Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: jiivee666 - 25.10.2014, 21:38:22
-
eli 300x600x76 saako miten laitettua helpoiten, jos joku sellasen homman on tehny?
-
Helposta en tiedä. Mutta kyllä sen sinne saa mutta vaatii askartelua.
Mulla pitäs olla suuntaa antava osalista jossain..
-
Miksei suoraan tätä kun se menee heittämällä ja on isompi.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-s60-45mm.html
-
Tosta ois kiva saada testituloksia onko paljon eroa vakioon kun vaihtaa ton klracingin coolerin. Paksumpihan se on kyllä mutta on kuitenkin siellä ilmastointikennon ja syylärin välissä....
-
Tosta ois kiva saada testituloksia onko paljon eroa vakioon kun vaihtaa ton klracingin coolerin. Paksumpihan se on kyllä mutta on kuitenkin siellä ilmastointikennon ja syylärin välissä....
Omassa ysi-satkussa tuo KL-racing cooleri tiputti imuilman lämmöt jopa 110C kohdilta sinne 30-34C välille. Ja ysissä sen kennon sijoitus on myös samalla tavalla ilmastoinnin lahduttimen ja syylärin välissä.
-
Okei eli oikeastikkin toimiva peli!
-
kyllä se 600x300x76 meni sinne pikku modein
-
onko ketään selvitelly kyseisten automallien ahtoilman lämpötiloja orkkis vs aftermarket coolerilla ja millaisella tekniikka kokoonpanolla?
-
onko ketään selvitelly kyseisten automallien ahtoilman lämpötiloja orkkis vs aftermarket coolerilla ja millaisella tekniikka kokoonpanolla?
do88 ainakin vertaillut omaa cooleriaan volvon orkkiksiin, kyllähän lupailevat eroja virtauksen ja coolerin jälkeisten lämpötilojen suhteen.
http://www.do88.se/en/artiklar/volvo-s60-v70-xc70-s80-turbo-00-09-intercooler.html
-
juu toi on tullu katseltua. enemmän kiinnostais et onko joku seuraillu mikä se on todellisuudessa. miten paljon esim ohjelmoinnin jälkeen on noussu ahtoilman lämpö ja sit vaikutus, kuten esim tuossa mikan tapauksesa. ilman lämpö kuitenkin nousee jo jonkun verran pelkällä ohjelmallakin tosta 54 asteesta.
-
Miksei suoraan tätä kun se menee heittämällä ja on isompi.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-s60-45mm.html
Olen nähny laput vakiolla ja tuolla coolerilla. Penkissä oli muutaman hevosen ero ja jokunen newtoni. Mutta ajossa huomattava ero puheiden mukaan.
-
Vakiocoolerilla ohjelmoinnin jälkeen ( ahdot noin 1.5bar ) imulämpöjen kanssa oli jonkinverran ongelmia. Auto meni tehottomaksi ruuhkassa ja täyskaasukiihdytysten jälkeen. Lopuksi halkesi vakiocoolerin muovipääty ja kenno pullistui ylä- ja alareunasta.
Vaihdoin tilalle DO88 coolerin ja ongelmat poistuivat. Tuntuu muutenkin "herkemmältä" ja jaksaa kiertää paremmin rajoittimelle.
Meni paikalleen heittämällä. Auto 2004 V70R.
Kallishan tuo on, mutta kokemukseen perustuen voin suositella.
Vielä jos maalaa mustaksi niin ei leimaukkokaan välttämättä huomaa että on vaihdettu.
-
Vakiocoolerilla ohjelmoinnin jälkeen ( ahdot noin 1.5bar ) imulämpöjen kanssa oli jonkinverran ongelmia. Auto meni tehottomaksi ruuhkassa ja täyskaasukiihdytysten jälkeen. Lopuksi halkesi vakiocoolerin muovipääty ja kenno pullistui ylä- ja alareunasta.
Vaihdoin tilalle DO88 coolerin ja ongelmat poistuivat. Tuntuu muutenkin "herkemmältä" ja jaksaa kiertää paremmin rajoittimelle.
Meni paikalleen heittämällä. Auto 2004 V70R.
Kallishan tuo on, mutta kokemukseen perustuen voin suositella.
Vielä jos maalaa mustaksi niin ei leimaukkokaan välttämättä huomaa että on vaihdettu.
Tarvikeosa voi poiketa alkuperäisestä. Ei mulle ole sanottu mitään vaikks coolerin vaihto on näkyvä ja putkitukset varsinki..
-
Tarvikeosa voi poiketa alkuperäisestä. Ei mulle ole sanottu mitään vaikks coolerin vaihto on näkyvä ja putkitukset varsinki..
Voipi olla kiinni katsurista ja päivästä.
Itse maalaisin sen jo ihan puhdistettavuuden vuoksi, koska hapettuneesta alumiinista paskan irroittaminen onkin työlästä.
Ja melkein järkiään nämä Do88 ja KL-racing coolerit pätkivät kaikinpuolin vakiot.
-
sain juur veivattua kl-racing coolerin ja do88 ahtoputkiston paikkaansa. ihan mielenkiinnosta noita kyselin, kun ei ollu nyt itsellä laitteita katsella noita lämpöeroja tähän hätään.