Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ruismax - 18.05.2011, 22:14:21
-
v70 2.4(vapari) vm.2005 vikavalo palanut jo jonkin aikaa koodiksi tuli ECM-640A( imupuolen nokka-akselin ohjaus-signaali virheellinen) syyksi paljastumassa vvt-pyörä jossa oli pituussuunnassa väljyyttä.jos jakopäähän ei ole tihkunut öljyä rikkinäisen pyörän kautta niin tarviiko välttämättä laittaa kaikkia jakopään hiluja uusiksi kun vvt-pyörän vaihtaa?nykyisillä jakopään osilla ajettu 54tkm sisältää myös vvt-pyörän joka vaihdettiin myös samalla kun oli vuotanut öljyä jakopäähän.saako näitä vvt-pyöriä tarvikkeena mistään kun sinisellä maksaa ovh.350e ja tuntuu että alkuperäinen ei ole laadukas kun kestää vain ton 54tkm ja eihän sitä tiedä tässätapauksessa kuinka kauan on ollu väljä ennenkuin alkoi sytyttää moottorin vikavaloa.
-
Oletko mitannut VVT solenoidin, ettei vika olisi siinä?
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=57350.0
-
en ole mitannut solenoidia.(en varmaan osaiskaan)luin jonkun keskustelun netistä ja asentajakin sanoi että ehjässä vvt-pyörässä ei ole välystä pituussuunnassa nokkaakseliin yhtään.kyseisessä pyörässä sitä välystä on.ja kun otin jakopään muovisuojan irti ja kuuntelin auton ollessa tyhjäkäynillä niin pyörältä kuului selvästi uliseva ääni.kumpiko nyt sitten aiheuttaa vikavalon syttymisen ei vissiin selviä kun vaihtamalla osa kerrallaan?viitsisikö joku jolla on samanlainen moottori koittaa onko omassa autossa välystä pituussunnassa vtt-pyörällä? kiitos etukäteen