Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Attealeksi - 30.10.2014, 12:05:26

Otsikko: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Attealeksi - 30.10.2014, 12:05:26
Elikkä löytyy tommonen 850 t5 pihasta, ja aattelin että jos nyt kukaan ei sitä pois osta ennenkun kortin takasin saan niin pistän isompaa turboa ja lastun.. ehkä isomman rännin myös. Onko siis mitään turboa joka menisi kivasti kiinni ? Minkä kokoista putkea kokeneet ehdottelisi ? Pudjetti +- 1000e.
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: _NepandeR_ - 30.10.2014, 13:36:04
Jos helpoimmalla haluaa päästä niin mitsu. 19T on suurin.
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Juke-Maza - 30.10.2014, 14:18:57
Jos helpoimmalla haluaa päästä niin mitsu. 19T on suurin.
Kinugawalta löytyy nyt myös isompaa TD04HL-20T ahdinta. Riittää sinne 350hv maisemiin.
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Juzi - 30.10.2014, 14:37:56
Jos helpoimmalla haluaa päästä niin mitsu. 19T on suurin.
Jaa että helpoimmalla.. tais unohtua että kiertokanget ei kestä.
16t, 3" ränni ja lastu taitaa olla se järkevin paketti, jos ei mieli konetta availla. Luultavasti pääsee viellä budjettiinkin.
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Timo_R - 30.10.2014, 15:14:20
Kinugawalta löytyy nyt myös isompaa TD04HL-20T ahdinta. Riittää sinne 350hv maisemiin.


Kas vain....tuollainenkin tullut valikoimiin. Löytyyköhän moisesta kokemuksia   ::)
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Chall - 30.10.2014, 15:47:01

Kas vain....tuollainenkin tullut valikoimiin. Löytyyköhän moisesta kokemuksia   ::)

Kuolaaminen alko täälläkin :D itellä toi heidän tekemä 19T 7 pakopesällä ollut tän ajokauden kiinni. 13tkm takana eikä ongelmaa
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Kalamies - 30.10.2014, 15:49:14
Itellä on Kinugawan 16T ja ajattelin aitoa 19T:tä laittaa tilalle tuon kosahtaessa. Mitsun katalogista tosiaan hyppäs itellekkin toi 20T silmään ja rupesin sitten miettimään sitä korvaajaksi. Kellarin kesto ei pitäis olla omassa ärrässä este ainakaan.  :P
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Acke - 30.10.2014, 15:59:46
Kas vain....tuollainenkin tullut valikoimiin. Löytyyköhän moisesta kokemuksia   ::)
Joku briteissä oli vaihanut sellaisen kasipätkään 19t tilalle ja kirjoittanut blogia:
https://ovlov94blog.wordpress.com/2014/03/17/kinugawa-td04hl-20t-install/
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Pro Turbo - 30.10.2014, 18:11:57
Haluaako joku kokeilla tuollaista TD04-20T billet siipeä?
Löytyy varastosta.
Voin koneistaa kotelon ja laittaa sen asiakkaan omaan ahtimeen
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: JuHaU - 30.10.2014, 22:20:48
Haluaako joku kokeilla tuollaista TD04-20T billet siipeä?
Löytyy varastosta.
Voin koneistaa kotelon ja laittaa sen asiakkaan omaan ahtimeen

Nyt poijaat testaamaan ja kokemuksia tänne. Luulis tuon tonnin piisaavan ainakin, jos muutos tehdään asiakkaan omaan ahtimeen  :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Attealeksi - 30.10.2014, 22:44:49
Jaa että helpoimmalla.. tais unohtua että kiertokanget ei kestä.
16t, 3" ränni ja lastu taitaa olla se järkevin paketti, jos ei mieli konetta availla. Luultavasti pääsee viellä budjettiinkin.



Pistetään korvan taakse  ::)
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Chall - 31.10.2014, 00:22:26
Nyt poijaat testaamaan ja kokemuksia tänne. Luulis tuon tonnin piisaavan ainakin, jos muutos tehdään asiakkaan omaan ahtimeen  :2funny:

Tänne tulee yksi varmaan jo ensi kesäksi  :buck2: Katsotaan vaan mitä kautta. Mutta siitä sitten uudessa topicissa :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: BuuBBa - 31.10.2014, 10:49:17
Tuon blogin kertomus.. Noo, persdynohan se aina paras on vertailuun varsinkin näin pienissä muutoksissa. Ei edes mitään mittaustuloksia ja ei seuraile mittareita.
Itse epäilen, että tuosta 20T kompurasta ei juurikaan iloa ole, koska pakosiipi ja -pesä tuntuvat tukkoisilta jo 19T kanssa. Toivon, että joku voi todistaa nämä epäilykseni vääriksi, niin voi itsekin aikanaan miettiä kyseistä operaatiota.

Joku kenellä kone oikeasti kunnossa olevalla 19T setillä, niin nythän olisi helppoa kokeilla ProTurbon tarjoamaa siipeä. Mä tarjoan kompurakotelon, niin ei tarvitse omaa edes rikkoa ja kympin dynovetoihin (ennen ja jälkeen).
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Chall - 31.10.2014, 10:52:32
Täältä lähtee mahdollisesti vanha 13C tuohon hommaan. Pakopesähän vaihtuu tuohon nykyiseen seiskaan ja jos mahtuu 13C kompuraan niin sillä, muuten hommaan kompuran kotelon vielä. Sitten onkin 19T ja 20T samaan autoon :) pääsee mittaamaan.
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Pro Turbo - 31.10.2014, 10:57:19
Vastailtu yv:llä kiinnostuneille. Koteloita löytyy meiltä myös jos ei halua omaa uhrata.
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Acke - 31.10.2014, 11:33:40
Tuon blogin kertomus.. Noo, persdynohan se aina paras on vertailuun varsinkin näin pienissä muutoksissa. Ei edes mitään mittaustuloksia ja ei seuraile mittareita.
Itse epäilen, että tuosta 20T kompurasta ei juurikaan iloa ole, koska pakosiipi ja -pesä tuntuvat tukkoisilta jo 19T kanssa. Toivon, että joku voi todistaa nämä epäilykseni vääriksi, niin voi itsekin aikanaan miettiä kyseistä operaatiota.
Totta. Googlasin vähän ja Kaplhenken ukko oli näköjään samaa mieltä kanssasi.
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/163860-to-20t-or-not-is-it-worth-it/
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Kalamies - 31.10.2014, 12:27:43
Voi hyvin olla, että 19T->20T swappi ei se fiksuin ole, mutta esim just 16T:n korvaajana vois mennä siinä missä 19T:kin. Hintaeroa noilla ei kuitenkaan ainakaan Kinugawalla ole käytännössä yhtään, niin sama vaiva olis sitten laittaa 20T.

Jos oma ritsa olis läjässä ja vielä 19T:llä, niin mielelläni uhraisin vähän aikaa ja rahaa, että saatais eroista faktaa tiskiin. Paperilla äkkiseltään muita eroja ole kuin 1mm isompi kompressorisiipi?
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Chall - 31.10.2014, 12:40:39
Voi hyvin olla, että 19T->20T swappi ei se fiksuin ole, mutta esim just 16T:n korvaajana vois mennä siinä missä 19T:kin. Hintaeroa noilla ei kuitenkaan ainakaan Kinugawalla ole käytännössä yhtään, niin sama vaiva olis sitten laittaa 20T.

Jos oma ritsa olis läjässä ja vielä 19T:llä, niin mielelläni uhraisin vähän aikaa ja rahaa, että saatais eroista faktaa tiskiin. Paperilla äkkiseltään muita eroja ole kuin 1mm isompi kompressorisiipi?

Mulla olis kyseessä tällänen tapaus: Nykyinen 940 missä kiinni 19T 7 pesällä, ylimääräisenä lojuu 13C 6 pesällä.
Tuo 13C oli tarkoitus laittaa fordin projekti koneeseen, mutta jos nyt käy niin että siitä tekee 20T:n niin menee se 7 pesän kanssa ysiin.
Tässä samalla kun molemmat olisi saatavilla, niin voisi käydä mittaamassa millasia eroja noilla saa
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Acke - 31.10.2014, 13:05:46
Mulla olis kyseessä tällänen tapaus: Nykyinen 940 missä kiinni 19T 7 pesällä, ylimääräisenä lojuu 13C 6 pesällä.
Tuo 13C oli tarkoitus laittaa fordin projekti koneeseen, mutta jos nyt käy niin että siitä tekee 20T:n niin menee se 7 pesän kanssa ysiin.
Tässä samalla kun molemmat olisi saatavilla, niin voisi käydä mittaamassa millasia eroja noilla saa
:tykkää: Viikonloppuna 19t penkki? Tässä kannattaisi varmaan ottaa huomioon pakopesä, oliko sulla suora vai kartiomallinen 7? Vinohan olis paras mutta hankala takavedossa.
Voi hyvin olla, että 19T->20T swappi ei se fiksuin ole, mutta esim just 16T:n korvaajana vois mennä siinä missä 19T:kin. Hintaeroa noilla ei kuitenkaan ainakaan Kinugawalla ole käytännössä yhtään, niin sama vaiva olis sitten laittaa 20T. Paperilla äkkiseltään muita eroja ole kuin 1mm isompi kompressorisiipi?
Samaa mieltä. Jep, ja hiukan erilainen muoto (?) jos uskotaan volvospeedin juttuja. Tohon blogin +50 persdynoheppaan en kyllä usko...
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Pro Turbo - 31.10.2014, 13:10:53
TD04 ahtimissa muutenkaan ei ole kuin millin ero edelliseen, esim. 18T on 45mm kun 19T on 46mm.
16T on 43,4mm ja 15T 42mm.
Muutama milli vaikuttaa varsinkin jos noinkin pienessä reijässä lasketaan sen prosentuaalista vaikutusta koon kasvuun.
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: BuuBBa - 31.10.2014, 15:46:36
TD04 ahtimissa muutenkaan ei ole kuin millin ero edelliseen, esim. 18T on 45mm kun 19T on 46mm.
16T on 43,4mm ja 15T 42mm.
Muutama milli vaikuttaa varsinkin jos noinkin pienessä reijässä lasketaan sen prosentuaalista vaikutusta koon kasvuun.

Onko se teidän kompurasiipi 11 vai "6+6" lapainen?
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: Pro Turbo - 31.10.2014, 16:06:34
Onko se teidän kompurasiipi 11 vai "6+6" lapainen?

Samanlainen 11 lapainen kuin kinukawalla, ei tosin sieltä kotoisin.
Otsikko: Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
Kirjoitti: BuuBBa - 01.11.2014, 10:20:18
Ehkä tuon 20T siiven kanssa kannattaisi kokeilla noita 9 tai 11 lapaisia pakosiipiä. 9-lapainen todennäköisesti virtaa hieman paremmin, mutta heräämisessä kärsii. Mutta taas itselleni tulee mieleen se onneton #7 pakopesä, joka saattaa olla se tukos.

Samanlainen 11 lapainen kuin kinukawalla, ei tosin sieltä kotoisin.

Heillä on myös 6+6 lapainen tarjolla.
Siihen en ota kantaa, koska en tiedä, että kumpi on parempi.