Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: jartuo - 04.12.2014, 15:53:32
-
Pysytyykö Vidan kautta tekemään mitään Ardicille?
Volvo V70 D5 -03
-
Pystyy.
Sillä selviää vikakoodit, antureiden näyttämät arvot ym. jännää. Lisäksi eri komponentteja voi aktivoida päälle, jotta näkee toimiiko ne.
-
Hienoa!!
-
Miksiköhän Vida tunnisti lämmittimen Ardic 912-B:ksi? Sehän bensa lämmitin?
-
Purin Ardicin, ihmeen puhtaalta se sisältä näytti?
Tuuletin oli ironaisena pohjalla, pitääkö sille muuta tehdä kuin kiertää takaisin?
(http://i1.aijaa.com/b/00197/13613070.jpg?e4ffa2603869c0d5049d3aa0bd4bd20fa4690a26048e023de828f51b05968ca83bacef277461edde5a94544e4b4ae712)
(http://i11.aijaa.com/b/00913/13613068.jpg?7ff3c805d2bb590a2800a4f6ec88c637f94a6bb21580e809491013eba950d0ba42e148816baa8eadab3fa56d7e86fcf2)
(http://i6.aijaa.com/b/00716/13613073.jpg?4b0cef7389f65a910a97b07c4e22eb37a3d40bfdcaf024573fac5bf81d1a4cfb922eda66217efd622a711a5bf7d005da)
(http://i4.aijaa.com/b/00488/13613072.jpg?f83d7299322f91535d1de69beec6bcbb5d1d72941522c9162f607d390aaf20bfb4e0a70de822b2758276275d0ef65c18)
-
Ei tuo puhdas ole jos vertaa omaani, kun sen purin. :hello:
-
Hyvältä näyttää eikun kasaan ja käyntiin.
-
Samperi kun ei ole tallissa mitää liimaa joka kestäisi kuumuutta, enkä pääse hakemaan sitä mistään.
Onko Mitään neuvoa ettei propelli lähtisi uudestaan irti? Ihme ettei siinä ole toisenkätistä kierrettä jo valmiiksi?
-
Samperi kun ei ole tallissa mitää liimaa joka kestäisi kuumuutta, enkä pääse hakemaan sitä mistään.
Onko Mitään neuvoa ettei propelli lähtisi uudestaan irti? Ihme ettei siinä ole toisenkätistä kierrettä jo valmiiksi?
Kestääkö mikään liima tuollaisia kuumuuksia?
-
Loctitekin antautuu 150 asteessa.
-
No hyvä ettei sellaista liimaa löydy, laitoin sen kunnolla kiinni ja putsasin kaikki karstat pois.
Heitin äsken lämppärin paikoilleen ja starttasin sen käyntiin Vidalla. Se kävi muutaman minuutin ja sammui. Vida ilmoitti koneen lämpötilan +195astetta, eli vesipumppu ei pyöri.
Kuuluko sen edes pyöriä malleissa missä Ardic lähtee käyntiin vain moottorin käynnistäessä? Onko vesipumppu asennettu valmiiksi optioksi jos omistaja haluaa käydä ohjelmoimassa toiminnat tietokoneelle?
-
Kyllä vesipumpun kuuluu pyöriä aina, kun lämmitin on päällä. Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että se pumppu olisi rikki.
edit.
Itse asiassa mahtaako koko lämmitin lähteä edes päälle, jos vesipumppu ei toimi? Järjestelmässä oleva ilma saattaa aiheuttaa tuon ylikuumenemisen. Ilmaantuminen saattaa olla välillä aika haastavaakin ja jos heti lämmitinremontin jälkeen laittaa lämmittimen päälle, niin taatusti alkaa ilma aiheuttamaan ongelmia. Moottoria pitää käyttää ja mielellään ajaa se normaalilämpöiseksi, niin varmiten ilma on pois järjestelmästä.
-
Jep, ihan totta. Kaadoin vain vedet sisälle käynnistämättä autoa. Saattaa hyvin olla, että siellä on ilmaa.
-
Kyllä sitten on aika selvä tapaus :)
-
Oikeassa olit, nyt kun ilmasin järjestelmän Ardic pärähti hienosti käyntiin.
Muuten tuo on tosi karvalakkimalli, toki siitä on paljon hyötyää ajossa.
Pitäisi saada se päivitettyä ohjelmoitavaksi malliksi, joko kellolla tai sitten on alistuttava ja käytävä merkkiliikeessä maksamassa 250€ 10min työstä.
Eikö tuota muka millään saa toimimaan vrk kellolla?
-
Muutaman kympin halvemmalla voi päästä jossain muussa kuin merkkiliikkeessä, jossa on käytössä virallinen Vida. Esim pirkanmaalla VMSRacing ja Autodiagnoosi.
Saiskohan siihen jonkun gsm patentin toimimaan? eli soittamalla lähtisi aina käymään. Ainakin erillisiin lämmittimiin on sellaisia rakenneltu.
-
Muutaman kympin halvemmalla voi päästä jossain muussa kuin merkkiliikkeessä, jossa on käytössä virallinen Vida. Esim pirkanmaalla VMSRacing ja Autodiagnoosi.
Saiskohan siihen jonkun gsm patentin toimimaan? eli soittamalla lähtisi aina käymään. Ainakin erillisiin lämmittimiin on sellaisia rakenneltu.
Kyseessä on väyläohjattu lämmitin jota ei voi millään jälkiasennetulla "poppakonstilla" ohjata. >:(
Vida on ainoa vaihtoehto. Toisaalta nörttiäkin nörtimmät jotka kykenisivät murtautumaan auton tietojärjestelmään voisivat kai auttaa... ::)
-
Pelkästään se, että se nyt toimii on hiton hienoa. Kaikki muut on plussaa.
Laitoin nokalle viimasuojan, nyt pitäisi jo alkaa tarjentua kabiinissa, varsinkin kun ulkona on muutama +aste.
-
Ei ole vielä kertaakaan tarvinnu ajaessa articia käyttää, vaikka pakkastakin ollut. Aina on lämpöä piisannu.
-
Tuossa oli muutama päivä sitten parina päivänä jokunen aste pakkasta.
Tästä kotoa kun lähtee ajelemaan niin on melkein heti 11km matka 80km/h maantietä. Ei se vielä siinä ajassa ehtinyt lämpeämään, kauan kesti ennenkuin tuli sisälle mitään lämmintä. Varmaan termarikin olisi hyvä vaihtaa, sen kunnosta ei ole mitään tietoa?
-
Voiko vidalla ottaa ardicin automaattikäynnistyksen pois ihan asetuksena, vai vaatiiko se ohjausyksikön softapäivityksen?
-
Voiko vidalla ottaa ardicin automaattikäynnistyksen pois ihan asetuksena, vai vaatiiko se ohjausyksikön softapäivityksen?
Vaatii softan.
-
Tapahtuuko tuo ardicin lukituksen poisto vidalla käytännössä ihan vain nollaamalla vikakoodit? Vida antoi näin ymmärtää, mutta varsinaista ohjetta siitä ei löytynyt. Ei ole vielä päässyt kokeilemaan, kun oma pannu on vielä pelannut 8) paljonko sinisellä ottavat pelkästä lukituksen purusta?
-
Vikakoodut poistamalla lähtee ainakin yrittämään tulille