Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: MKJ-Racing - 05.11.2014, 19:08:29
-
Tuttu vika, eli 2006 vm. V70 D5 185hp autom. Pientä tärinää havaittavissa ajossa, toistaiseksi aika vaimeaa. Asiaa selvitelty ja oikeanpuolen sisemmän vetonivelen suojakumi rikki, vuotanut jo hieman rasvoja pihalle. Tärinä siis tod.näk tulee sieltä. Tämähän on yksi tunnettu tyyppivika ilmeisesti?
Kysymys: Mitä vaihtoehtoja on tänä päivänä hommata vetari, sillä ilmeisesti näissä aina menee vaihtoon koko vetoakseli aikä vetoniveltä ole mahdollista hommata?
Volvolla pelkkä osa n. 600€. Ei kiinnosta oikein hirveästi.
Purkaamot näyttävät myyvän noin 300-400€. Onko ainoa vaihtoehto jos haluaa säästää? Kai käytetynkin voi ostaa, jos vain kumi on ehjä?
Saako ulkomailta tms. nettikaupoista? Onko järkeä? Onko mitään oikeaa säästöä?
Motonetissä on näköjään jotain akseleita, yhtäkkiä nettisivujen perusteella ei kuitenkaan D5 185hp:n käyvää mallia. Ainoastaan bensa-autoihin ja
vanhempiin dieseleihin.
Lisää kysymyksiä:
Jos/Kun on pakko etsiä käytettyä, onko väliä sillä onko vetari manuaalilaatikkoisesta autosta? Sopiiko manuaalin vetari automaattilaatikkoon?
Kannattanee etsiä kuitenkin facelift-mallin (2005->) vetaria, vai onko väliä? Onko väliä jos on esim. 163hp vanhemmasta D5- moottorista?
Niitä olisi ehkä enemmän tarjolla..
Kiitoksia jos joku valistuneempi Volvoilija osaa antaa vinkkejä, niin pääsee vetaria metsästämään....
-
http://www.skruvat.fi/Ulompi-vetonivel-P15980.aspx
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=775.0
-
Joo ulompia vetoniveliähän kyllä löytyy useammasta paikasta ja on ilmeisen edukaskin.
Mutta kun kyse on sisemmästä, niin menee vaihtoon koko vetoakseli. Näin olen ainakin ymmärtänyt..
Ja skruvat.fi esimerkiksi ei näköjään myöskään myy vetoakseleita. Tarvikkeena semmoista ei siis liene olemassakaan?
-
Mä tilasin FCPgrotonilta omaani joka tosin on vm.-04 D5 aut. Akselin hinta oli n. 74$ + rahdit Suomeen n.85$
eli n. 124€ Tullista lisäksi n. 30€ eli yht reilut 150e. Toimituksen kanssa tosin oli ongelmia, Toimitusaika venyi aika pitkäksi. Eka kerralla akseli hukkui jossain New Yorkin tienoolla, toinen tuli perille. Reilun vuoden ollut autossa ja hyvin pelittänyt.
-
Lainaan vähän aihetta, niin ei tarvitse uutta tehdä:
Eli -01 S60 2.4 bensa kyseessä, moottorijarrutuksen yhteydessä tuntuu pientä pompotusta/tärryyttämistä etupäästä. Voisiko kyseessä olla vetonivelet?
Pompotus tuntuu mielestäni kuskin puolella, renkaat ja vanteet on tarkistettu ettei niissä ainakaan ole mitään.
Onko kenelläkään kokemusta noista motonetin vetareista, tarjolla olisi perus tarvike-vetaria ja SKF-vetaria joiden hintahaitari pyörii siinä 70-100€ välillä, tuo SKF ilmeisesti pitäisi olla hieman "laadukkaampi" vaihtoehto?
-
Eikö tuo motonetin vetoakseli käy, näyttäisi lukevan d5 ja automaatti. Motonetin mukaan vm 2000-2007 näyttäisi olevan samoja. Varmaan kannattaa kysyä Volvolta vielä ennen kuin tilaa.
-
Tuli jo hädissään tilattua purkaamolta, kun löytyi vuotta uudemmasta (alle 200tkm ajettu) ja juuri samasta vaihdelaatikosta ja moottorista oleva akseli.
Pitäisi siis kaiken järjen mukaan ainakin passata. Katsotaan poistuuko vika jahka pääsee akselia vaihtamaan...
Täytyy tulevaisuuden varalle selvittää tuo Motonetin kuvio...
-
Tuli jo hädissään tilattua purkaamolta, kun löytyi vuotta uudemmasta (alle 200tkm ajettu) ja juuri samasta vaihdelaatikosta ja moottorista oleva akseli.
Pitäisi siis kaiken järjen mukaan ainakin passata. Katsotaan poistuuko vika jahka pääsee akselia vaihtamaan...
Täytyy tulevaisuuden varalle selvittää tuo Motonetin kuvio...
Tuliko muuten tähän selvyyttä?