Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: räkänokka - 18.05.2011, 18:16:42
-
Ongelmani koskee juurikin tuota Motronic ruiskua...
Syöttää bensaa niin maan kerpeleesti. Tästä johtuen käy huonosti tyhjäkäyntiä ja haisee bensalle. Vetoja löytyy vasta kun jaksaa kunnolla sytyttää Eli kun kierrokset ovat yli 3000..
Vaihdettua :
Lämpöaikakytkin
Tulpat, Tulpanjohdot, Virranjakajan pohja, virranjakajan kansi, pyörijä
Moottorin kierroslukua ja sytytystä lukevat anturit
Suuttimet
Bensanpaine mollukka
Kokeiltu myös 3:lla eri aivo laatikolla
Kansi pahvi tuli myös vaihdettua
Ahto ilman lämpötila anturikin on vaihdettu
Puola
Johtosarjakin on purettu ja mittailtu että kaikki piuhat on ehjät.
Suuttimien maadoitustakin on kokeiltu pariin eri paikkaan
Ja vika siis tuli aivan yllättäen kun kävi tyhjäkäyntiä paikallaan.
Onko kenelläkään ollut samanmoista vikaa ?
Olisi mahtavaa saada tuo pelaamaan kunnolla kun ajaessa on kuin ruuvattu diisseli paitsi että haisee bansalle. Mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa etsiä ?
Itselläni käynyt vain mielessä että jos on suutinten etuvastus pettänyt..
Mistäköhän tuo mahtaisi löytyä ?
Ideoita satelemaan vaan..
-
Teki tuota samaa kun oli imm:n ja ahtimen välistä letku halki. Jälkeenpäin kävi satunnaisesti rikkaalla, mutta siihen auttoi pelkkä johtosarjan auki repiminen. :buck2: Etuvastuksen on siellä akun vieressä lokarin pellissä kiinni :)
-
Kun tuokin tekee sitä et välillä pelaa niin loistavasti ja sit yhtäkkiä taas rupee röpeltää...
Pitääkin tarkistella tuo imm --> ahdin letku..
Siis se mötikkä on etuvastus mistä lähtee 4 johtoa ?
-
Juuri se jos siinä on läpikuultavat johdot ja ne menee 6? napaiseen liittimeen siihen viereen. Oletko mitannut tuleeko jokaiselle suuttimelle saman verran voltteja?
-
No se etuvastus on kuskinpuolen lokarissa konehuoneessa, lähellä akkua.
Ei tuo kyllä tuommoista vikaa ihan helpolla tee mutta mittaa nyt ne vastukset. Pitäis olla apaut 6-6.5 kOhm.
Voi ne kyllä ohittaakin, pelaavat matalaohmiset suuttimet vaan nopsemmin. Ihan hyvin toimii, kokemusta on.
Ohitushan pelaa siten että laittaa periaatteessa ne kaikki johdot nippuun ennen vastuksia.= Poikki ja samaan kasaan.
Sinuna mittailisin immun lukemat, voihan olla vaikka imuilman lämpöanturi pielessä(imm sisällä).
Faq puolella jotain lukemia.
-
Tämä selvä. Viikonloppuna asiaa tarkemmin tutkimaan kun pääsee lomille...
-
Ja viltsulle ni jokaselle suuttimelle tulee 12v kun virrat on päällä mutta auto ei ole käynnissä. Se on mitattu. Tarkka lukema tais olla 11.68v.
-
kylmäkäynnistys lämpöanturia epäilen (lähinpänä tulipeltiä) itellä oli ainakin se ja kävi toosii rikkaalla...
Korjaus siis se keskimmäinen niistä eli ei lähimpänä tulipeltiä.
-
Nii siis eli kannessa oleva anturi ? Siinä imusarjan alla ?
-
Se lämpöaikakytkin on siellä kannen takapäässä.
(http://www.swedishautoparts.com/shop/catimages/Volvo-Thermo-Time-Switch-1219731.jpg)
Se keskimmäinen on ruiskun anturi, etummainen mittarin.
Mutta tommonen kuvanmukainen kato jos löytyy, semmonen kumitutti on liittimen suojana.
-
Vaihdettujen listalla nro 1 = Ei mitään vaikutusta
-
Niin siis oletko vaihtanut hevosen linkkaamassa kuvassa olevan lämpöaikakytkimen, vai moottorin lämpöanturin?
-
siis juurikin tuo lämpöaikakytkin on vaihdettu ei moottorin lämpötilaanturia.
Muokkasin listaan sen nimen ni nyt on oikein..
-
Moottorin lämpöanturi on ihan kelvollinen veikkaus, sen voi tosin mitata, FAQ-osiossa oli ihan mittausarvotkin sille. Tuossa kun ei ole mitään viantunnistuslogiikkaa niin se ei osaa käydä millään "arvaus-arvolla" jos anturi sekoaa...
-
Moottorin lämpöanturi on ihan kelvollinen veikkaus, sen voi tosin mitata, FAQ-osiossa oli ihan mittausarvotkin sille. Tuossa kun ei ole mitään viantunnistuslogiikkaa niin se ei osaa käydä millään "arvaus-arvolla" jos anturi sekoaa...
sitä miekii tarkotin meni anturit sekasin ;D
-
No se etuvastus on kuskinpuolen lokarissa konehuoneessa, lähellä akkua.
Ei tuo kyllä tuommoista vikaa ihan helpolla tee mutta mittaa nyt ne vastukset. Pitäis olla apaut 6-6.5 kOhm.
Voi ne kyllä ohittaakin, pelaavat matalaohmiset suuttimet vaan nopsemmin. Ihan hyvin toimii, kokemusta on.
Ohitushan pelaa siten että laittaa periaatteessa ne kaikki johdot nippuun ennen vastuksia.= Poikki ja samaan kasaan.
Sinuna mittailisin immun lukemat, voihan olla vaikka imuilman lämpöanturi pielessä(imm sisällä).
Faq puolella jotain lukemia.
Eikait motronicissa ole toista lämpöanturia ilmalle, kun yksi jo on ahtoputkessa kiinni?
Ja motikassahan ei taida olla tuommoisia etuvastuksia suuttimille? Vaan on se iso mötikkä vaan.
-
Eikait motronicissa ole toista lämpöanturia ilmalle, kun yksi jo on ahtoputkessa kiinni?
Ja motikassahan ei taida olla tuommoisia etuvastuksia suuttimille? Vaan on se iso mötikkä vaan.
IMMussa on myös lämpöanturi, ja kyllä siinä on etuvastuksetkin, ne mulla kertaalleen pelasti sen mötikän kun sattu johtosarjassa suuttimienjohdoissa kevyt oikkari...
-
Jep, nimim. muutaman läppämallin immun purkanut...
Se läppähän mittaa vain virtausta, on sitten hyvä saada imuilman lämpötieto ja ahtoilman lämpötieto niin voi yrittää vähän niiden tietojen avulla säätää sitä ruiskutusta, kun ei sitä lambdaa ole.
Tuohon kun lyö kiinarin väliin niin kyllä se meno motikallakin paranee... ;)
-
Näillä näkymin pääsee mittailemaan arvot vasta parin viikon päästä... Valtionpalvelus vähän rajaa näitä harrastamisia :/
Ja jos hevonen kiinarilla meinaat Cuuleria ni löytyy :P Tästähän siis on penkitetty 202hp / 310 nm 0,65 ahdoilla ;)
-
ei kukaan sattuis tietämään b200et motronic suuttimille menevien johtojen/liittimien järjestystä kaikki suuttimien johdot ollu irti eikä jaksa muistaa miten olivat
-
ei kukaan sattuis tietämään b200et motronic suuttimille menevien johtojen/liittimien järjestystä kaikki suuttimien johdot ollu irti eikä jaksa muistaa miten olivat
Ihan sama miten ne sinne tökit kiinni, mihin vaan parhaiten ylettyy. Ei siinä ruiskussa mitään järjestystä ole että mihin milloinkin sumuttaa...
-
Vahva veikkaus moottorin lämpöanturin suuntaan. Itsellä oli motronicissa vastaava vika ja sai lämpimänä hangata tosi kauan käyntiin ja tuntui selvästi käyvän liian paksulla. Anturin vaihtohan on sinänsä ihan läpihuutojuttu, 19mm räikkälenkki taittuvalla päällä on ehdoton! ;)
-
Selvisikö vika ikinä? Itsellä on samanlaista oireilua