Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Migael - 30.11.2014, 17:01:25
-
-
-
Itellä irtos kanssa se letku, siellä on melko olematon se klemmari joka pitää letkua kiinni, joten se ajan mittaan ruostuu puhki ja letku irtoaa. Itelle tein rosterista uuden klemmarin, nyt pysyy.
-
20v vanha auto ja tuskin on ko letkuja vaihdeltu, niin Ihmekös tuo.
Eli kyseessä ihan "tyyppi vika" aika tekee tehtävänsä, tarkastele ihmeessä toinenkin letku.
Kyseiset letkut alkaa muutenkin tihkumaan letkun/putken liitoksista.
Jos huolettaa letkut, niin etsii mm myyntipuolelta toiset käytetyt ja käy prässäyttämässä putkiin uudet lelut hydr liikkeessä.
Ja volvolta uudet O renkaat + muovi klipsut, niin on yksi huoli vähemmän.
-
-
-
Jos öljytikun tiiviste on kovettunnu, ni tulee tikkuun juurikin sitä puuroa. Huomasin saman, mutta kun tikun kahva jäi käteen ja uusin tikun, se puuro on hävinny.
-
Paljonko autolla ajettu? Jäähdytysnestevuotoja ei ole havaittavissa?
Nestehävikki + puuro tikussa ei kuullosta mukavalta :-\
-
ja se huohotin järjestelma olisi syytä puhdistaa elle ole jo sitä tehnyt...ei tule sitten öljyt ulos stefojen kautta.. :)
-
Itellä sama oire 850 t5 2.3. Tekee painetta huohotin letku tarkistettu ei ole tukossa. Mikäköhän olisi seuraava vaihtoehto?
-
eli mittatikun reiästä ei työnnä höyryjä vaan on kevyt imu?
-
Havainnollistava testi videona:
https://www.youtube.com/watch?v=bvTgHhSqM2g
Omastani arvioidessa huohotusta ei voinut öljytikun kolosta todeta mitään. Ei selvää yli- tai alipainetta.
-
Öljytikun ku ottaa pois nii höyryvaa nousee ja pössäyttää painetta ulos paljon. Onko näissä volvoissa hengittävä työ öljykorkki? Et onko oma paskana vai toimiiko se ihan normaalisti ku ei päästä painettä yhtään ulos?
-
Mielestäni korkki on täysin tiivis, koska huohotusjärjestelmä pitäisi olla täysin "suljettu" piiri.
Kulunut moottori huohottaa enemmän, eikä vakio huohotusjärjestelmä enää riitä. :-\
-
Öljytikun ku ottaa pois nii höyryvaa nousee ja pössäyttää painetta ulos paljon. Onko näissä volvoissa hengittävä työ öljykorkki? Et onko oma paskana vai toimiiko se ihan normaalisti ku ei päästä painettä yhtään ulos?
Eiiihhh! Volvossa on huohottamista varten imuputkihässäkkä imusarjan alla - se imee alipainetta moottorin öljytilaan, joten mistään ei pitäisi tulla höyryjä ulos. Eikä siinä tietenkään mitään "hengittävää" korkkia tarvita eikä ole.
Kun hupohotinjärjestelmän imuputket ovat tukossa, nousee öljytikun reiästä höyryä. lopulta pullahtaa stefoja (virranjakajasta ja moottorin takapäästä) ulos. Ensimmäinen oire on se, että virranjakajan juuri on öljystä kostea, eikä täysin kuiva niin kuin sen pitää olla.
Siitä vain putkihässäkän vaihtoon - 2 tuntia ja 100 euroa.
-
-
-
Joo no pitääpä alkaa purkamaan imusarjaa sitten. kiitos neuvvoista.
-
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=28487
jos haiku nousee tikun reiästä koneen käydessä, niin se on selvä merkki siitä, että imua ei ole. Ei muuta kuin tutkimasn ja vaihtamaan niitä putkia imusarjan alla. Ja erityisesti siellä olevasta öljyloukosta (musta muovinen rasia) lohkoon menevä putki....lohkon sisältä saattaa olla tukossa. On rassattava auki. Netistä löytyy "Volvo PCV breathing"
-
Mielestäni korkki on täysin tiivis, koska huohotusjärjestelmä pitäisi olla täysin "suljettu" piiri.
Kulunut moottori huohottaa enemmän, eikä vakio huohotusjärjestelmä enää riitä. :-\
kyllä tähän voi sen korkin tiivisteen vaihtaa, käyppä hakee uusi tiskiltä..
-
Mielestäni korkki on täysin tiivis, koska huohotusjärjestelmä pitäisi olla täysin "suljettu" piiri.
Kulunut moottori huohottaa enemmän, eikä vakio huohotusjärjestelmä enää riitä. :-\
sun tarvii tehdä toi järjestelmän puhdistus...oikeastaan kun imusarjan irroittaa niin sama on laittaa kaikki uudet letkut ja se säiliökin..