Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: mize91 - 28.11.2014, 14:48:03
-
Täytys hommata kestävdmmät \ paremmat venttiilit kyseiseen kanteen. Kansi tulee turbokäyttöön.
Alakertana D5 rakennettuna. Suosituksia ?
-
No jos pakosti haluaa mukamas paremmat venttiilit niin Ferrea on varma valinta. noin 30€ kpl.
Mitään perus halpis kiinalaisia rosterisia en suosittele, varret kuluu ja huonommaksi menee kuin Volvo original.
Esim. Itselläni on käytässä vapaastihengittävän tina koneen imuventtiilit pakopuolella eikä toistaiseksi ole ollut ongelmia. Eli ei noi vakiot ny ihan paskoja ole.
Etanolin kanssa jos ajaa niin venttiilin varren välyksen kanssa saa olla tarkkana, ennemmin hieman väljä ohjuri kuin liian tiukka, leipoo kiinni...
-
Kyllähän ne originaalit menee varmasti ja pitkälle. 1imu ja 2 pakoa oli kierossa niin ajattelin jos olisi päivittänyt kaikki. Onko t5 kannen ja b5244S venttiileillä eroa vahvuuksissa tai kestävyydessä ?
-
T5 venttiilit tilattu. Lautasen muotoilu hieman erilainen kuin vaparin.
-
Paljoko vaparikannessa venttiilivälykset ?
Paljossa välykset ahdetuissa ?
-
Jos muistan oikein 0.2-0.25 kylmänä. Tuohon väliin säädin oman koneen ja hyvin on toiminut.