Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: coolower - 18.05.2011, 23:12:50
-
Tuossa on käynyt mielessä, että paljonko uusi turbo maksaa tuohon 2.4T (193hv) koneeseen?
Vielä ei varsinaista vikaa ole mutta falskaa jossain määrin öljyä, joten olen ajatellut vaihtaa sen etupainoisesti ennen kuin se laukeaa.
Joten onko jollain tietoa ( EI arvauksia) paljonko uusi turbo maksaa ja mistä sellaisen saisi kohtuu hinnalla?
Ja sen että kannaatko tuo vanha huoltaa vai ostaa kokonaan uusi?
-
Mistäs päin sinä olet? Pohjois-savossa olisi pari firmaa jotka noita huoltaa. Toinen on tuossa Kuopion ja siilinjärven rajalla (fin-turbo) ja toinen on tuolla Suonenjoella (olikohan joku pro turbo)
Huollattaminenhan se kannattaa jos vaan entinen on yhtään kasassa, ellet sitten ala mitään "teho hirmua" rakentamaan...
-
Joten onko jollain tietoa ( EI arvauksia) paljonko uusi turbo maksaa ja mistä sellaisen saisi kohtuu hinnalla?
Ja sen että kannaatko tuo vanha huoltaa vai ostaa kokonaan uusi?
Käyt Autosähkö & dieselhuolto Häkkiseltä kysymässä turboremppatarjous.
-
Tuossa on tullut kyseltyä parista paikkaa turbon huoltoa seuraavin tuloksin:
Turbon huollon työn osuus 260eur+ osat 200-300eur.
Mikäli vien koko auton niin tuon lisäksi tulee turbon irrotus ja kiinnitys 6-8 tuntia työtä. Itse kun en osaa tuota turboa sieltä irroittaa...
Miltä kuulostaa?
-
Tuossa on tullut kyseltyä parista paikkaa turbon huoltoa seuraavin tuloksin:
Turbon huollon työn osuus 260eur+ osat 200-300eur.
Mikäli vien koko auton niin tuon lisäksi tulee turbon irrotus ja kiinnitys 6-8 tuntia työtä. Itse kun en osaa tuota turboa sieltä irroittaa...
Miltä kuulostaa?
alfamerin kirjan mukaan ei paha homma irroittaa..... (tosin ne kirjojen ohjeet on mitä on)
itse en enää ole varma onko se säästänyt rahaa vai aiheuttaneet suurentuneet korjauskustannukset.....
no joka tapauksessa turbon irroitus ei näyttäisi olevan mitään rakettitiedettä
-
Ite ostin huoltosarjan muistaakseni 45€:lla, eli 200-300€ niistä muutamasta laakerista ja O-renkaasta on aivan järjetön ylihinta.
Turbon irroituskaan ei ole mitään ydinfysiikkaa, tosin nosturi tuossa on aika korvaamaton väline.
Mutta tosiaan, kannattaa huollattaa se vielä kun sen voi, jos pääsee liian loppuun ja siivet ottaa pesän reunoille, niin alkaa olla sillä valmis koko fööni.
Uutta CHRA:ta, eli sitä keskiosaa ilman pako- tai kompurapesää saa kyllä uutena siihen 300€:n tuntumaan.
Mutta laita tarjouspyyntöä useampaan turbohuoltoon, voihan sen jonnekin vähän kauemmaskin lähettää jos hinnassa on suuri ero.
Jokin pikkupaja varmasti ruuvaa sen irti ja asentaa takaisin järkevää korvausta vastaan. Tuossa vain joutuu olemaan ilman autoa muutaman päivän.