Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jampattelija - 07.12.2014, 16:56:03
-
Elikkäs volvo s70 2.5 TDI koneessa käynti ongelmia. Käytin autoa paripäivää sitten piuhan päässä ja sieltä tuli vikakoodi että luistin asento tunnistmessa on vikaa joten mistä lähtisin vikaa etsimään? Niin ja autolla on ajettu 370000 kilometriä ja oireet ovat auto hyrskyttää kierroksia 800-900 rpm välissä ja liikkeelle lähdössä nykii silloin tällöin. Erikoista on myös se että kun vauhdista lykkää vaihteen vapaalle kone käy hyvin aina siihen asti kunnes auto kokonaan pysähtyy ja kierrokset alkaa vaappua.
Ja kukaan ei sitte tyrkytä syyksi kaasuläppäkoteloa koska tässähän sitä ei ole :D
Kiitoksia jo näin etukäteen :)
-
Omassa kasipätkässä pumpun johtojen liittimen huono kontakti aiheutti moiset oireet. Siis lähinnä pumppua oleva liitos syylarin ja koneen välissä.
-
Juu tämäpä pitää tutkia! Kiitos vinkistä :)
-
2-t öljyä tankkiin vaikka 0.5 l aluks.
Oireet voi viitata myös liian isoon ruiksutus määrään joutokäynnillä jolloin siihen auttaa anti hammer mod.
-
Hyvä kontakti oli liittimissä ja öljyn lisäys ei auttanu.
en kyllä yhtään tiijä mikä avuksi nyt!
-
koskas autoon on vaihdettu toi polttoainesuodatin?
-
Jaa a enpäs nyt yhtään tiedä ku auto vasta joknkin aikaa sitten minulle tuli. Pitää tutkia asiaa.
mut vähä siltä tuntuu ettei välttämättä vika ole sinnä koska tietääkseni auton pitäisi silloin nykiä ajossa mutta ei sitä ikinä tiedä :D
-
http://lemecano.fr/2012-03-15/pompe-injection-tdi-accoup-acceleration-ralenti-instable/
Tuollainenkin häiriöitä/vikoja voi antaa, en omistani ole putsannut/korjannut, netistä ohjeita löytyy pumpun sähköihin ?
-
En kyllä ite välttämättä uskalla pumpun sähköjä räplämään ku minun tuurilla siitä tuu mitään :-\ pitäsi pajalle viiä.
Tuntuu että on nii mystinen vika.
-
meinaa 3. suihkulta lähtevää piuhaa. siitä en tiedä mitä sille voi tehdä. muuta kuin vilkaista johdon ja liitoksen kunto. mikä ei ainakaan itsellä auttanut.
-
Polttoaine suodattimen vaihto ei auttanut. En tiedän onko tämä toive ajattelua mutta kun auto on hallissa ja laitan käyntiin ja lähden ajamaan niin auto toimii moitteetta noin 10km kunnes oireilu taas alkaa joten voiko lämpötilassa olla jotain vaikutusta pumpun toimintaan, aika kaukaa haettu mutta eipä sitä tiedä. :idiot2: niin ja auton tyhjäkäynti on lauhilla keleillä paljon parempi kuin kovilla pakkasilla mutta ei kuitenkaan aivan tasainen
osaako kukaan kertoa pumpun sähköistä mitään kunnolista ja selkeää tietoa suomeksi :)
teksti voi olla sekavaa mutta nii on kirjoittajakin välillä :D
-
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=fr&tl=fi&u=http://lemecano.fr/2012-03-15/pompe-injection-tdi-accoup-acceleration-ralenti-instable/
Tuossa huonoa suomea, minkä vikakoodin ilmoitti, tuolla näkyy tuon vian koodi ?
-
Muuten varmasti tosi hyvä ohje ja apua oisi mutta on kyllä melko vaikee ymmärtää tuota huonosti käännettyä suomea :buck2:
-
Tuli vaan mieleen voisikko vika olla ruiskutus pumpun releessä ja missä se sijaitsee?
-
Tarkoitin siis polttoaine pumpun enkä ruiskutuspumpun.
-
TDi:ssä ei ole sähköistä polttoainepumppua, eikä näinollen relettäkään. Syöttöpumppu hoitaa polttoaineen imemisen tankista.
Laitapas hakuun anti-hammermod niin saattaa rynkytys loppua.