Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Turbo6 - 15.11.2014, 09:59:03
-
Morjesta!
Ensimmäinen volvo itelle ja pitäs löytää toi jäähdytysnesteen lämpöanturi ku ei meinaa kylmänä saada käyntiin millään ja mittari ei värähdäkkään sekä flekti huutaa kokoajan.
-
Apukuskin puolella jakopäässä, termostaatti on siellä myös. Tuolla se näkyy, messinkinen, mistä lähtee musta johto.
http://s216.photobucket.com/user/gshadow325/media/Volvo%20XC90%202003%20T6%20AWD/IMG_20110813_153047.jpg.html
-
No niin hyvä täytyypä alkaa tuolta kaiveleen. Kiitoksia!
-
Terve.
Kysyjä ei kylläkään kerro autonsa vuosimallia,moottorityyppiä.
Minun tvinturbo on ainakin ihan erinäköinen tuon jakopään osalta.
-
Vuosimalli -98 2.8 twin turbo eikö nuo tupla turbot ole kaikki samanlaisia.?
Lähteekö tuo anturi erikseen irti vai pitääkö termostaatti ottaa myös?
-
Kuvassa on vm 2003, eli 2.9 litrainen. Ja termostaatti on noissa täysin samassa paikkaa ainakin 98-03. Oli sitten 2.8 T6, 2.9 T6 tai vapari 2.9 Erona on 99-> ilmausletku paisarille termostaatin yläpuolella (kuvassa lyhyt musta muoviputki) ja jakohihna kiristin muuttui 99->
Se lämpöanturin johto kulkee sen termostaattikotelon alla. Tosiaan vaatii sen irroituksen. Se on paperitiivisteellä. Anturin sähköliitin on siinä koneen päällä heti jakohihnan vieressä.
Hyvällä tuurilla, purkamalla johdot irti siitä töpselistä, johdot voi saada pujotettua kotelon takaa pois ja uudet paikoilleen. En muista varmaksi kuinka ahdas väli siellä on. Mutta ei se paperitiiviste kallis ole ja nesteet joudut kuitenkin päästämään koneesta, ettei valu jakohihnan päälle jne.