Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Levis - 15.11.2014, 12:15:44
-
kyselisin vähän vinkkiä / kokemuksia aiheeseen kun autosta puuttuu alaväännöt
Auto siis vm99 volvo v70 awd 2.0 turbo koneella
auto on optimoitu lukemiin 283hp 400nm
kun kierokset kipuaa 3000 niin sillon mennään ,mutta ennen sitä ei tapahdu ei sitten yhtään mitään!
Esim. liikenneympyröistä kolmosella ajaminen on lähes mahdotonta. liian isolla vaihteella auto ihan kuin tukehtuu ja alkaa nykimään
muutenkin turbo viivettä on ihan jonkin verran.
kertokeehan nyt fiksummat että onko ahdin vain tullut tiensä päähän vai onko tähän auton käytökseen jotain muita selityksiä??
-
Kuules paljon autolla on ajettu(turbo onko huollettu koska) ja onko siellä ohjaamossa sitä mittaria josta näkee ne turbopaineet.
Onko sekattu ahtoletkut ja vastaavat että ei vuotoa missään päin.
Normalisti tuo Volvon kone (en tiedä millaiset noi 2.0)on sellainen että kyllä sitä alävääntöä on kun tuossa omassa mopossa voi lähteä 3 vaihteella liikkeelle ilman nykimistä .
Joten kerrrohan se auton huoltohistoria tulppien vaihdot ilmaputsari onko vapaastihengittävä vai mikä keksintö.
Ja unohtamatta onko kone tikissä että sen puolestaa ok venat kunnossa ja sitä rataa, öljyä ei kulu
Mittaristossa ei pala mikään vikavalo.
Bensana 98 vai kuinka ja moottorissa ajoitukset kunnossa.
Tai sitten toi viritys on epäonnistut pahasti kun heppoja on tuo 283.
Olen ajanut tuolla mitsun evollaa siinä oli mummo viritys eli 300 heppaa siillä pystyi ajamaan hiljaa ja helkkarin kovaan ei ollut hengetön laitos.
Kerrohan lisää autosta
-
huollettu on tulpat vasta vaihettu ja öljyt.
ei sille oo öljy maistunu pahemmin
autolla ajeltu 260t km
löytyy ahtopaine mittari 1,3 näyttää ja hetkellisesti käy 1.5 ja kai se turbo pelloo niinkuin pittää vaikka ei minun tietääkseni ole huollettu
-
Eikös noi paineet ole aikaa suuret,kun kummiskin tavallisessa käytössä auto on.Sekattu on noi ahtoletkut vai kuinka kun niistä ei ollut juttua.Muuten auto rullaa herkasti missään ei ole vastusta kun vapaalla rulla vaikka liikennevaloihin.
Bys bas ostoon varmaakin johtaa kulkusi
Tuossa juttua mistä se heikko alavääntö johtuu.
http://www.kosunenracing.com/turbo.html
Mutta iltalukemista
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21302.msg382703#msg382703
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29145.msg529017#msg529017
Hengetön turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11229.msg207931#msg207931
-
Tarkasta bypassin kalvo ahtimelta, ettei ole reikiä. Aiheuttaa sen, että nostaa ahdot hitaammin, koska ahdin joutuu tekemään helvetisti töitä savuttaakseen paineen. Nii ja rikkoo turbon alta aikayksikö.
-
Vika on todettu niin korjauohje videolla on tässä.
http://www.youtube.com/watch?v=rxgJWTuVxA0
-
nonnii kiitoksia vinkeistä
pitänee repiä pässi helev#ttiin, tulppa tilalle ja forgen kaksi mäntä dumppi ahtoputkeen :D
-
Kerrohan sitten kun auto on kunnossa.
Tuosta mitsusta viellä oli 6 lovinen laatikko.5 mentiin kylkimyyryä kivasti joten katso sinakin että ne pollet on tallessa siellä konepellin alla.Moro
-
kyllä se muuten pelloo ihan hyvästi ja kulkee kyllä kun eläin kun ahdot nousee mut siellä alle 2500-3000 kieroksilla auto ei väännä yhtää. Muuten kyllä meno haluja on
-
Mikäs välitys tuossa on eikos ne 3000 kierrosta ja suurin vaihde silmassa ole 120km/h nopeus tällöin, eli kaikista useammin käytetty kierroluku alue matka-ajossa.Toivotaan että kun korjaat auton niin nämä on mennee talven lumia nämä ongelmat
-
välityksestä en ole ihan varma mutta kyllä se vähän sen kolmen tonnin alle jää noi kierokset 120 vauhissa. auto on vielä awd malli ;)