Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: belem - 15.11.2014, 08:44:14

Otsikko: 850 10v. vm95 käynnistysongelman jatkoselvittelyä
Kirjoitti: belem - 15.11.2014, 08:44:14
Selostin jo tuossa Pasin aloittamassa 20vent. palstalla ja nyt jatkoa.
Vika alkaa kohdistumaan. Käyntiinlähtö on ihan suoraan yhteydessä siihen, että antaako A2 vikakoodia vai ei.
Kun auto ei käynnisty niin A2 ei anna yhtään mitään koodia, ledi kyllä toimii kun painaa.
Sitten se mysteeri. Jostain syystä ja jotain mitä en osaa nyt kohdistaa minä joskus teen ja sitten se yhtäkkiä toimii ja
kone käynnistyy vaivatta.
Olen silloin esim. ottanut ECU:n irti tarkistanut kontaktiliuskan ja puhdas on ja kont.spreitäkin pantu heilutellut johtoja sillä suunnalla, käyttänyt ledirasiat irti ja eilen se taas yhtäkkiä antoi koodin 1-1-1 ja käynnistyi, mitään muuta koodia ei tule
koskaan ja asiaan ei nyt vaikuta tunnistimet pumput ajonestot koska kaikki on vaihdettu ja ajonesto purettu pois joka ei asiaan vaikuttanut yhtään mitään, tilanne sama ennen kaikkia operaatiota ja jälkeen.
Yhden asian eilen huomasin, A2 antaa joskus ( ei tänään) heikon himmeän lediloisteen kun sen johdon siihen tökkää, loiste on sellainen kuin olettais jonkun yhteyden olevan heikko, kuin perävalojen maavika josku peräkärryissä.
Tänään ei edes himmeää eikä käynnisty. Nyt otin akkukaapeli päiväksi irti.
Kaikki muut vikapistokkeet toimivat aina vain tämä A2 on tällainen ja auto ei varmasti käynnisty jos koodivaloa ei ulos tule.
Eikö ole hauskaa, mitähän osais tehdä ???? APUVA
Otsikko: Vs: 850 10v. vm95 käynnistysongelman jatkoselvittelyä
Kirjoitti: Nercs - 15.11.2014, 11:58:12
Missä ne vikakoodit A2 on no siellä keskusyksikössä varmaakin.Kun jokin huono tinaus tai muu siekkä että virrankulun ja koodin vilkkumisen sielltä estyy.Ainakin itsellee tämä tulsi ensimmäseksi mielleen?
Otsikko: Vs: 850 10v. vm95 käynnistysongelman jatkoselvittelyä
Kirjoitti: belem - 15.11.2014, 18:13:05
Otan nyt se ECU poxin pois ja avaan sen toisen kyljen ja katselen sen luupillani. Jos ei näkyvää löydy niin
täytyy varmaan kysellä riisutusta Volvosta vastaavaa.
Miten muuten on tuo ECU yleensä oireillut jos on. Tuntuu, ettei siinä useinkaan vikoja ole ilmennyt, minulle uusi asia tämä.
Otsikko: Vs: 850 10v. vm95 käynnistysongelman jatkoselvittelyä
Kirjoitti: Nercs - 15.11.2014, 18:34:22
Tuossa juttua ja  kyllähän ne noita tinailevat jos vika havaintaan.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=27921.0
Otsikko: Vs: 850 10v. vm95 käynnistysongelman jatkoselvittelyä
Kirjoitti: belem - 15.11.2014, 20:25:37
kiitos, näyttää niitä ongelmia olleenkin siinä. Vien sen manantaina firmaani ja tutkin myös piirilevyn toisenpuolen siellä paremmilla suurennuksilla. Nyt autoa ei saa käymään enään mitenkään.
Otsikko: Vs: 850 10v. vm95 käynnistysongelman jatkoselvittelyä
Kirjoitti: belem - 16.11.2014, 12:55:11
Autossa on yksi kappale Ecu poxia, Siemens ja iso merkintä on W.2
Kysyisin, että pitääkö olla juuri tuo sama vai onko Bosch joku malli yhteensopiva, alan niitä kyselemään
hajoittamoilta. Auto siis 5252 bensakoneella vm 95
Otsikko: Vs: 850 10v. vm95 käynnistysongelman jatkoselvittelyä
Kirjoitti: Nercs - 16.11.2014, 13:45:59
Osta samalainen kun autossa on, tuossa kun hinnat ei ole kovin kovat.
Onko saman näköinen kuin kuvassa
http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-850-S70-C70-V70-S60-S80-ECU-W-2-Siemens-S103955403H-/321126631940
Otsikko: Vs: 850 10v. vm95 käynnistysongelman jatkoselvittelyä
Kirjoitti: belem - 16.11.2014, 18:33:27
Auto toimii nyt, mutta en lähiviikkoina uskalla ajaa sitä ulkoilmaan, käyttelen päivittäin tallissa kerätäkseni luottamusta.
A2 Koodit tulee ja silloin auto aina toimii. koodit on puhdas 1-1-1 koska kaikki on vaihdettu jo.
Käytin koko laatikon ja alumiinisillat joissa kont.liuskat irti pois ja tutkin kaikki ja vetelin ja heiluttelin, joka johto on ehyt ja kiinni hyvin. Uudelleenkasaus ja koodit toimi ja auto käymään.
Nyt on sitten selvitettävä ajan kanssa, että onko nyt kyse Ecu poxin viasta. Sen käytin täydellisesti auki ja kaikki juotokset ja komponentit ovat ihan timanttia kellosepän luupeilla katsottuina.
Seurataan tilannetta. Kirjoitin tämän siksi, kun näitä juttuja tuntuu olevan ja aina joku löytää sieltä osviittaa vikajuttuun.
Palaamme asiaan.