Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: artturi - 14.11.2014, 14:26:35

Otsikko: Koneen vaihto V70 -00 170hv->140hv
Kirjoitti: artturi - 14.11.2014, 14:26:35
Tuommonen kysymys jotta käykö tuommonen vaihto ihan suoraan vai joutuuko vaihtaa jotain muutakin... Eli kyseessä tuo uudempi RN konetyyppi ja vaihto 170hv koneesta 140hv.... Ja mites toimii jos laittaa tuon 170hv koneen kaasuläppäkotelon tuohon 140hv mottiin...
Otsikko: Vs: Koneen vaihto V70 -00 170hv->140hv
Kirjoitti: Timo_R - 14.11.2014, 14:31:00
Käsittääkseni noissa on perusmoottori ihan sama....ainoa ero on "lastussa". Eli paikalleen vaan ja pitäisi rokata.
Otsikko: Vs: Koneen vaihto V70 -00 170hv->140hv
Kirjoitti: Huikkoster - 14.11.2014, 15:07:07
Laitetaan nyt selvennyksen vuoksi lukijoille että 850:ssä ei ole sama.
140hv- 10v- Siemens fenix ruiskulla
170hv- 20v- Bosch motronic.
Otsikko: Vs: Koneen vaihto V70 -00 170hv->140hv
Kirjoitti: artturi - 14.11.2014, 15:54:31
Käsittääkseni noissa on perusmoottori ihan sama....ainoa ero on "lastussa". Eli paikalleen vaan ja pitäisi rokata.

juu tämä olikin tiedossa jotta ns perusmotti ois sama.. mites tuo moottorin ohjainboxi.. käykö entinen. . Ja onko pakosarja - pakosarjan lähtö samanlaisia. . Eli käy katti suorilla..

Otsikko: Vs: Koneen vaihto V70 -00 170hv->140hv
Kirjoitti: Timo_R - 14.11.2014, 16:26:57
Mä olen siinä uskossa että koko motti apulaitteineen päivineen on identtiset, ainoa ero on lastu. Joku viisaampi korjatkoon, jossei näin ole.
Otsikko: Vs: Koneen vaihto V70 -00 170hv->140hv
Kirjoitti: thonii - 14.11.2014, 17:48:14
Moottorit ovat identtisiä, toisinkuin kasipätkässä ( ja ykköskoppasessa v70 [?] )
Otsikko: Vs: Koneen vaihto V70 -00 170hv->140hv
Kirjoitti: kersti91 - 29.11.2014, 12:05:49
Vuonna 1999 vaihtui. Sitä ennen 140hv oli 10V ja 170hv 20V. Eri koneet, ainakin yläkerran osalta. Moottorinohjauksissa eroa näissä malleissa, on 10V Fenixiä ja 20V iästä riippuen Motronic 4.3 tai 4.4 ja jopa LH-Jetronic 3.2.

Uudemmat samaa konetta kaikki.
Otsikko: Vs: Koneen vaihto V70 -00 170hv->140hv
Kirjoitti: sjos - 29.11.2014, 19:24:56
Kunhan molemmat koneet on vvt:llä.
-00 vapari 170hv on nelipulttinen putken kiinnitys pakosarjaan.
Ja jos on siinä eroa, niin helppohan tuo pakosarja on vaihtaa vanhasta.

Eli kone kiinni vaan vanhoilla olemassaolevilla bokseilla yms.
Otsikko: Vs: Koneen vaihto V70 -00 170hv->140hv
Kirjoitti: karjalohja - 25.06.2017, 17:26:49
Kunhan molemmat koneet on vvt:llä.
-00 vapari 170hv on nelipulttinen putken kiinnitys pakosarjaan.
Ja jos on siinä eroa, niin helppohan tuo pakosarja on vaihtaa vanhasta.

Eli kone kiinni vaan vanhoilla olemassaolevilla bokseilla yms.

Voiko v70 97vm koneen laittaa seuraavan kopan volvoon 01vm?
Otsikko: Vs: Koneen vaihto V70 -00 170hv->140hv
Kirjoitti: Lankku - 26.06.2017, 00:16:30
Voiko v70 97vm koneen laittaa seuraavan kopan volvoon 01vm?
Voit laittaa jos siirrät myös sylinterikannen tai auton ohjelmaa muokkaa. Vm. -99 tuli VVT eli säätyvä nokkapyörä ja jos se ei toimi, palaa vikavalo.