Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Seitensatku - 03.11.2014, 00:18:21
-
Elikkä siis 740 volvo sammui kolmenkympin vauhdista kytkintä painettaessa eikä suostu lähtemään enään käyntiin.Sulakkeet katseltu läpi ja releitä kopisteltu.Muttei vaan käynnisty enään.
-
virranjakajan kansi/pyörijä????
-
Kiekkamittari kuitenkin heiluu kun starttaa niin eikös se ole sen merkki että kipuna tulee? ???
-
Kiekkamittari kuitenkin heiluu kun starttaa niin eikös se ole sen merkki että kipuna tulee? ???
Puolalle asti juu. Eipä se tiedä mitä sen jälkeen tapahtuu jakajassa.
-
Juu. aika mysteerinen että ei oireillut yhtään ennenkun sippasi. Surahdustakaan ei tosiaan kuulu kun virrat laittaa päälle?
-
Mikäs kone tässä tarkemmin ottaen oli? Varmaan bensa, mutta lähemmät tiedot helpottaisi vianetsintää.
-
No pyöriikö se pumppu startatessakaan?
Ei -> tuleeko virtaa
Kyllä-> pumppu mäsä?
Ei-> moottorinohjauksen järjestelmä sulake/rele ehjät?
Jos pyörii ja kiekka mittari hyppii-> tarkista kipinä tulpasta
Jos tulee, tsekkaa jako..
-
Arvaamatta, mistä laitteesta on kyse, niin eppäilisin bensan saantia ja polttoainepumpun relettä.
Heiluttele ja kopistele niitä tuhkakupin takana olevia isompia releitä - vihreää ja valkeaa.
Onko tankissa miten paljon bensaa?
Ja kirjoita ihmeessä minkä vuotinen, millä moottorilla ja millä ruiskulla on. Ja opnko Hall-anturia vai ei.
-
Heiluttele ja kopistele niitä tuhkakupin takana olevia isompia releitä - vihreää ja valkeaa.
Eli siellä on siis joko vihreä tai valkea, vasemmassa laidassa relelautaa.
-
Tosiaan b200e moottori. Sulakkeet todettu ehjiksi ja releitä kopisteltu. Ja vuosimalli tosiaan 1988.
-
Varmaan vuosimallinkin tiedät. Älä pihtaile.
Kurkkaapa näkyykö moottorin päältä, pitkin venttiilikopan kantta tulipeltiinpäin katsoen virranjakajan kiinnityslevyssä kaksi niitin reikää - noin 2 cm päässä toisistaan.
Ja onko toinen rei'istä tyhjä?
Lähteekö virranjakajasta mustan pistokkeen kautta - kuljettajan puolelta moottoria katsoen näet - sähköjohto tulipellin suuntaan? Eli ei puolalle, vaan pienempi johto. Hall-anturin johto.
Irrota se iso valkea tai vihreä rele, jota sanoit kopistelleesi. Ja napauta kunnolla. Ja laita takaisin. Ilmoita mitä releessä oli numerosarjana.
-
Bensa pumpun rele vaihdettu uuteen ei vaikutusta.
-
Kurkkaapa näkyykö moottorin päältä, pitkin venttiilikopan kantta tulipeltiinpäin katsoen virranjakajan kiinnityslevyssä kaksi niitin reikää - noin 2 cm päässä toisistaan. Näkyykö?
Ja onko toinen rei'istä tyhjä? - Eli onko Hallanturi irronnut niitistään?
Lähteekö virranjakajasta mustan pistokkeen kautta - kuljettajan puolelta moottoria katsoen näet - sähköjohto tulipellin suuntaan? Eli ei puolalle, vaan pienempi johto. Hall-anturin johto.
Jos vuosimalli on -88, ja kone B200E, niin vahvasti saa epäillä Hall-anturivikaa, jos polttoainepumpun rele on kunnossa ja tankissa on TODETUSTI bensaa yli puolen välin.
-
Vika selvis ja pensapumppu menny jumeksiin :P
-
Moro taasen.. ei 740 suostu vieläkään käynnistymään vaikka kipinä tulee(kokeiltu kaksilla eri tulpilla) vaihdettu tankin sisäinen pumppu ja bensapumpun rele ja tankissa 15-25l bensaa. Hörähtää muttei sitä enempää. Mistä tällä kertaa lähdetään etsimään vikaa.. Ja tosiaan tekniikkana edelleen b200e ja vuosimalli 1988.
-
Tankin koko on noin 50 litraa, eli sulla ei ole " TODETUSTI tankissa pensaa yli puolivälin."Tästähän oli jo puhetta....
Laita tankki täyteen pensaa ja kokeile uudestaan. Jos lähtee käyntiin, niin kerro tarkemmin siitä tankkipumpun remontista. Mistä tilasit, oliko vääränlainen etc. Kuva laipasta, tankin ulkopuolelta selvittäisi ja varmentaisi monta asiaa kerralla.
-
Samanlainen tankki pumppu koska entisen pumpun kanssa käytiin hakemassa uusi. Siellä kyllä pitäs olla ainakin se 20l bensaa..
-
Miten sulla vain 20 litraa siellä vieläkin on? Noh - tarjosinpahan kuitenkin ratkaisua ongelman selvitykseen.
Kerro kun löydät sen vian sieltä takapäästä.
-
onko se letku kiinni siellä imusarjan alla aika keskellä? ;) tulee alhaalta ylöspäin imusarjan"pohjaan"lisäilmaluistilta mikä taas on venttiilikopan kyljessä kiinni. ;)
-
Mistä lähdetään vikaa seuraavaksi etsimään kun bensa tulee määräjakajalle asti ja tulpat ei kastu vaikka kuinka sahaa? :(
-
Mistä lähdetään vikaa seuraavaksi etsimään kun bensa tulee määräjakajalle asti ja tulpat ei kastu vaikka kuinka sahaa? :(
Oisko liian pieni bensanpaine? Onko se korkeapainepumppu ehjä?
-
Löysää hiukan sitä pensaletkun kiinnitysmutteria käsikireyteen siinä moottorin päässä. Käännä virrat lyhyesti päälle. Pitäisi suhauttaa pensaa kovalla paineella ulos moottoritilaan. Älä tee tallissa... ;)
Kuskin alla, auton pohjassa oleva häkkyrä - korkeapainepumppu ja suodin kannattaa vaihtaa, jos tankki täynnä kokeilu ei auta ja oireet häviä siinä kokeilussa.
-
Korkeapaine pumppu vaihdettu + suodatin nyt käy ja kukkuu. :pomo: