Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: emmi - 18.05.2011, 18:06:39
-
Eli auto lakkasi pelittämästä, muutama nikotteleva varoitus oli...ei parina päivänä lähtenyt lämpösenä käyntiin, riittävä odotus ja taas mentiin.
Lambda valo syttyi eikä vaan käynnisty enää.
Puola mitattu ja antoi lukemilla jotain osviittaa viasta joten vaihdettiin, ei auttanut (harmi)
Bensapumppu hurisee kyllä kun yrittää startata...
Mistä seuraavaksi vikaa etsimään??
-
lambda-valohan kertoo, että moottorinohjauksessa on tallentuneena vikakoodeja. Niiden lukeminen saattaa auttaa eteenpäin vian selvittelyssä.
-
Jompikumpi asentoanturi mutta luetuta ne koodit niin et vaihda ehkä mitään turhaan. :hello:
-
Jompikumpi asentoanturi mutta luetuta ne koodit niin et vaihda ehkä mitään turhaan. :hello:
Mulla oli vaatimattomasti 11 vikakoodia>nuo kun nollattiin syttyi mittariston kellon valo joka siihen asti 2v. pimeenä :).>syy siihen mikä vikana selvinnee sitten uusinta otoksessa myöhemmin.
Nuo anturit siitä jänniä jotta rikki mentyään estää käynnistymisen, koska boksille ei tuu komentoja millon asennot kohillaan sytytyksen suhteen.
Tuleeko jännite siihen punaseen johtoon puolalle? (OTA JOHTO IRTI puolasta ENNEN MITTAUSTA)
-
irroita liittimet ja putsaa ne, kokeile käynistyykö puhdistuksen älkeen, voipi olla kosketus häiriö
-
Puolahässäkkä mitattu muistaakseni tältä palstalta löytyneiden kuvallisten ohjeiden mukaisesti.
Kipinää ei oikein tunnu antavan??
Koodeja ei nyt pääse luetuttamaan kun auto seisoo parkkiksella yhteistyökyvyttömänä.
Taidan vaihtaa koko paskan matkakorttiin :(
-
Missäs päin Suomea auto (ja nainen) majailee, joku täältä foorumilta saattaisi tulla käymään esim. läppärin ja vol-fcr:n kanssa lukaisemaan koodit?
-
Puolahässäkkä mitattu muistaakseni tältä palstalta löytyneiden kuvallisten ohjeiden mukaisesti.
Kipinää ei oikein tunnu antavan??
Koodeja ei nyt pääse luetuttamaan kun auto seisoo parkkiksella yhteistyökyvyttömänä.
Taidan vaihtaa koko paskan matkakorttiin :(
Sitä kipinää haettaessa on hyvä katsoa tuleeko jännite edes siihen punaseen johtoon>puolahan voi olla vaikka kuinka hyvä jos ei tule virtaa tai tulee väärää virtaa> vika väärällä jännitteillä useimmiten maadoitusjohtojen hapettuminen jne... >jos jännitettä ei virta päällä löydy niin mistäs se siihen johtoon tulee katotaan vakkapa sitä sitten jne.... kunnes vaihetaan/testataan romikselta nokan ja kampiakselin asento anturit kumpiko mättää vai eikö sittenkään>jos natsaa sovitaan etukäteen toisen tai molempien palauttamisesta ja koskettelu jatkuu kunnes vika löytyykin virranjakajan kannesta tai muusta kuluvasta osasta esim. sulake tai rele>tämmöstä säätöö tuo vikakooditta työskentely ompi> joskus säästää sen 35e kun natsaa ja sitten voi tuhota kokeilu osiin sen tonnin niin kuin mulla kävi ja sitten velä vaihettujen osien vuoksi ne kooditkin meni sekasin joten tarvii kaksi kertaa 35e lukua ainakin>näin meitä rahastetaan surutta, nettitietoo moottoriboxista saa vain rahalla ELK.>testilaitteen,asentajan palkan,hallivuokran jne... maksaa asiakas ,sieltä se lasku tulee+ALV
toivottavasti asiat selviää>se kampiakselin tunnistimen liitin on sitten helpompi avata kun ottaa virranjakajan kannen irti edestä ja tutkailee sen pyörijän ja ne kosketuspinnat 5kpl kannesta + tapin jousi siitä keskeltä jotta hiili liikkuu sujuvasta vaikka vika ei tässä tapauksessa noissa olekkaan....
Tuleeko virta punaseen ja ne tunnistimet niistä jatkaisin jos olisin itse kosketteluetäisyydellä :).
Ps. mullekkin tekis terää tuo vikakoodi ohjelma, mistäköhän sen sais imuroitua ilmaseks tietysti ja suomi kielellä? ;)??>sitten vielä ne kartat siihen optimointiin jjotta koko orkesteri pelaa yhteen ,eikä vain tehoja ym. nosteta ja ihmetellä niitä uusia vikakoodeja jotka tulee 3 käypäsen ja 4 käymättömän ohjelman sekoillessa keskenään ja se alkuperäinenhän tietysti unohdettiin varmuuskopioidaa kiireessä ja poistettu iki ajoiks iik.. ns. lastutusko se olikaan jossa näihin uudempiin saadaan yhdellä säädöllä ihmeitä aikaan ja kaikilla kartoilla(optimoinnilla) se mitä haluttiin? >vihaan noita tietokone autoja jo nyt>toimivat niin paljon paremmin ja ovat taloudellisiakin ja kaikki viat saa korjattua läppärillä paitsi saranan säädön ;D.
-
Jos nokka-akselin anturi lakkaa toimimasta ( tyyppivika ) saavat 1 ja 3 pytty kipinän ( kampiakselin asentoanturi ? ), limp mode puuttuu koska kone on 5 pyttyinen ( eli ei käynnisty kampiakselin anturin tietojen perusteella ).
Jos haluat mitata, nokka akselin anturi pitäisi antaa nättiä sinikäyrää ( yleimittarin viisari liikkuu nätisti ).
Yksi hyvä idea on lainata sytytyksen ajoituslamppua, antaako kipinää ollenkaan.
Ai niin herääkö kiekkamittari startatessa henkiin ( yrittää kipinää ) vai rötköttääkö pohjassa ( kompu sanonu no can do )
Itsellä sammui kesken ajon ja seuraavana päivänä käyntiin, teki sen kaksi kertaa ennenkuin nokka anturi lopullisesti lakkasi toimimasta.
-
Eli eli vika voi olla ihan missä tahansa...
Auto sijaitsee itä-helsingissä ja jos joku ihan oikeesti pystyis,haluis,viitsisi tulla ottaa koodit olisin kyllä todella kiitollinen.
-
Lukaise tämä viestiketju http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5653.0
Tärkeintä on tarkistaa saako kone bensaa huriseeko se ruiskupumppu kun virrat kääntää päälle ennen starttausta ja toinen seikka ajoituslampulla tarkistaa tuleeko se kipinä sinne tulpille ajallaan ja tarpeeksi voimakkaana.Varmaakin lähellä on mieshenkilö joka tarkistaa nämä seikat?
-
Kirjottelinkin tossa joku aika sitten, että volvoni vaan lakkasi käymästä ja lambda valo syttyi...
Eli nyt kysynkin, että löytyisikö palstalta ketään joka voisi/viitsisi tulla lukasemaan ne vikakoodit?
Tietysti kohtuullista korvausta vastaan, on se sitten kahvipaketti, kaljakeissi, euroja vai mikä?
Saat tarjoutua.
Ja autohan on itä-helsingissä, ei siis liikuteltavissa.
-
Yhdistin avunpyyntösi tähän aloittamaasi aiheeseen kyseisestä viasta.
-
Kun noita teiden ritareita ei ole niin kannattaa se auto hinata korjaamolle jossa on tietotaito sen vian korjamiseen.Jos auto ei ole kotipihan ruudussa ja autolla on se autopalveluvakuutus että hinataan korjamolle vakuutuksen "piikkiin" jos ei syynä ole rengasrikko eikä bensanloppuminen
-
Tuliko Emmin Volvo kuntoon? Ja millainen vika löytyi?