Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: wwaadd - 30.10.2014, 23:35:38

Otsikko: b200k -->d24
Kirjoitti: wwaadd - 30.10.2014, 23:35:38
Olisi sellaista kysyttävää että onnistuuko tuo katsurin mielestä ja mitä erityistä pitäisi ottaa huomioon kyseisessä operaatiossa. Auto tosiaan 240DL VM.88
Otsikko: Vs: b200k -->d24
Kirjoitti: estate - 31.10.2014, 09:29:23
Onnistuu. Etujouset on dieselissä jäykemmät eli ne vaihtoon, muuten alusta ja jarrut on samat, katsurille se tosin pitää todistaa esim. korjaamokirjan tai maahantuojan lausunnon avulla. Bensamallin vaihteisto ei sovi dieselin perään, vaihdettava koko vaihteisto tai kytkinkoppa sellaiseen joka on ollut D24:n jatkona ja kardaanin etupätkä on dieselissä pidempi. Lisäksi pitää rakentaa sähköt hehkuille, helpoimmillaan nappi hyttiin ja rele konehuoneeseen. Paluulinja tankkiin, taitaa tosin olla jo valmiina. Moottorin tukikumit on dieselissä jäykemmät.
Otsikko: Vs: b200k -->d24
Kirjoitti: Huikkoster - 31.10.2014, 11:31:40
Etuvakaaja eri muotoinen eli se kanssa.

Olikohan moottorin ja vaihteiston runkopalkeissa eroa?
Otsikko: Vs: b200k -->d24
Kirjoitti: MattiK - 31.10.2014, 13:15:40
Jäähdytin ja pakoputken etuosa.
Otsikko: Vs: b200k -->d24
Kirjoitti: wwaadd - 31.10.2014, 14:57:03
Noni. Elikkös pitää alkaa rakentelemaa jos tai kun saan moottorin kotio pöin.