Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: hannutt - 24.11.2014, 20:45:07
-
Tosiaan vanha kunnon palvelija ei tykkää ollenkaan vähästä ajosta ja akut menee oikariin. Tänään sai huollosta takuuseen uuden Bosh akun kun huoltomies pyöritteli päätään, oikarissa on 4v jännite. Yritin ladata niin meni kerrostalon autotallien sulake "Poks"
Huolto mittasi että kuluttaa 0,8 A eli ihan ok :o
Kiitos etukäteen.
-
Ei ole ok, jos auton pitäisi olla lepotilassa. Lepovirran pitäsi olla yleensä selvästi alle 0,05A.
-
Samoja oireita oli kaverin autossa, kun laturista petti sekä jännitteensäädin että diodit ja virta alkoi kulkea vääräänkin suuntaan. Laturin vaihtamisella ok. Tosin kannattaa ensin yrittää selvittää vaikka sulake kerrallaan ettei sitä virtaa syö joku muu laite.
-
Eikö näissä ollut joku aika ennen kuin auto menee "lepotilaan". Muistelen nettikeskusteluista lukeneeni. Ja oliko niin, että auto meni nopeammin lepotilaan kun ovet laittoi lukkoon.
E: Ehkäpä muistelin tuota, mutta auto on eri mallia. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18021.msg327931#msg327931
-
Mitä pitäisi ottaa huomioon jos laittaa ylläpitolaturin, olis tarjolla sähkötolppa josta saa virran.
-
Ainakin se, että laturi on ns. muistilla varustettu. Eli sähkökatkon jälkeen palautuu edelliseen tilaansa. Monet ylläpitolaturithan menevät "stand by" -tilaan.