Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: FASTDOHC - 18.11.2014, 10:48:29
-
Nyt ihmetellään seuraavaa ihmeellistä vikaa. Moottorina 2.5 20v. 170hv AT.
Autoon syttyy aina vikavalo kun ajetaan ensin n.50km ja jätetään auto tyhjäkäynnille vaikka 1min, niin vikavalo ponnahtaa tauluun. Ja koodi on P0171 ja tarkoittaa että kävis laihalla?????
Bensasuodin vaihdettu ja pumppu, myös kaikki sytytyksen osat vaihdettu uusiin. Vikavalon pystyy aina heti nollaan, mutta syttyy samalla tavalla taas 50km päästä, mutta ei syty koskaan ajossa eli liikkeessä, vaan tyhjäkäynnillä.
Mikäköhän siellä renaa??? Pystyy myös nollaan akun pois otolla... :idiot2:
-
Voisko olla imuvuoto ja saa ilmaa raakana? Ilmansuodatin huonosti kiinni takalaidastaan tai klemmari puuttuu?
-
Voisi olla ilmamassamittarivika, mutta kun ei oireile muuten suosittelen, että tarkistat imulinjan, jonka alkupää on edestä katsottuna imusarjan vasemmassa alakulmassa, lähes piilossa. Juuri korjasin kaverin autosta samat oireet laittamalla uuden letkun. Imusarjassa kiinnioleva kumiosa, joihon alipaineletku tulee kiinni, oli murtunut vanhuuttaan ja päästi ilmaa suoraan imusarjaan.
Tässä linkki, josta sen kumitutin näkee:
http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/engine_repairs/rubber_vacuum_lines.html
-
Jos nostat öljytikun pois koneen käydessä, niin tuleeko haikua/savua/ilmaa ulos, vai onko imua?
-
Pitääkin huomenna mennä tarkistamaan tilanne, (isän autokun kyseessä).
Kiitokset jo alustavasti neuvoista, palaan asiaan kun olen viisaampi :hello:
-
Voisi olla ilmamassamittarivika, mutta kun ei oireile muuten suosittelen, että tarkistat imulinjan, jonka alkupää on edestä katsottuna imusarjan vasemmassa alakulmassa, lähes piilossa. Juuri korjasin kaverin autosta samat oireet laittamalla uuden letkun. Imusarjassa kiinnioleva kumiosa, joihon alipaineletku tulee kiinni, oli murtunut vanhuuttaan ja päästi ilmaa suoraan imusarjaan.
Tässä linkki, josta sen kumitutin näkee:
http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/engine_repairs/rubber_vacuum_lines.html
Suuri kiitos Kuoma :hello: . Kumikulma ja se letku oli yhteensä 4 osassa >:( . Marmorilta haettu uusi kulma 6€ ja itseltä löytyi letkua ja saatiin kuntoon ja nyt pelittää. Ohessa yksi kuva:
(http://i1376.photobucket.com/albums/ah21/Reinikka/Mobile%20Uploads/2014-11/20141122_132928_zps7elxftfd.jpg)
-
Eipä kestä kiittää, kiva kun tuli kuntoon! :)
-
Eli jos olisit nostanut öljytikun ylös moottorin käydessä, ei öljytikun reiässä olisi ollut imua, vaan siitä olisi noussut höyry.
Mutta suosittelen tarkastamaan sen höyryn nousun öljytikun reiästä vieläkin, vaikka saitkin yhden kohdan korjattua huohotinjärjestelmästä.
Jos ei ole imua, niin on puhallusta, ja kohta pullahtaa virranjakajaan stefa ja seuraavaksi vaihdelaatikkoon.
-
Eli jos olisit nostanut öljytikun ylös moottorin käydessä, ei öljytikun reiässä olisi ollut imua, vaan siitä olisi noussut höyry.
Mutta suosittelen tarkastamaan sen höyryn nousun öljytikun reiästä vieläkin, vaikka saitkin yhden kohdan korjattua huohotinjärjestelmästä.
Jos ei ole imua, niin on puhallusta, ja kohta pullahtaa virranjakajaan stefa ja seuraavaksi vaihdelaatikkoon.
Juu täytyy tää myös tsekata. Unohtu ihan täysin :o