Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Vaiva - 20.11.2014, 20:50:56
-
Auto on vuosimallin '71 Vauxhall Firenza, johonka vaihdettu volvon b234 16v vinokone.
Moottoria on vähin piristelty... Eli noin kolmisensataa heppaa vaparina...Lohkona
toimii b230a 55mm runkolaakereilla ja siinä sitten 16v kansi. Kampura on lainattu
vene puolelta, eli penta 86mm (tulee noin 2,5l) iskulla. Moottorinohjauskena toimii museo ikäinen
Haltech E6A. Vaihdelaatikkona on 262 sportti Getrag. Perä taas mallia Opel Ascona A lukolla.
Alusta on liki vakio, edessä pösö 205 gti kaasut, ja vakio jouset, takana vakio iskarit ja bmw
e30.in -40mm madallus jouset. Vanteet on Mim merkkiset mallista ei ole tietoa, 7x15
Jarruina on GTV alfan jäähdyttämättömät levyt, Taunuksen satulat, ferodon hipo paloilla.
Sisälle on vaihdettu Opel Manta B recarot ja kokosisusta verhoiltu, Magnum/Viva GLS mittaristo,
ehjät Vivan ovipahvit ja aikakautinen ralliratti.
Uusi kone on tekeillä kaikkien muiden projektien keskellä, ja alustaa pitäis päivitellä, mutta ei niistä sen
enempää, kun kaikki on vielä täysin auki... Sit kuvia, kuvia on kiva katsella ;) Konehuoneesta ei
tähän hätään kuvia ollut, mutta loppuun vähän varttia.
http://www.youtube.com/watch?v=b_pasWpQvN4&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=u6ALYpAGnGE&feature=share
(http://kuvapilvi.fi/k/yI6a.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7328/10105109203_40aac5d883_b.jpg)
(http://kuvapilvi.fi/k/yIM9.jpg)
-
Nyt on kyllä maukas peli :P
-
-82 oli silloisella likkakaverilla metallinsininen Firenza, muutoin hyvät kyydit, mutta kosteana ei toiminut kuten omistajansa S*
-
Tää on hieno.
-
Laitoitte sitten vihdoin tään tännekin 8)VBCF:n sivuilla tätä ompi tullu ihasteltua useaan otteeseen kun vauxeja(kin) tulee itekin harrastettua.
-
Oho, siitä on aikaa kun olen livenä tämmöisen Vauxhallin nähnyt :o
Tää on vähän kuin lyhennetty Ford Capri tai Opel Commodore ::)
-
Tässä on kyllä tyyliä :smitten: O0
-
Oho, siitä on aikaa kun olen livenä tämmöisen Vauxhallin nähnyt :o
Tää on vähän kuin lyhennetty Ford Capri tai Opel Commodore ::)
Ei oo kyllä Capri sen pitempi/isompi, muistini mukaan jopa vähän pienempi mutta Commodore on toki vähä kookkaampi.
-
Jumalaut että on nätti firenza! Porukoitten naapurilla on GT viva..
-
Tottahan uus kone ens kesälle viimeinkin valmistuu? :)
-
Nyt on niin nättiä että! S* Ei varmaan kukaan laittas pahakseen jos saatais tästä namusta vähä kattavammin kuvia esille? :)
-
https://www.youtube.com/watch?v=u6ALYpAGnGE&feature=share
Kerrankin 16V ilman fööniä, luulen ettei monikaan turboilija edes tiedä millainen ajettava on sähäkkä vapari tiheillä välityksillä. Ja tuon incarin saundista tulee niin vahvasti muistoja mieleen, että piti oikein kaivaa omia videotallenteita esiin. Kaunis auto, hatunnoston arvoinen suoritus. :hg:
-
Voi että on kyllä siisti peli S*
-
Ei näin nättiä voi ollakaan!
Onnittelut!
- Tommi
-
WAU! Komea!!
-
Kiitoksia kaikille lehuista! Ei tuo nyt niin kummonen ole...
Uusi kone tuskin ensi vuodelle valmistuu, kun tuppaa olemaan
monia muitakin projekteja yhtäaikaa päällä...
https://www.flickr.com/photos/97105672@N07/
Tuolla on lisää kuvia, kone huoneesta ei ole julkaisukelpoista otosta,
joten laiton "paljastavan" etukuvan.
Isäni puolesta tänne kirjoittelen kun se tuppaa olemaan vähän
huono päivittelemään minnekkään mitään :D