Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ulan Pakk - 07.11.2014, 13:06:50
-
Elikkäs 740 vulva alkanut seilata tyhjäkäyntiä välillä 1500-2100 rpm, vika ilmenee joko käynnistäessä tai liikeelle lähtemisen jälkeen esim. valoista lähtiessä.
Käynti kuitenkin tipahtaa takaisin mikäli sammutan auton liikkeellä ollessa ja käynnistän uudestaan kun kierrokset ovat laskeneet johonkin +-1000rpm.
Muutenkin laiskistunut kiihtyvyys, ettei seokset taida ihan kohdillaan olla. Osaisiko kukaan sanoa mistä suunnasta voisi tuulla?
-
Itsellä korjaantui lambda-anturin vaihdolla. Mutta voi olla myös imuilmavuoto tai vuotava pakoputki tai imm. Tyhjäkäyntimoottorikin voisi olla mutta se ei aiheuta laiskuutta
Kuitenkin. Kun lh:n seos menee pieleen vähän, se nostaa kierroksia vaikka ei vikavaloa vielä sytyttäisikään.
-
Kerroppas millä moottorilla potilas on varustettu niin helpottaa hieman vian hakua.
-
B230F. Lambda-anturi, imusarjantiiviste, johdot, tulpat, jakajan kansi on ainakin uutta. Ilmamassamittari on jokunen tovi sitten vaihdettu ehjään käytettyyn. Bensanpaineensäädin on myös uusi käytetty kuten on ruiskupurkki, tyhjäkäyntimoottori ja kaasuläpän asentotunnistunkin.
-
Kalamies lisäsikin jo pyydetyt tierot, lisäksi toveribemarimies kertoi että samankaltaista oiretta on esiintynyt jos kampiakselin asentoanturi on alkanut mätänemään, voiskos tuommosessa olla mitään perää?
-
Bendix regina?
::)
-
Imm vaihdettu eli lh2.4 ;)
-
Nyt on sitten kokeiltu vaihtaa kaasuläpän asentoanturikin eikä vaikuttanut mihinkään, alkaa ideat vähän loppua...