Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ordelli - 06.11.2014, 12:33:10
-
Eli 01- 2.4 S60 kyseessä ja ajossa kuuluu välillä kattoverhoilun/rakenteiden tärinä/resonointi-ääntä. Ihan ymmärrettävää että näin pakkasten tullen pientä kitinää kuuluu, varsinkin vanhassa autossa.
Mutta nyt ääni on muuttunut siihen pisteeseen että se alkaa ärsyttää ihan toden teolla.
Kuinka iso homma on tarkistaa tuon kattoverhoilun/pahvin kiinnityskohdat?
Jossain oli myös ehdotettu takapenkin kattovalon reijästä työntämään pehmustetta kattoverhoilun ja itse katon väliin, mutta mielelläni jättäisin tämän viimeiseksi vaihtoehdoksi jos muu ei auta.
Ja nyt talven tullen olisi tarkoitus päivitellä perinteisiä ajovaloja Xenoneihin, ongelmana on se että vänkkärin puolen umpio on kerännyt aika runsaasti kosteutta näin syksyllä.
Umpiossa ei (tietääkseni) ole reikää/halkeamaa, ja se polttimoiden takana oleva suojakupu/muovi on ihan tiukasti kiinni joten kyse on varmaan tiivisteistä?
Onko näiden vaihtoon/ehostamiseen mitään muuta vaihtoehtoa kun ottaa koko umpio (ja puskuri?) ja vetää uudet liimat?
-
Aika keskellä kattoverhoilua on muovinasta joka pitää todennäköisesti ääntä.joko otat sen pois tai laita siihen butyylinauhaa niin saat sen hiljaiseksi. Ja
-
Aika keskellä kattoverhoilua on muovinasta joka pitää todennäköisesti ääntä.joko otat sen pois tai laita siihen butyylinauhaa niin saat sen hiljaiseksi. Ja
Miten tähän muovinastaan pääsee käsiksi?
-
No mä otin koko kattovalaisin paneelin irti ja apparin aurinkolipan jotta sain kattoverhoilun taipumaan.sitten kädellä lampun reiästä ja just ja just yletin nastaan käsiksi.otin sen kokonaan pois ja kasasin romut paikoilleen.hyvä tuli.voi olla että takalasinkin reunasta ylettyy mut en oo kokeillu.
-
Noihin Xeenoneihin kannattaa suhtautua sitten tietyin varauksin. Itellä on ollu "aidot kopiot" eli kiinan halpamallit omassa Vulvassa jo vuosia. Nyt äskettäin vaihdoin uuteen sarjaan kun edullisesti sai mallia jossa on "Can-Bus" - ominaisuus jonka pitäisi lopettaa ajotietokoneen sekoilut ja palaneen polttimon huutelut. Vaan toisin kävi, nyt on sitten ajotietokone vttumaisesti koko ajan vilkkumassa ( aikasemmin pysty aj.tietokonetta sentään käyttämään/ kattomaan kulutuksia jne. ) eli ei ihan toimi myyntipuheiden mukaisesti ja takapakkia otettiin edelliseen settiin verrattuna...
Linkin takaa lisää infoa ja varmaan tuolta seuraavan setin tilaan.
http://www.xenonkauppa.fi/Artikkelit/Canbus-Miniballasti
-
Noihin Xeenoneihin kannattaa suhtautua sitten tietyin varauksin. Itellä on ollu "aidot kopiot" eli kiinan halpamallit omassa Vulvassa jo vuosia. Nyt äskettäin vaihdoin uuteen sarjaan kun edullisesti sai mallia jossa on "Can-Bus" - ominaisuus jonka pitäisi lopettaa ajotietokoneen sekoilut ja palaneen polttimon huutelut. Vaan toisin kävi, nyt on sitten ajotietokone vttumaisesti koko ajan vilkkumassa ( aikasemmin pysty aj.tietokonetta sentään käyttämään/ kattomaan kulutuksia jne. ) eli ei ihan toimi myyntipuheiden mukaisesti ja takapakkia otettiin edelliseen settiin verrattuna...
Linkin takaa lisää infoa ja varmaan tuolta seuraavan setin tilaan.
http://www.xenonkauppa.fi/Artikkelit/Canbus-Miniballasti
Pitänee hieman lueskella eri merkkisten Xenoneiden kokemuksia ennen kuin lähden tilaamaan.
Parilla ystävällä Cobra merkkiset Xenonit jotka kuulemma toimineet ihan moitteetta jo pari vuotta,
mutta eivät nekään välttämättä toimi Volvossa jos ne toimivat Volkkarissa, ainakaan halutulla tavalla...
Kuitenkin, pitänee tuo umpion vuotokohta etsiä ja paikata. Nuo Xenon-polttimot tuskin tykkäävät hyvää kosteudesta, ja ovat näköjään aika suolaisen hintaisia normaaleihin halogeeni-polttimoihin vert.
-
Jos ei varmuutta ole/ saa CanBussin toimivuudesta niin sitten suosittelisin laittamaan setin jossa tuota ominaisuutta ei ole. Sit pystyy ajotietsikkaa vielä käyttämäänkin.
Ja toki tämä on vaan mun mielipide :pomo: