Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jack Daniels - 09.12.2014, 17:15:28
-
Vikana B230K 740:ssä sytytyksen pätkiminen n. 15-20 min. jälkeen. Kaikki muut sytytysosat on jo vaihdettu Hall-anturia myöden ja vika ilmenee myös kiekkamittarista, joka selvästi nykäsee aina sytytyksen pätkiessä. Kuskin jalkatilasta löytyi boksi osanumerolla 0 227 400 108 (Bosch EZ-100K), joka TÄMÄN (http://www.volvotips.com/index.php/740-760-780/volvo-740-760-780-service-and-repair-manual/volvo-700-series-ecu-application-chart/) listan mukaan käy vm. 1985-86. Auto on rekisteröity 00.00.1987, joten vuosimalli on varmaan 1986.
Varsinainen kysymys on että mitä eroa on listan mukaan vm.1987-88 B230K:n boksilla 0 261 201 007 (Bosch EZ-118K) ja mun autosta löytyneellä boksilla ja käykö ne ristiin. Kaikki muutkin vinkit tervetulleita.