Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: ps87 - 02.12.2014, 15:39:18
-
Moro mikähän tässä volvon romussa on vikana, kun turbo ei nosta yhtään ahtoja ja auton kierrokset rajoittuu 3000rpm. Vikakoodeiksi antaa 2263 ahtopaineen säätö signaali viallinen ja 0642 Jännitteensaanti tunnistimet 1 impulssi liian alhainen.
Alipainepuoli katsottu ja ahtopaineensäätö solenoidi on vaihdettu. Vuosi sitten autoon on vaihdettu uusi turbo ja alipainepumppu. Ja vika alkoi yhtäkkiä, illallla toimi normaalisti ja aamulla auton tehot oli kadonnu.
-
Moro mikähän tässä volvon romussa on vikana, kun turbo ei nosta yhtään ahtoja ja auton kierrokset rajoittuu 3000rpm. Vikakoodeiksi antaa 2263 ahtopaineen säätö signaali viallinen ja 0642 Jännitteensaanti tunnistimet 1 impulssi liian alhainen.
Alipainepuoli katsottu ja ahtopaineensäätö solenoidi on vaihdettu. Vuosi sitten autoon on vaihdettu uusi turbo ja alipainepumppu. Ja vika alkoi yhtäkkiä, illallla toimi normaalisti ja aamulla auton tehot oli kadonnu.
Sama solenoidi uudestaan kaput tai sen johtosarjassa johtimia poikki tai rungossa.
-
Kiitos vastauksesta ja vielä yksi kysymys eli saako sitä solenoidin johtosarjaa mitattuu volttimittarilla? paljonko pitäs jännitteen olla siinä? tai millä sen sais todettuu, että vetää johtosarjasta maihin? vaikuttas että vika on juuri johtosarjassa.
-
Kiitos vastauksesta ja vielä yksi kysymys eli saako sitä solenoidin johtosarjaa mitattuu volttimittarilla? paljonko pitäs jännitteen olla siinä? tai millä sen sais todettuu, että vetää johtosarjasta maihin? vaikuttas että vika on juuri johtosarjassa.
Perus yleismittari kyllä riittää ja siinä se piippaus-puoli (ohmi-resistanssi). Tuo olisi hyvä mitata suoraan ecun liittimeen (kuskin puolen eturenkaan edessä sisälokarin sisäpuolella kotelossa).