Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jartsa67 - 28.10.2014, 20:06:14
-
Potilaana otsikossa mainittu vm. 2000 uudempikorinen V70 johon vaihdettiin juuri kone vm.-98 V70:stä. Ongelmana on, että kun auton starttaa käyntiin, moottori ryntää heti koville kierroksille, tai ryntäisi ellei samalla välittömästi sammuta. Tänään siis yritetty starttailla ensimmäisen kerran moottorinvaihdon jälkeen.
Ostetussa koneessa oli paikallaan 3-napaisella pistokkeella oleva asennontunnistin, kun taas alkuperäisessä oli 2-napainen. Vaihdoin tuon 2-napaisen paikoilleen että saa käymään auton johtosarjaan. Voisko olla näin, että tuo tunnistin saa nyt väärää tietoa vauhtipyörältä. Vauhtipyörää ei vaihdettu missään vaiheessa. Eli autossa on nyt paikallaan asennontunnistin joka siinä on aina ollut, mutta nyt se lukee "vierasta" vauhtipyörää.
-
Mieluummin ehkä alkaisin etsiä vikaa syöttöpumpun kannesta. Tai voishan sitä kokeilla käymään ilman että on kyseisen anturin johto paikallaan.
-
Tiirailin tuosta entisen koneen anturin aukosta ja siellä näyttäisi olevan kampiakselilla sellainen peltilevy josta signaali luetaan. Sikäli tuo anturi on ollut myös arvailun kohteena, koska kierroslukumittari ei nouse käynnistyksen yhteydessä.
-
Vika löytyi ja oli niinkin yksinkertainen, että tuo anturinjohdon pistoke ei ollut aivan pohjassa.
-
Hyvä että löytyi :)