Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: hss - 30.10.2014, 10:32:43

Otsikko: B5204T4 ahdot (TD04L-12T)
Kirjoitti: hss - 30.10.2014, 10:32:43
Vakiona paineet puolen barin hujakoilla (163hp), mutta kuinka korkealle pitäisi nousta lastulla? ME7 eli hukkaportin ohjaus sähköllä, mutta ilmeisesti kello on niin löysä, että hukkaportti aukeaa vaikka ei saa ohjausta.

Ahdot nousevat ilman lisäjousia vain vähän yli 0,6 bariin ja pikaisella jousivirityksellä 0,8 - 0,9 bariin. Pitäisikö tuolla ahtimella saada enemmän? Jos pitäisi, mikä hukkaportin kello kannattaisi laittaa?
Otsikko: Vs: B5204T4 ahdot (TD04L-12T)
Kirjoitti: Juke-Maza - 30.10.2014, 11:39:50
Tällainen jos on TD04L-sarjaa ahdin:
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Actuator-VOLVO-S40-V40-TD04L-12T-1-3-Bar-19-Psi-/120713328821

TD04HL-sarjalaiseen tallainen:
http://www.ebay.co.uk/itm/Kinugawa-Adjustable-Turbo-Actuator-Wategate-VOLVO-850-S70-TD04L-TD04HL-5-Spring-/131292713294
Otsikko: Vs: B5204T4 ahdot (TD04L-12T)
Kirjoitti: hss - 30.10.2014, 12:57:51
Mielestäni on TD04L ja ainakin suora tanko. Jos noihin kuviin voi luottaa, niin olisi siis tuo jälkimmäinen. Alkuperäinen taitaa olla 0,3 baria, joten pitäisikö laittaa samanlainen vaiko jäykempi?

Vai olisiko parempi laittaa heti ahdin vaihtoon?
Otsikko: Vs: B5204T4 ahdot (TD04L-12T)
Kirjoitti: hss - 05.11.2014, 12:00:31
Tilasin sitten 14T:n niin ei tarvitse pikkuahdinta kiusata.