Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: wwaadd - 14.11.2014, 12:48:44
-
juutuotanui. epäilen imuvuotoa ku ei käy enää tyhjäkäyntiä... kuuluu konehuoneessa selvä ääni mutta mistä alkaa vikaa etsimän kun ei saa paikallistettua mistä se ääni kuuluu, välillä harrastaa jälkikäyntiä ja myös nykii, pienellä tasakaasulla rykii ja ja ja ja.... ei oikein itsellä välähdä että mistä voisi vuotaa... kaasari on kyllä märkä ja ex omistajalta oli jottain ihme tiivistemassaa imusarjan 4sylinterin imuputken kohdalla... apuja nyt että varusmies saa auton liikkeelle....
-
Naksahtaako tyhjäkäyntisolenoidi, kun laittaa virrat? Kaasarin ja imusarjan välisssä se normi vuotokohta.
-
enpä oo kattonu solenoidia. pitää kattoo heti kuhan pääsen kotio. paljon maksaa se tiiviste kaasarin ja imusarjan välliin ja löytyykö motonetistä?
-
Bakeliitti (lämpölaippa) löytyy vain Siniseltä. Molemmin puoliset tiivisteet löytyvät Motonetin tiivistesarjoista. Sinisellä ylettömän kalliit. Helppo tehdä itse tiivistepaperista. Jos solenoidi ei saa virtaa, niin vetää sähköt puolan +:lta.
-
ei löydy motonetistä tiivistesarjaa... siinähän on kaasarin ja imusarjan välissä kumiholkki??? olenko väärässä vai? voiko se olla halki? kun sitäkään ei löydy. ja kaasarin tiivisteet loppu ja korkkitiivistematto loppu... keinoja pojat äkkiä....
-
Juuri se bakeliitti lämpölaippa.
-
kaasari on kyllä märkä ja ex omistajalta oli jottain ihme tiivistemassaa imusarjan 4sylinterin imuputken kohdalla... apuja nyt että varusmies saa auton liikkeelle....
Tämä viittais imuvuotoon 3. ja 4. pytyn välistä. Uusi imusarjan tiiviste maksaa alle 4e motonetissä.
-
Menee helvetin kauan että saapuu Ouluun. Tilasin kaksi tiivistettä ja ainoat koko motonetin puljussa... Kokeillaa tiivistää silikoonilla väliaikaisesti kun pakko saada auto liikkeelle
-
Nojoo siellä voisi olla vuoto mutta pitäisikö sen solenoidin toimia miten. Aluksi naksahti mutta käytin irti ja ei naksahda enään. Ei laturillakaan. Se oli värissyt irti ja laitoin uuden kuparirenkaan paikoilleen. Mistähän saisin toimivan solenoidin kun tuo on ilmeisesti paskana
-
Menee helvetin kauan että saapuu Ouluun. Tilasin kaksi tiivistettä ja ainoat koko motonetin puljussa... Kokeillaa tiivistää silikoonilla väliaikaisesti kun pakko saada auto liikkeelle
No ei taida olla motonet ainoa varaosapulju oulun kokoisessa pitäjässä. muualtakin saa kysellä.
Muok:kyllä oulussa pitäs olla hyllyssä tiiviste netin mukaan.
-
soitin nii sanovat eioota.... mutta vika on löytynyt ja sitä fiksataan parraillaan....
-
Tyhjäkäyntisolenoidin voi poistaa. Sen tarkoitus on sulkea tyhjäkäyntisuutin, kun moottori sammutetaan. Ruuvaa solenoidi irti, lukitse neula asentoon, jossa se on solenoidin saadessa virtaa, tai poista koko neula. Ruuvaa solenoidi tai sopiva ruuvitakaisin solenoidin paikalle, ja yritä elää jälkikäynnin kanssa, jos sitä edes esiintyy.
-
solenoidi alkoi toimimaan. joku häiriö siinä oli mutta nyt toimii ja imuvuoto korjattu. piti värkätä joutessaa sitte 850 100 amppeerine laturi paikallee :D