Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: juhanousiainen - 29.10.2014, 10:38:49

Otsikko: V50 D5 -08 vikatilaan meno
Kirjoitti: juhanousiainen - 29.10.2014, 10:38:49
Moi,

ensimmäinen postaus heti jonkunasteisella ongelmalla.

Alkuun tietoja;
- Kilometrejä on noin 175 000
- Auto on softattu
- DPF ja EGR ohjelmoitu pois, DFP tyhjä
- EGR ei ole tulpattu (kommentteja tähän?)

Oireet:
- Kevyessä kiihdytyksessä kaksi kertaa mennyt vikatilaan
- Vikakoodit:
 0X2A10 - Particulate filter temperature sensor
 0x7700 - Engine control module (ECM)
 0x26F0 - Engine control module (ECM)
0x683D - Turbo control actuator
 0X1540 - Turbo control


Anturiarvot vikatilassa:

 - Lihavoidut koodit aktiivisia, sekä tietysti ECM koska on softa
 - Käynnistystä ennen akun jännite 10.8V (akku tämän jälkeen vaihdettu)
 - Katin lämpö käynnistyksen jälkeen 90 Deg Celsiusta, DPF 450 Deg Celsiusta


Akun vaihdon jälkeen ei ole mennyt vikatilaan ja kulku raikasta, mutta antaa silti nämä samat koodit.

Auto on menossa laatikkoöljyjen vaihtoon, ja samalla varmaankin DPF lämpötila-anturi uusitaan sekä mahdollisesti VNT-venttiili.

Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista!
Otsikko: Vs: V50 D5 -08 vikatilaan meno
Kirjoitti: VäLKKy - 29.10.2014, 14:17:47
- Auto on softattu
- DPF ja EGR ohjelmoitu pois

Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista!

Laitankin vastauksen sijaan kyssärin... :)

Missä softaus tehty?
Otsikko: Vs: V50 D5 -08 vikatilaan meno
Kirjoitti: juhanousiainen - 29.10.2014, 15:12:08
Laitankin vastauksen sijaan kyssärin... :)

Missä softaus tehty?

Softaus on tehty Debilissä työskennelleen henkilön toimesta.

Edit. korjasin hieman, ettei tule väärinkäsitystä.
Otsikko: Vs: V50 D5 -08 vikatilaan meno
Kirjoitti: Ayrton - 29.10.2014, 19:07:58
Jos se olisi bensakoneella niin vaihtaisin jumittavan tcv-venttiilin (turbo control valve). Onkos se dieselmaailmassa sitten tämä http://www.ebay.ph/itm/Volvo-V50-2-4-D5-Regler-Regulator-/111183856376 ?
Otsikko: Vs: V50 D5 -08 vikatilaan meno
Kirjoitti: VäLKKy - 30.10.2014, 07:33:26
Softaus on tehty Debilissä työskennelleen henkilön toimesta.

Edit. korjasin hieman, ettei tule väärinkäsitystä.

Jaa no ei sitten mitään... :)
Otsikko: Vs: V50 D5 -08 vikatilaan meno
Kirjoitti: juhanousiainen - 30.10.2014, 07:39:14
Jos se olisi bensakoneella niin vaihtaisin jumittavan tcv-venttiilin (turbo control valve). Onkos se dieselmaailmassa sitten tämä http://www.ebay.ph/itm/Volvo-V50-2-4-D5-Regler-Regulator-/111183856376 ?

Voit olla hyvinkin oikeassa, ihmettelen vaan kun auto toimii ja ahtaa juuri nyt normaalisti. Mutta PPC3:sella vikakoodien poiston jälkeen samat koodit palaavat historiaan.

Mietin vaan, että käykö tollainen parempi TCV myös dieseliin. Taitaa olla alunperin T5:seen
http://www.ipdusa.com/products/9061/120154-ipd-heavy-duty-turbo-control-valve-hd-tcv-p1-s40-v50-c70-c30
Otsikko: Vs: V50 D5 -08 vikatilaan meno
Kirjoitti: Ayrton - 30.10.2014, 12:11:05
Tässä oli jotain noista ipd:n tcv dieseliin.. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49661.0
Otsikko: Vs: V50 D5 -08 vikatilaan meno
Kirjoitti: juhanousiainen - 02.11.2014, 22:11:12
Tässä oli jotain noista ipd:n tcv dieseliin.. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49661.0

Okei kiitos, täytyy siis unohtaa. Auto on edelleenkin toiminut normaalisti, mutta aina vaan samoja vikakoodeja on historiassa vaikka ne poistelee...
Otsikko: Vs: V50 D5 -08 vikatilaan meno
Kirjoitti: juhanousiainen - 12.11.2014, 21:48:07
Vika selvisi, turbon säätöventtiilin liittimestä oli pari johtoa poikki. Debilissä hienoa palvelua ja osaamista!