Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: juhanousiainen - 29.10.2014, 10:38:49
-
Moi,
ensimmäinen postaus heti jonkunasteisella ongelmalla.
Alkuun tietoja;
- Kilometrejä on noin 175 000
- Auto on softattu
- DPF ja EGR ohjelmoitu pois, DFP tyhjä
- EGR ei ole tulpattu (kommentteja tähän?)
Oireet:
- Kevyessä kiihdytyksessä kaksi kertaa mennyt vikatilaan
- Vikakoodit:
0X2A10 - Particulate filter temperature sensor
0x7700 - Engine control module (ECM)
0x26F0 - Engine control module (ECM)
0x683D - Turbo control actuator
0X1540 - Turbo control
Anturiarvot vikatilassa:
- Lihavoidut koodit aktiivisia, sekä tietysti ECM koska on softa
- Käynnistystä ennen akun jännite 10.8V (akku tämän jälkeen vaihdettu)
- Katin lämpö käynnistyksen jälkeen 90 Deg Celsiusta, DPF 450 Deg Celsiusta
Akun vaihdon jälkeen ei ole mennyt vikatilaan ja kulku raikasta, mutta antaa silti nämä samat koodit.
Auto on menossa laatikkoöljyjen vaihtoon, ja samalla varmaankin DPF lämpötila-anturi uusitaan sekä mahdollisesti VNT-venttiili.
Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista!
-
- Auto on softattu
- DPF ja EGR ohjelmoitu pois
Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista!
Laitankin vastauksen sijaan kyssärin... :)
Missä softaus tehty?
-
Laitankin vastauksen sijaan kyssärin... :)
Missä softaus tehty?
Softaus on tehty Debilissä työskennelleen henkilön toimesta.
Edit. korjasin hieman, ettei tule väärinkäsitystä.
-
Jos se olisi bensakoneella niin vaihtaisin jumittavan tcv-venttiilin (turbo control valve). Onkos se dieselmaailmassa sitten tämä http://www.ebay.ph/itm/Volvo-V50-2-4-D5-Regler-Regulator-/111183856376 ?
-
Softaus on tehty Debilissä työskennelleen henkilön toimesta.
Edit. korjasin hieman, ettei tule väärinkäsitystä.
Jaa no ei sitten mitään... :)
-
Jos se olisi bensakoneella niin vaihtaisin jumittavan tcv-venttiilin (turbo control valve). Onkos se dieselmaailmassa sitten tämä http://www.ebay.ph/itm/Volvo-V50-2-4-D5-Regler-Regulator-/111183856376 ?
Voit olla hyvinkin oikeassa, ihmettelen vaan kun auto toimii ja ahtaa juuri nyt normaalisti. Mutta PPC3:sella vikakoodien poiston jälkeen samat koodit palaavat historiaan.
Mietin vaan, että käykö tollainen parempi TCV myös dieseliin. Taitaa olla alunperin T5:seen
http://www.ipdusa.com/products/9061/120154-ipd-heavy-duty-turbo-control-valve-hd-tcv-p1-s40-v50-c70-c30
-
Tässä oli jotain noista ipd:n tcv dieseliin.. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49661.0
-
Tässä oli jotain noista ipd:n tcv dieseliin.. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49661.0
Okei kiitos, täytyy siis unohtaa. Auto on edelleenkin toiminut normaalisti, mutta aina vaan samoja vikakoodeja on historiassa vaikka ne poistelee...
-
Vika selvisi, turbon säätöventtiilin liittimestä oli pari johtoa poikki. Debilissä hienoa palvelua ja osaamista!