Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: 1739879 - 18.05.2011, 13:14:34
-
nyt kun olen liittynyt forumille niin kysäistäänpä seuraavaa asiaa täältä
eli kyseessä automaattiilmastoitu vuoden -99 v70
ilmastoinnin kanssa ongelmaa eli se vuotaa ollaan käytetty kolmessa eri liikkeessä ja kaikki sen on täyttänyt ja parin viikon sisään on ollut tyhjä. kun vie takaisin niin kaikkien vastaus on ettei vuotoa löydy. onko näissä siis joku yleinen vika/paikka mistä lähtisi vuotoa tutkimaan.
myöskin antaa vikakoodin jota en muista (saattoi olla 2-3-1) joka kuitenkin viittasi siihen että jotain olisi oikosessa tai ottaisi maihin tms.
sen jälkeen on vaihdettu ilmastoinnin/lämppärin ohjainyksikkö (siis se mötikkä josta sitä säädetään) koska lopetti myös lämpimän teon, mutta se ei kuitenkaan korjannut sitä että ilmastoinnin valot herjaavat viasta ilmastoinnissa.
kaikki tieto ja kokemukset jotka teillä on otetaan vastaan. (mitä nopeammin niin sen parempi koska nyt konehuonetta on purettu niin paljon että tarkastukset olisi helppo tehdä.)
kesä tulossa ja viime kesä vielä muistissa kun toi pelti purkki oli melkoisen kuuma ja ilmastointi päällä mittasin puhallusilman lämpötilaksi +44°c :'(
-
Hanskalokero pois ja peilillä kurkkimaan vuotaako höyrystin. Itselläni vuoti sieltä. Vaihto Volvolla 1.080€.
-
Hanskalokero pois ja peilillä kurkkimaan vuotaako höyrystin. Itselläni vuoti sieltä. Vaihto Volvolla 1.080€.
onko huomattavissa ihan silmäpelillä ja mitkä olisi sopivat tuntomerkit....... tai miten saa varmuuden että toimii... hinnasta päätellen saisi toimia :o
-
onko huomattavissa ihan silmäpelillä ja mitkä olisi sopivat tuntomerkit....... tai miten saa varmuuden että toimii... hinnasta päätellen saisi toimia :o
En tiedä. Itse ajoin ilmastointihuoltoon, jossa kaveri epäili tuota vuotoa. Tein siinä puolen tunnin kävelylenkin samalla kun hän tutkiskeli asiaa ja diagnoosi oli pahin mahdollinen.
Samaisessa firmassa vaihto 800 ja osa 200, joten ei oikein syntynyt hintakilpailua Siniseen...
edit: niin siis kai siellä ne väriaineet näkyy sitten jossain?
-
Typellä järjestelmän koeponnistaminen on se juttu, jolla täytyy ne vuodot etsiä, nykypäivän asetuksilla ei saisi ilmastointilaitehuoltoja tekevän täyttää järjestelmää, jossa epäillään vuotoa.
Vuodon löytää sitten kuuntelemalla suhinoita tai saippualiuoksella, typellä voi paineistaa järjestelmän vaikkapa 10-15bar:iin, jolloin vuoto on helpompi havaita suuremman purkausäänen vuoksi verratan kylmäainepiirin normaaliin 5bar paineeseen (ei moottori käynnissä, käynnissä sitten taasen korkeapainepuolella paine nousee noille 10-15bar tietämille ja matalapainepuolella taasen laskee 1,5-3,5bar:iin)