Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: mize91 - 28.11.2014, 14:48:03

Otsikko: b5244S venttiilien päivitys.
Kirjoitti: mize91 - 28.11.2014, 14:48:03
Täytys hommata kestävdmmät \ paremmat venttiilit kyseiseen kanteen. Kansi tulee turbokäyttöön.
Alakertana D5 rakennettuna. Suosituksia ?
Otsikko: Vs: b5244S venttiilien päivitys.
Kirjoitti: boost - 28.11.2014, 15:18:35
No jos pakosti haluaa mukamas paremmat venttiilit niin Ferrea on varma valinta. noin 30€ kpl.

Mitään perus halpis kiinalaisia rosterisia en suosittele, varret kuluu ja huonommaksi menee kuin Volvo original.

Esim. Itselläni on käytässä vapaastihengittävän tina koneen imuventtiilit pakopuolella eikä toistaiseksi ole ollut ongelmia.  Eli ei noi vakiot ny ihan paskoja ole.

Etanolin kanssa jos ajaa niin venttiilin varren välyksen kanssa saa olla tarkkana, ennemmin hieman väljä ohjuri kuin liian tiukka, leipoo kiinni...

Otsikko: Vs: b5244S venttiilien päivitys.
Kirjoitti: mize91 - 28.11.2014, 16:04:35
Kyllähän ne originaalit menee varmasti ja pitkälle. 1imu ja 2 pakoa oli kierossa niin ajattelin jos olisi päivittänyt kaikki. Onko t5 kannen ja b5244S venttiileillä eroa vahvuuksissa tai kestävyydessä ?
Otsikko: Vs: b5244S venttiilien päivitys.
Kirjoitti: mize91 - 02.12.2014, 06:42:33
T5 venttiilit tilattu. Lautasen muotoilu hieman erilainen kuin vaparin.
Otsikko: Vs: b5244S venttiili välykset
Kirjoitti: mize91 - 16.12.2014, 22:05:31
Paljoko vaparikannessa venttiilivälykset ?
Paljossa välykset ahdetuissa ? 
Otsikko: Vs: b5244S venttiilien päivitys.
Kirjoitti: boost - 18.12.2014, 08:45:28
Jos muistan oikein 0.2-0.25 kylmänä. Tuohon väliin säädin oman koneen ja hyvin on toiminut.