoon 8) Huomattava parannus vanhaan tuollaisella pikkupalikalla.
-
Otettiin eilen takapönttö pois ja laitettiin tilalle kolmen tuuman rööriä, uusi pappakäyrä tehtiin tottakai. Taakse vaihdettiin kartanon jouset ja 50mm spacerit. Aika monsterin näkönen noilla läskirenkailla :-D
-
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150221_160143_zpszbstt1lf.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150221_160010_zpsimk5fuil.jpg)
Uusi putken loppuosa ei kauaa pysynyt kiinni, kun jääradan penkka katkaisi alkuperäisen putken juuri ennen akselinylitystä ruostuneesta kohdasta. Tehtiinpä vähän uutta, eli katilta taaksepäin 2,5" putkea ja akselinylityksen jälkeen 3" yhdellä Bilteman vaimentimella, 3" pappakäyrällä edelleen toki. Yllättävän sivistyneet äänet tuli.
Samalla tuli vaihdettua moottoriöljyt suodattimineen. Valoja päivitettiin kirkkailla etu- ja takavilkuilla. Sivuvilkut pitäisi vielä jostain etsiä. Kuvista näkee myös spacerien levennyksen. Eteen koitettiin lyödä 25mm spacerit, mutta eihän nuo peltivanteet oikein käyneet niihin, kun auton pinnapultit tulivat liian paljon pihalle spacereista.
Vaihteiston tukikumi täytyy vaihtaa seuraavaksi ja katsoa mikä etupäässä on väljää, kun kolisee montuissa.
-
Auton pesun yhteydessä tuli pesaistua konehuone. Nokka-akselin stefa ja öljykorkin tiiviste oli sotkenut moottoria ihan kivasti, nyt näyttää vähän paremmalta. Täytyy nuo kait jossain kohtaa vaihtaa.
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150226_165629_zpsyuilqkzm.jpg)
Joku kaipasi kuvia sisältä. Nyt vasta kehtasi ottaa pikku siivousten jälkeen. Tuo ylimääräinen viiksi on jälkiasennetun vakionopeussäätimen viiksi. Toimii joskus, useimmiten ei :D
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150226_173759_zpsikav0ygb.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150226_174250_zpsi3eh3qci.jpg)
-
Tulipahan eilen myllytettyä ja vahattua auto. Näyttää ihan hyvältä kun ei ole enää hämähäkinseittiä pinnassa :D
Hioma-aineena Meguiars Ultimate Compound ja koneena Clas Ohlsonin cyclokopio. Vahana Collinite 476.
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150515_153638-1_zpsnuxj2jmk.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150515_153657-1_zpsovo1ieuo.jpg)(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150515_153713-1_zpslotnytyy.jpg)(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150515_205618_zps9ykgbmim.jpg)(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150515_205919_zpsnjalqm3x.jpg)(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/Mobile%20Uploads/20150515_210602_zpsvvlg57tm.jpg)
-
Vaihdettiin Pohjolan kanssa juhannuksen alla 13c:n tilalle 13t 7 pesällä ja vinolla lähdöllä. Samalla tehtiin 3" downpipe. Pakosarja piti vaihtaa halkomalliseen, koska turboa ei saatu kiinni tuubisarjaan.
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/image.jpg1_zpszqadj0yf.jpg)