Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: jack.73 - 16.05.2011, 12:12:22
-
tere, 460SE -94 2.0 laatikkko sohlaa. D:llä liikkeelle lähtiessä menee joko 3 tai 4:lle, elikkä 1 ja 2 vaihteet hukkuu välistä. Toimii kyllä pakkovaihteilla ja vaihtaa kyllä 3:sen ja 4:sen väliä, kun hiljentää pitää itse vaihtaa pienemmälle, ettei tukehdu. Öljyt ok, merkkiä en tiedä, ei ollut merkattu huoltokirjaan, öljyillä ajettu n. 20000km vika ilmeni talvella, eli toiminut näin jo muutaman kk. bensan kulutus myös kasvanut. onko kellään kokemuksia tälläisesta??
-
Eikös se ole se alipaineohjattu CVT laatikko?
Nissaneissa CVT lootat kestää ja pelaa hienosti, noi Daffin alipaineohjatut on huonossa maineessa ja vain tuon alipaineohjauksen takia. Tutkisin ne letkut ekaksi, joku siellä mättää.
-
ok.kiitos vinkistä
-
Eikös 400-sarjassa ole molempia, "perinteistä" automaattia ja sitten tuota CVT:tä?
Joku hollannikkaista enemmän tietävä varmaan valaisee tätä asiaa lisää ja oikoo väärinymmärrykseni jos sellainen pääsi lipsahtamaan?
-
EIku joo, niin on jos autowikiin luottaa,
Vaihteistovaihtoehtoja olivat 5-portainen manuaali, 4-portainen automaatti ja portaaton CVT. (http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_440)
Kumpi siellä nyt sitten on?
-
ainakaan alfamerin korjausoppaassa ei ole mainintaa tuollaisesta CVT laatikosta vaan ainoastaan tuosta 4 vaihteisesta tavallisesta automaatista ???
sama juttu 400-sarjalaisten käyttöohjekirjassakin..
-
joo,kiitosta vaan käyttis kertoo laatikon tyypiks ZP 4 HP 14 täysautomaattinen vaihteisto hydraulisin väännönmuuntimin ja planeettapyörästövaihteistoin,eikös näissä kaikissa 460 ole tämä loota?normi/cvt tiedä häntä?????
-
joo,kiitosta vaan käyttis kertoo laatikon tyypiks ZP 4 HP 14 täysautomaattinen vaihteisto hydraulisin väännönmuuntimin ja planeettapyörästövaihteistoin,eikös näissä kaikissa 460 ole tämä loota?normi/cvt tiedä häntä?????
Kyllä se silloin on oikea automaattilaatikko. VADIS sen kertoisi missä mättää, joko se 400 sarjassa oli täysin sähköllä ohjattu automaattilaatikko, vai edelleen alipaineella?
-
joo,hienosti on tomaatti toiminutkin ennen vikaa,itse melkein käännyn alipaineen puolelle?daffi???missä vadis? :(
-
ahaa,eli alipaineen voi sit unohtaa...!!!!vinkkejä????
-
mulla oli tyhjäkäyntiventtiilistä yks liitin irti joka vaikutti jostaan kumman syystä myös automaatti laatikkoon... en oo kyl nyt ihan varma oliko se tyhjäkäyntiventtiin johto mutta sen alapuolella se oli..
liitin kun oli irti niin moottorijarrutus nyki ja pomppi.. mut ei sen kummempaa..
-
Vähän offtopic mutta eikös 340 automaattilaatikko ole CVT joka on toteutettu hihnoilla?
-
Vähän offtopic mutta eikös 340 automaattilaatikko ole CVT joka on toteutettu hihnoilla?
Kyllä.
-
Apuja kaivattaisiin !!
Olen aikeissa ostaa kaksi litraista 460 automaattia. Ajettu 192 tkm. Laatikossa semmoinen vika, että pakki, vapaa ja p-asento toimii täysin normaalisti. Mutta kun laittaa D-asennon (tai jonkun pakko vaihteista) päälle, niin auto nytkähtää eteenpäin mutta ei kumminkaan lähde vetämään.
Missä vika voisi olla ja onkohan muuta vaihtoehtoa, kuin vaihtaa koko laatikko ??
Onko jollain ollut samanlaista vikaa ?